Gjest jøss Skrevet 22. september 2002 Skrevet 22. september 2002 Har dere hørt unge bergensjenter si "sjole" istedetfor kjole? Lørdag over+ørte jeg en jente som var i lekebutikken og spurte etter "modellsjitt". Sikkert fint å modellere i bare den ikke er for bløt! 0 Siter
Prozak Skrevet 22. september 2002 Skrevet 22. september 2002 Er ikke bare bergensere som sier "sj" i stedet for "kj" - det er mange i Oslo som snakker slikt også. Jeg synes det høres lite pent ut, og det minner meg mer om talefeil enn dialekt. Men, men :-) "............." 0 Siter
Solsikke Skrevet 22. september 2002 Skrevet 22. september 2002 Hadde ikke språkrådet oppe den saken en gang da? De var svært bekymret for at de fleste unge i dag ikke kunne si kj? Kjole, kjøkken, kjøre? De sa sjole, sjøkken, sjøre? 0 Siter
flisa Skrevet 23. september 2002 Skrevet 23. september 2002 Eller å smøre sykkelen med skjedefett :-) De sier sånn over hele landet, tror ikke vi kan annet enn å godta at språket er i ferd med å forandre seg. En eldre kollega av meg sier ennå blev.......så ting skjer! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.