Gå til innhold

Arrvev etter konisering


Gjest rhp

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 32 år som er gravid i uke 22. Jeg ble laserkoniser for noen år siden og leser noen steder her at noen har arrvev etter konisering, og at livmorhalsen har problemer med å åpne seg helt under fødsel.Dette har jo skremt meg litt, har egentlig hele tiden trodd at det var omvendt, st fødsel gikk raskt....

Jeg går til kontroll 1 gang i mnd.hos gynokolog, og i uke 18 sjekket hun livmorhalsen, den var 3cm.lang og lukket. Da kan de vel ikke ha tatt så mye da?

Hvis du har jobbet på sykehus, har du sett eller skjer det ofte at mange koniserte jenter har hatt problemer med åpning av livmorhalsen pga.arrvev?

Skjer bare det at fødsel tar ekstra lang tid?

Får barnet puste selv om det tar veldig lang tid.dvs,det er ikke fare for surstoffmangel?

Hender det at man må ta keisersnitt hvis det drøyer veldig?

Jeg er redd for narkose, kan jeg være våken hvis det måtte skje?

Det er dette jeg gruer meg til under fødsel om det er arrvev der eller ikke, at fødselen skal stoppe opp og barnet ikke kommer ut;da tror jeg at jeg vil få panikk.

Takknemlig for svar.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Den største faren ved konisering og svangerskap er knyttet til selve svangerskapet og ikke til fødselen. Enkelte som har en meget forkortet livmorhals, klarer ikke å bære på barnet i 40 uker uten komplikasjoner. De fleste går det imidlertid bra med både i svangerskapet og under fødselen. Hvis du vil vite mer om arrvev og evt. komplikasjoner under fødselen, synes jeg du skal spørre på forum for gynekologi. Jeg har tatt i mot flere barn fra mødre som er laserkonisert, og har aldri opplevd at dette har skapt problemer.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...