Gå til innhold

DNS feil


Taj Mahal

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

DNS er en datamaskin hos f. eks. internett-leverandøren din. Når du skriver www.vg.no så vet denne datamaskinen hvilket IP nummer VG har.

Hvis du får DNS feil, så er det sannsynligvis fordi du enten ikke har oppgitt korrekt IP nummer til DNS-maskinen (i nettverk oppsett eller noe slikt), eller det kan jo være at det faktisk ER feil på DNS (sjeldent).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

DNS er en datamaskin hos f. eks. internett-leverandøren din. Når du skriver www.vg.no så vet denne datamaskinen hvilket IP nummer VG har.

Hvis du får DNS feil, så er det sannsynligvis fordi du enten ikke har oppgitt korrekt IP nummer til DNS-maskinen (i nettverk oppsett eller noe slikt), eller det kan jo være at det faktisk ER feil på DNS (sjeldent).

Med vennlig hilsen

Takk Sør :)

Da er det ikke DET som er problemet.... hm, hva kan det være da da tro * funderer*

Får ikke kommet inn i nettbanken min skjønner du. Ikke med min maskin, bare med min manns maskin. Jeg som har explorer 6, gyldig sertifikat og ikke gjort noe ekstra for å fortjene denne utestegningen :(

Forbaska irriterende ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Sør :)

Da er det ikke DET som er problemet.... hm, hva kan det være da da tro * funderer*

Får ikke kommet inn i nettbanken min skjønner du. Ikke med min maskin, bare med min manns maskin. Jeg som har explorer 6, gyldig sertifikat og ikke gjort noe ekstra for å fortjene denne utestegningen :(

Forbaska irriterende ;o)

Har du prøvd med en annen nettleser? Opera f.eks? Da kan du få sjekket om feilen ligger i nettleseren eller et annet sted i maskinen/oppkoblingen.

Hvordan er maskinen din koblet til Internett - direkte, eller gjennom en annen maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd med en annen nettleser? Opera f.eks? Da kan du få sjekket om feilen ligger i nettleseren eller et annet sted i maskinen/oppkoblingen.

Hvordan er maskinen din koblet til Internett - direkte, eller gjennom en annen maskin?

Direkte

venter fortsatt på svar fra teknisk support SkandiaBanken, det tar visst sin tid... skal bli fint å få greie på hva problemet er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Direkte

venter fortsatt på svar fra teknisk support SkandiaBanken, det tar visst sin tid... skal bli fint å få greie på hva problemet er :)

Internet explorer på win xp fungerer ikke med skandiabanken etter installasjon av servicepack 1. (oppdatering til windows)

De jobber med å rette det, i mellomtiden kan du bruke opera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Internet explorer på win xp fungerer ikke med skandiabanken etter installasjon av servicepack 1. (oppdatering til windows)

De jobber med å rette det, i mellomtiden kan du bruke opera.

Bruker ikke XP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...