Gå til innhold

Hvorfor vil ikke sykepleiere jobbe på sykehjem


Gjest En sykepleier

Anbefalte innlegg

Gjest En sykepleier

Har inntrykk av at mange sykepleiere ikke vil jobbe på sykehjem fordi de mener de ikke vil lære noe der. Jeg har jobbet som sykepleier på sykehjem tidligere og synes jeg lærte faktisk veldig mye der. På et sykehjem er det mange svært dårlige pasienter og en må bruke sin observasjonsevne og jobbe selvstendig hele tiden i forhold til mange ulike lidelser. Nettopp p.g.a en der får se så mange ulike sykdommer, lærer en noe på flere felt. En får ikke lært så mange tekniske prosedyrer på et sykehjem, men det er vel egentlig det letteste å lære. Er det ikke? Ofte er en også alene som sykepleier på et sykehjem og en blir derfor nødt til å sette seg inn i mye for å takle de ulike problemer som kommer opp. Det jeg savnet mest på sykehjemmet jeg var på var flere andre sykepleiere å samarbeide med, derfor begynte jeg på sykehus.

Andre som har noen synspunkter på hvorfor så få sykepleiere vil jobbe på sykehjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For dårlig status kanskje? Dette er jo bare stell av gamle tullinger som snart skal dø allikevel. Det som er in å stelle er adm.direr med hjerteinfarkt.

Sykehjem er vel kanskje mer underbemannet enn sykehus også - slik at arbeidspresset blir større.

Aner ikke om det er noen lønnsforskjeller - det kan jo spille inn.

Kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest min erfaring

Jeg synes det ble veldig mye hjelpepleieroppgaver og lite sykepleieroppgaver. Og mye av det samme hele tiden. På sykehuset jobbet jeg på avdelinger med pasienter i alle aldre og med ulike diagnoser, og det var mer spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...