Gå til innhold

angående innlegget "han røyker"


Gjest charliesna

Anbefalte innlegg

Gjest charliesna

jeg tipper de fleste som kom med negative svar på innlegget mitt,røyker selv,eller er mennesker som ikke har noe særlig imot det. men det som er det egentlige problemet,er at HAN var den som først tok intiativet og sa at han visste at jeg ikke likte røyking,og sa at han ville slutte...jeg sa at han IKKE skulle gjøre det for min skyld!men han ville prøve,sa han,og det var ikke bare pga meg. så da han lovet at han hadde sluttet, trodde jeg jo det...men da jeg oppdaget at han stinka røyk igjen etter en stund ble jeg skuffa.han sa han visste ikke at det var så vanskelig å slutte. Visst ikke han hadde begynnt å love og si alt det der,hadde nok ikke jeg enkt så mye over det heller,for jeg visste jo han røyka litt når vi ble sammen(visste ikke at han var avhengig...tror jeg) Men i dagene før vi ble sammen sa han at visst vi ble sammen skulle han slutte å røyke.jeg var forelska,tenkte ikke så mye over det!Dere vet nok ikke at der er jæ... å kysse en som røyker,dere som røyker selv...jeg blir rett og slett kvalm!

Så er det også det at jeg har hatt en opplevelse før med en kjæreste som bgynnte å røyke imens vi var sammen,og da jeg sa til ham at jeg ikke ville kysse ham når han stinka røyk, gjorde han det slutt.Vi ble sammen igjen, men han begynnte med mye verre ting,hasj osv... tviler på den nåværende typen min begynner med det men...

Han snakker hele tiden om at vi skal gifte oss når vi blir eldre osv...men jeg VET at jeg ikke vil bo fast sammen med en som er avhengig av røyk.Kan jo ikke tvinge ham til å gå ut hver gang han skal røyke,og jeg skal ikke bo i ett hus der klær og alt stinker av røyk!

JEG PRØVER IKKE å forandra HAM!Det var HAN som begynnte med dette kjaset,og det er det som gjør meg skuffa!Det er jo ikke selve personen det dreier seg om, men en UVANE han har! En uvane som mormora mi holdt på å dø av. En uvane som er helt unødvendig! Han sier selv at han ikke ville hatt ei dame som røyker.

Jeg er enig i at det er litt drøyt etter så lenge og vurdere og slå opp pga dette,men da skjønner ikke jeg hvorfor han hele tiden sier "viss jeg ikke har sluttet innen en måned så gjør du det slutt..." Har jeg gjort det slutt?Nei! Også begynner jeg å tenke om det er sånn han siertil alt...om han ikke er 100% til å stole på.Men det orker jeg ikke skrive om nå.

dette innlegget var nok helt unødvendig for dere som ikke gidder å prøve å forstå.Selvfølgelig er jeg glad han ikke holder på med sterkere saker, men dere som sa at jeg ikke skal forandre en person:DERE SIER AT JEG ER DUM I HODET SOM PRØVER Å FORANDRE HAM,HØRES UT SOM DERE PRØVER Å FORANDRE MEG OGSÅ!jeg har gjort opp en mening om røyking og jeg gir f... i hva tullehuer som dere har å si om den saken. det er egentlig det at han jeg elsker ikke deler den meningen som gjør meg frustrert. vurderer å begynne å røyke selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noe dritt å være sammen med folk som røyker når man ikke gjør det selv.

Hvis jeg skulle falt for en røyker, hadde jeg stresset han skikkelig for å få han til å slutte.

Det er ikke å forandre en person, synes jeg, det er å gjøre han oppmerksom på sine uvaner.

Og det er ikke til å komme bortifra at man blir oppmerksom på en del uvaner etterhvert, og ofte må begge parter jobbe endel med disse.

Om det er med røyking eller andre ting, er likegyldig, hvis begge er villig til å jobbe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer bare på hvorfor du skriver et laaaangt innlegg her for å få folks mening, for deretter og si at du gir f.. i hva tullehuene her inne mener. Og at du vurderer å begynne sjøl... Sier bare litt om nivået ditt, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig godt. Jeg hadde ikke klart å være sammen med en som røyker.

Men å få røykere til å forstå det, er ikke så lett. De er forferdelig hårsåre når noe truer røyken deres.

For at et forhold skal fungere må du finne partneren seksuelt tiltrekkende. Jeg syns ikke det er tiltrekkende med en person som stinker pyton.

Jeg ville ha gitt han boka "endelig ikkerøyker" i presang, og sagt at hvis han ikke hadde sluttet å røyke innen en hvis tid (f.eks jul), kommer jeg til å gjøre det slutt, for det er uaktuelt for meg å ha et langvarig forhold til en som røyker.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"..og sa at han ville slutte...jeg sa at han IKKE skulle gjøre det for min skyld!"

Hvorfor sa du det da? Det er jo det du vil.

Da jeg røykte fast hadde jeg veldig dårlig erfaring med mannfolk som selv ikke røykte, men som sa at "det er helt greit at du røyker altså..". Etter en stund begynnte maset åkke som.

Man får si det som det er helt fra begynnelsen og ikke prøve å endre noen til eller fra:)

Når det med røyking betyr så mye kommer det på linje med andre ting du ser etter/ikke ser etter i en person, og betyr det mye utelukker man personen.

Det vil bare være en splittende faktor i forholdet og en irritasjonsgreie du bør få avklart før du går videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...