Gjest selje Skrevet 23. september 2002 Skrevet 23. september 2002 Jeg har for høyt blodtrykk og har fått prøve ut medisin halvannen års tid (diovane comp nå det siste året). Fastlegen, som er nyutdannet og ukjent for meg) mener den høye pulsen min indikerer betablokker. Jeg er "gammel angstnevrotiker" - og har alltid hatt temmelig rask puls. Jeg har litt astma, og går også på en del medisin for det. Er redd for kontraindikasjonene mht astmaen. Det er det ene. det andre er at jeg er kunstner (lever av det, mitt yrke) og kan ikke jobbe om jeg "detter ned" og blir "flat" av betablokkene. Det virker på det jeg leser om betablokker, som om valget står mellom hjertet mitt og jobben. Men jobben ER hjertet mitt, og ikke bare lønna! Hva mener du om betablokker? 0 Siter
Christian Anker, spesialist i allmennmedisin Skrevet 23. september 2002 Skrevet 23. september 2002 Jeg forelsår at du eventuelt framlegger spørsmålet i Doktor Onlines forum om hjerte- og karsykdommer. Der svarer hjertespesialist Einar Søyland på spørsmål. Kredittkortet ditt blir ikke belastet for henvendelsen til Doktor Onlines forum om allmennmedisin. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.