Gå til innhold

Nå kan også DU bli politi...og jeg....


Lillelurven

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Enig med deg i at dette er vanvittig.

For eksempel - hvis en person tror jeg har stjålet noe, og bruker makt til å forsøke å pågripe meg. Men jeg vet at jeg ikke har stjålet noe, og fra mitt synspunkt blir jeg bare angrepet av en fremmed person, som jeg selvsagt vil gjøre det jeg kan for å uskadeliggjøre. (Sannsynligvis få det kraftigste sparket han noensinne har fått.)

For jeg har selvsagt rett til å beskytte meg mot overfall.

Dette blir vigilante-tilstander!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg har selv pågrepet butikktyver mange ganger, og det er ikke risikofritt, selv om det var mest barn, husmødre og pensjonister. Spørsmålet er om en butikksjef kan PÅLEGGE en ansatt å pågripe, hva om den ansattte da blir skadet ? Blir man uskyldig pågrepet, vil jeg råde til å kjempe og skrike mest mulig, og så gå til anmeldelse for ærekrekenklse. Naboer og venner kan jo da tro du er skyldig, slik som vi mennesker har lett for å tro når noen blir mistenkt. Selv ble jeg mistenkt og ransaket på danskebåten fordi alarmen løste ut i butikken på grunn av en ledningkveil jeg hadde i lomma. Jeg ble rasende, brølte slik at jeg fikk konfekteske og blomster, fikk turen refundert og gratis middag i restauranten, skulle bare mangle !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv pågrepet butikktyver mange ganger, og det er ikke risikofritt, selv om det var mest barn, husmødre og pensjonister. Spørsmålet er om en butikksjef kan PÅLEGGE en ansatt å pågripe, hva om den ansattte da blir skadet ? Blir man uskyldig pågrepet, vil jeg råde til å kjempe og skrike mest mulig, og så gå til anmeldelse for ærekrekenklse. Naboer og venner kan jo da tro du er skyldig, slik som vi mennesker har lett for å tro når noen blir mistenkt. Selv ble jeg mistenkt og ransaket på danskebåten fordi alarmen løste ut i butikken på grunn av en ledningkveil jeg hadde i lomma. Jeg ble rasende, brølte slik at jeg fikk konfekteske og blomster, fikk turen refundert og gratis middag i restauranten, skulle bare mangle !

*LOHOHOL*

"I`ll huff and I puff and I blow your house down!" ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv pågrepet butikktyver mange ganger, og det er ikke risikofritt, selv om det var mest barn, husmødre og pensjonister. Spørsmålet er om en butikksjef kan PÅLEGGE en ansatt å pågripe, hva om den ansattte da blir skadet ? Blir man uskyldig pågrepet, vil jeg råde til å kjempe og skrike mest mulig, og så gå til anmeldelse for ærekrekenklse. Naboer og venner kan jo da tro du er skyldig, slik som vi mennesker har lett for å tro når noen blir mistenkt. Selv ble jeg mistenkt og ransaket på danskebåten fordi alarmen løste ut i butikken på grunn av en ledningkveil jeg hadde i lomma. Jeg ble rasende, brølte slik at jeg fikk konfekteske og blomster, fikk turen refundert og gratis middag i restauranten, skulle bare mangle !

Faen alstså, du er kul!!!

Men, dette kan gi endel folk ideer de ikke burde ha, sånn for å være dønn seriøs her altså.

En tragedie å være vitne til alle disse merkelige politiske vedtakene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

*LOHOHOL*

"I`ll huff and I puff and I blow your house down!" ;0)

He-he, mine ledsagere syns visst jeg overdrev litt, men det var ikke skuespill, jeg ble skikkelig forbanna, det er ikke jeg som setter opp sånne alarmer, og folk som sto der trodde faktisk jeg hadde stjålet noe, og vakta spurte ikke om det kunne være en uskyldig årsak, han bare satte i gang. Jeg vet nå at ombord er det bare kaptein og førstestyrmann som har politimyndighet og kan ransake, men ikke i offentlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Faen alstså, du er kul!!!

Men, dette kan gi endel folk ideer de ikke burde ha, sånn for å være dønn seriøs her altså.

En tragedie å være vitne til alle disse merkelige politiske vedtakene...

Er det vedtatt ? Tror ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja si det, jeg har selv pågrepet butikktyver, trodde det var lov jeg. Når noen nasket i kiosken vår. Sambo ble ofte forbannet på meg fordi jeg som høygravid gikk i konfrontasjoner med mannfolk som va dobbelt så stor som meg. Men jeg ble så sinna at jeg var ikke redd i det hele tatt.

