Gå til innhold

Hvordan kan FLER nå bli metanol-forgiftet?!?!?!?!


flisa

Anbefalte innlegg

Leser om den siste mannen nå i Moss som er lagt inn forgiftet. Si meg, har ikke dette ryktes så langt som at folk nå må slutte å innta fanskapet? Hvordan er det nå mulig å sitte og ture og drikke fra KANNER? Er de så på "kjøret" at de rent ut gir blaffen,- "tar sjansen" - eller er de stokk dumme?

Søren, jeg var ute i Moss med 3 jenter på torsdag, vi turte ikke ta noe med sprit i vi. Man vet jo aldri liksom....

MEN, jeg har hørt fortvilte foreldre sitere sine ungdom;: "Det er sikkert ikke farlig, vi bare skyller ned med Etanol - så er det motgift til Metanol" .....*grøss*

Myndighetene burde gå ut og rydde opp i slik vantro! Det er skremmende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Jeg ser for meg alle som heller ut spriten sin i vasken av redsel for gifta og går slukkøret på polet... polet solgte mye mer forrige uke sier de som jobber der , og folk pjatter om metanolen og spøker om det er metanol i varene der også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jer er såå enig med deg. Skulle tro ikke en sjel leste aviser...!

Jeg hadde ikke tørt å drikke av annet enn korka flasker med originalkork eller fra tappekran.

Var ute og spiste på lørdag for søstera mi hadde bursdag. og jeg tenkte for meg selv at jeg ikke tør ta en irish etter maten en gang.

De blander det jo med både essenser og likørekstrakt og shots og gud veit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen er suget så stort at de gir faen! For andre,vel så gjelder vel regelen at det hender ikke meg.

Og noen,er så drita at de ikke tenker seg om av den grunn...

Og tenk om noen har tømt innholdet over på ei flaske?

Uansett, glad jeg ikke liker sprit noe særlig...

Og er enig med deg forøvrig, sånn bare for å ha sagt det.*s'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg alle som heller ut spriten sin i vasken av redsel for gifta og går slukkøret på polet... polet solgte mye mer forrige uke sier de som jobber der , og folk pjatter om metanolen og spøker om det er metanol i varene der også :-)

Syns det skulle bli lov å brenne sjøl jeg! :-) Da blir det i alle fall skikkelige saker! Og en vet sjøl hva man har i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen er suget så stort at de gir faen! For andre,vel så gjelder vel regelen at det hender ikke meg.

Og noen,er så drita at de ikke tenker seg om av den grunn...

Og tenk om noen har tømt innholdet over på ei flaske?

Uansett, glad jeg ikke liker sprit noe særlig...

Og er enig med deg forøvrig, sånn bare for å ha sagt det.*s'

Mest skremmende ER det jo at ungdommen tror at etanol er motgiften til metanol. Kan lure på hvor de får det fra??!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jer er såå enig med deg. Skulle tro ikke en sjel leste aviser...!

Jeg hadde ikke tørt å drikke av annet enn korka flasker med originalkork eller fra tappekran.

Var ute og spiste på lørdag for søstera mi hadde bursdag. og jeg tenkte for meg selv at jeg ikke tør ta en irish etter maten en gang.

De blander det jo med både essenser og likørekstrakt og shots og gud veit...

Ja, aldri mer sprit "på byen" for meg. Men så sitter jo jeg og "suger" på en halvliter hele kvelden også! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest skremmende ER det jo at ungdommen tror at etanol er motgiften til metanol. Kan lure på hvor de får det fra??!?!?

De sa det på tv i en eller annen debatt... Tror det var tv2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja, aldri mer sprit "på byen" for meg. Men så sitter jo jeg og "suger" på en halvliter hele kvelden også! hehe

En halvliter en hel kveld ? Billig i drift dah... Det kan ikke være noe godt på slutten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørkenvandreren

Jeg har den samme hoderistingen og oppgittheten som deg.

Det har nå forlengst gått så langt at jeg ikke synes synd på de som rammes i disse dager. Det blir litt som basehopperene i Kjerag, de får heller ikke mye sympati lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den samme hoderistingen og oppgittheten som deg.

Det har nå forlengst gått så langt at jeg ikke synes synd på de som rammes i disse dager. Det blir litt som basehopperene i Kjerag, de får heller ikke mye sympati lenger...

Ikke rart de har jakker foran seg på vei inn til sykehusene, det er ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halvliter en hel kveld ? Billig i drift dah... Det kan ikke være noe godt på slutten ?

Nei, godt? nei...men jeg er aldri ute da -så :-) og drikker,- jeg liker helst å være edru jeg! :) ute altså! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De sa det på tv i en eller annen debatt... Tror det var tv2.

Jammen: http://www.google.com/search?q=motgift+til+metanol&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=no&lr=

Det må da likevel være en teit måte og drikke på for ungdommen. Litt smuglersprit, og så 2 skjeer "kjøpabrennvin"....det står jo at prosessen fra metanol til maursyre blir "FORISNKET" - så det kan da vel ikke være så bra for det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest skremmende ER det jo at ungdommen tror at etanol er motgiften til metanol. Kan lure på hvor de får det fra??!?!?

Vel, du vet. gjennom tiden har menneskene alltid funnet unnskyldninger og bortforklaringer.

Slik er det bare, et rykte sprer seg, en holdning og en vantro.

helvete, for en jobb vi har framover med å rettlede, uten å støte dem fra oss, våre små håpefulle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du jeg har faktisk tenkt det samme. Med all den oppmerksomheta denne saken har fått er det ren idioti å drikke sprit en ikke selv har kjøpt på polet.

Jeg hadde i alle fall ikke turt det. Og offrene? Vel jeg lurer jo på hvor mye vett de har da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ble innbrakt i helga, var godt voksne mennesker i 50-åra. Men de kan jo ha blitt noe svekket, dersom de har 40 år på fylla bak seg. Kanskje følger de ikke på nyheter i radio/TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker ikke over sånt.

Jeg drakk et par drinker med smugglersprit på lørdag jeg også, dog var den sannsynligvis litt "eldre" enn dette metanolfaenskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...