Gå til innhold

jeg ber deg:hør på det jeg ikke sier

Anbefalte innlegg

la deg ikke narre av meg

la deg ikke narre av ansiktet mitt

for jeg bærer en maske,jeg bærer et utall masker,masker jeg vegrer for og ta av,og ingen av dem er meg.

jeg innbiller deg at jeg er sikker,at jeg bare er solskinn og fred

inni og utenpå........

at tilit er mitt navn og kjøligheten mitt spill,at sjøen er rolig og jeg har komandoen og at jeg ikke trenger noen.

men tro meg ikke.kjære deg!

mitt ytre kan synest glatt,men det ytre er min maske,under fins mitt virkelige meg,forvirret,fryktsom og alene

men det gjemmer jeg

jeg vil ikke at noen skal få vite...

jeg blir vettskremt ved tanken på at mine svakheter og min frykt kommer opp i dagen.

det er derfor jeg sanseløst skaper en maske å gjemme meg bak,så jeg kan late som,og beskytte meg mot blikkene som vet.......

men akkurat det blikket blir min redning

og jeg vet det

ihvertfall om det ledsages av aksept,om det ledsages av kjærlighet.

det ber det eneste som kan gjøre meg fri fra meg selv,fra mine selvbygde fengselmurer,fra stengslene jeg reiste med slikt strev.

det er det eneste som kan gjøre meg sikker på det jeg lille kan forsikre meg selv,at jeg er noe verdt...

men dette sier jeg ikke til deg..

det våger jeg ikke

det er jeg redd for.....

jeg frykter at blikket ditt ikke ledsages av aksept og kærlighet,jeg er redd du ikke tror meg,at du vil le,og din latter ville drepe meg....

så jeg spiller ett spill,mitt deserate lissomspill,med den sikre fasaden utad og det sjelvende barnet innenfor.

så begynner maske paraden.

og livet mitt blir en skyttergrav.

jeg snakker lystig og vennlig med deg i denne overfladiske samtalen.

jeg forteller deg alt som egentlig er ingenting,og ingenting av det som betyr noe,eller det som hyler inni meg..

så når jeg kjører mitt løp,la deg ikke lure av det jeg sier.

jeg ber deg,lytt nøye og prøv og høre det jeg ikke sier,det jeg gjerne ville kunne si,det som jeg trenger og si for og overleve,men som jeg ikke kan si...

jeg kan ikke fordra å gjemme meg.

tro meg

jeg kan ikke fordra det overflatiske spillet jeg spiller,det overfladiske latterlige spillet..

men du må hjelpe meg.

du må rekke ut hånden din.

selv om det langtfra synest og være det jeg vil eller trenger...

bare du kan stryke bort fra øynene mine det mildt stirrende blikket til den døde som stadig puster.

bare du kan få meg levende igjen.

hver gang du er oppmuntrende,vennlig og myk,hver gang du prøver å forstå fordi det virkelig angår eg ,da får hjertet mitt vinger,veldig små vinger,veldig skrøpelige vinger,men vinger....

med din følsomhet og sympati og din sterke innsikt kan du puste liv i meg.

jeg vil du skal vite det.

jeg vil du skal vite hvor viktig du er for meg,hvordan du kan skape denne personen,meg.om du velger det.

jeg ber deg: velg det.

bare du kan rive muren jeg skjelver bak,bare du kan ta av meg maskene,bare du kan fri meg fra denne skyggeverden der skrekk og usikkerhet hersker,fri meg fra mitt ensomme fengsel.

så gå ikke frbi meg,jeg ber deg,gå ikke forbi meg.....

det blir sikker ikke lett for deg.

så lang tid i visshet om verdiløshet reiser sterke murer.

jo nærmere du kommer,jo sterkere slår jeg tilbake.

det har ingen fornuft,men uansett hva bøkene sier om mennesket,jeg er utenfor fornuft.

jeg kjemper mot det jeg virkelig ønsker meg.

men jeg har hørt at kjærlighet er sterkere enn murer,og der ligger min forhåpning.

mitt eneste håp...

prøv å bryte ned disse murene med din sterke hånd,men med myk hånd,for et barn er uhyre vart.

(ukjent forfatter)

Fortsetter under...

lest det før,og synes det er bra.

Takk for at du la det ut her så jeg fikk skrevet det ut.

*klemmer beib*

takk til den ukjente forfatteren og en like stor takk til deg som tok deg bryet med å legge det ut her.

det hjelper å lese en egne føleser skrevet med en annes hånd.

igjen takk.

mange klemmer fra agapetos

takk til den ukjente forfatteren og en like stor takk til deg som tok deg bryet med å legge det ut her.

det hjelper å lese en egne føleser skrevet med en annes hånd.

igjen takk.

mange klemmer fra agapetos

Hei,

Du skriver: "egne føleser skrevet med en annes hånd"

For en fin måte å si det på!

*klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...