Men jo når man tenker på at uskyldige kan bli pågrepet så er det sant, det er betenkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det kan være forebyggende, men også veldig farlig. Jeg er HELT sikker på - at på 60-tallet, om jeg hadde nasket i en butikk, så hadde sjefen HELT sikkert stått og vridd øra på meg til mora mi kom. Dette har han ikke lov til i dag. Men jeg er sikker på at OM jeg hadde nasket - så hadde jeg ikke gjort det igjen.

Men slike "unger" finnes jo heller ikke i dag, som blir noe særlig redde. De er frekkere enn lusa og kan jo finne på å drepe deg når du går av vakt, -så, NEI, jeg er imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror i det minste at det vil bli mye morsommere å være vekter framover :)

Hei,

Jeg tror din jobb blir langt vanskeligere.... og farligere.

Hvis en vekter hadde lagt hånd på meg, ville jeg sett på det som et uprovosert angrep (ettersom jeg ikke har gjort noe ulovlig) og brukt de midler jeg hadde for hånden til å ufarliggjøre deg.

Selvforsvar.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg tror din jobb blir langt vanskeligere.... og farligere.

Hvis en vekter hadde lagt hånd på meg, ville jeg sett på det som et uprovosert angrep (ettersom jeg ikke har gjort noe ulovlig) og brukt de midler jeg hadde for hånden til å ufarliggjøre deg.

Selvforsvar.

Med vennlig hilsen

"Hvis en vekter hadde lagt hånd på meg, ville jeg sett på det som et uprovosert angrep (ettersom jeg ikke har gjort noe ulovlig) og brukt de midler jeg hadde for hånden til å ufarliggjøre deg."

Nå ville selvsagt ikke jeg lagt hånden på noen som ikke hadde gjort noe.

Hadde jeg derimot lagt hånd på deg, fordi du hadde gjort noe, og du hadde begynt å sprelle så hadde selvsagt jeg også brukt de midler jeg hadde for hånden til å ufarliggjøre deg.

Selvforsvar!

Men nå flyr jeg ikke rundt på gata og plager narkomane, så dette er egentlig ikke av relevans for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvis en vekter hadde lagt hånd på meg, ville jeg sett på det som et uprovosert angrep (ettersom jeg ikke har gjort noe ulovlig) og brukt de midler jeg hadde for hånden til å ufarliggjøre deg."

Nå ville selvsagt ikke jeg lagt hånden på noen som ikke hadde gjort noe.

Hadde jeg derimot lagt hånd på deg, fordi du hadde gjort noe, og du hadde begynt å sprelle så hadde selvsagt jeg også brukt de midler jeg hadde for hånden til å ufarliggjøre deg.

Selvforsvar!

Men nå flyr jeg ikke rundt på gata og plager narkomane, så dette er egentlig ikke av relevans for meg.

Hei,

Du skriver: "Nå ville selvsagt ikke jeg lagt hånden på noen som ikke hadde gjort noe."

Men hvordan skulle du bedømme det? Vi har et helt rettsvesen som skal bedømme slike ting, hvor saker bedømmes forskjellig i retten, lagmannsretten og høyesterett....

Hvordan skal du kunne ta en avgjørelse om jeg er "skyldig" selv om du tror du har "tatt meg på fersken... ??

===

Jeg forstod ikke kommentaren om narkomane.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Du skriver: "Nå ville selvsagt ikke jeg lagt hånden på noen som ikke hadde gjort noe."

Men hvordan skulle du bedømme det? Vi har et helt rettsvesen som skal bedømme slike ting, hvor saker bedømmes forskjellig i retten, lagmannsretten og høyesterett....

Hvordan skal du kunne ta en avgjørelse om jeg er "skyldig" selv om du tror du har "tatt meg på fersken... ??

===

Jeg forstod ikke kommentaren om narkomane.

Med vennlig hilsen

"Men hvordan skulle du bedømme det?"

Enkelte ting ser man med egne øyne.

"Vi har et helt rettsvesen som skal bedømme slike ting, hvor saker bedømmes forskjellig i retten, lagmannsretten og høyesterett...."

Det er ikke snakk om å dømme fyren, men å anholde han til politiet kommer. Dette er for øvrig ikke annerledes enn hva vektere alltid har gjort, så regelendringen har lite å si for de som arbeider innen vaktyrket.

"

Hvordan skal du kunne ta en avgjørelse om jeg er "skyldig" selv om du tror du har "tatt meg på fersken... ??"

Jeg skal ikke dømme noen, jeg skal bare sørge for at politiet får tak i han.

"Jeg forstod ikke kommentaren om narkomane."

Det er vel det vektere i Oslos gater gjør. "Plager" narkomane.

For øvrig har jeg aldri jobbet i butikker, ei heller på gata, så jeg har aldri "anholdt" noen for å stjele.

Dog har jeg jobbet på steder hvor det kan være en del vold (idrettsarrangementer, asylmottaker, osv) og med en gang noen tyr til vold har man alltid hatt muligheten til å holde igjen folk.

Selvforsvar, vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...