Gjest ikke undertegnet Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Vi som skal ta avgjørelse om abort, eller har behov for å lufte tankene rundt dette temaet, vi trenger et eget forum. Det finnes mange eksempler på spørsmål som er lagt ut i Graviditetsforum og Gynekologiforum, som aldri har fått svar. De fleste her inne er nemlig i "lykkelige omstendigheter" eller kanskje de sliter for å få barn? Da blir det nok både smertefullt og paradoksalt å lese om abort i samme forum... Vi som er i ULYKKELIGE omstendigheter, har derimot ikke noe sted å ta opp ting vi lurer på. Et eget forum kunne være et sted å søke råd, få svar på praktiske spørsmål, søke støtte fra andre som har vært eller er i samme situasjon, uten å føle at man skal dømmes for noe. Omtrent alltid når det dukker opp abortspørsmål, og noen tar seg bryet med å svare, får man en eller flere som svarer; "er du sikker på at det er dette du vil.... tenk på at det er et lite barn... du kommer til å slite i ettertid..." Det er jo slikt vi trenger minst akkurat nå! En abort er for de aller fleste av oss en svært alvorlig, og gjerne smertefull avgjørelse. Vi har alle en ting felles; vi er uønskede gravide, og har ikke mulighet til å gjennomføre et svangerskap. Hvorfor vi velger abort, bebreidelser og moralske lekser er ikke det vi trenger når vi legger ut spørsmål på nettet. Det finnes et titalls norske sider om svangerskap, fødsel og barn, men ikke en eneste en om abort. Et eget forum ville vært et sted å starte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73683-enda-et-nytt-forum/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest krokodillen Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Hva med forumet "gynekolog"? Jeg kan skjønne at det kan være en vanskelig avgjørelse og en tung tid. Men de færreste vil vel ha et forum for å dvele ved aborten vil jeg tro. I alle fall hadde ikke jeg villet det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73683-enda-et-nytt-forum/#findComment-365117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DetMenerNåIalleFallEg Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Hva med forumet "gynekolog"? Jeg kan skjønne at det kan være en vanskelig avgjørelse og en tung tid. Men de færreste vil vel ha et forum for å dvele ved aborten vil jeg tro. I alle fall hadde ikke jeg villet det. Eg forstår dere begge to, men eg tror ikke undertegnede har rett, det bør være et eget forum for abort. Visst dere ser på et barn for lite forumet og gravid forumet så er det ofte noen som har mistet et barn og som prøver åbli gravide eller som sliter med angst for å miste dette barnet også og da tror eg det vil såre dem å ha abort diskusjonen der! Eg synest egentlig at det er litt smakløst rett og slett å plasere abort diskusjonen på gravid forumet, gyneoklogi forumet har i hværtfall ikke væert "dypt" nok til en slik diskusjon ennå, mener i alle fall eg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73683-enda-et-nytt-forum/#findComment-367281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.