Gå til innhold

Lamictal for psyk.stab. - virker direkte motsatt


tetecoeur

Anbefalte innlegg

Har du noen forklaring på dette?

Årsaken for initieringen av denne medisinen var mine relativt hyppige innlegg på psyk. sykehus - fra ca 1/2 til 1 års mellomtid. Siste opphold i mars-april. I mellomtiden kunne jeg ha hatt en enukers forholdsvis dyp depresjon, men nå er jeg passasjer på en en berg og dalbane! noe som er veldig slitsomt. Har gått på Lamictal nå siden begynnelsen av mars.

Ville være takknemlig for å høre ditt synspunkt på mitt spørsmål, da min lege vil at jeg skal fortsette med Lamictal på grunn av hans forklaring som for meg lød ulogisk. Er usikker på om jeg egentlig bør forsette

med denne medisinen.

m.v.h.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, nå er ikke jeg NHD..ville bare si at jeg går på Lamictal selv, 100 mg..og skal sannsynligvis øke etterhvert.

Dette er jo en medisin som skal virke stemningsstabiliserende (egentlig en epilepsimedisin).

Selv har jeg ikke merket noe som helst..hverken i positiv eller negativ retning...men går på liten dose foreløpig. tror vanlig dose ligger på 200 og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå er ikke jeg NHD..ville bare si at jeg går på Lamictal selv, 100 mg..og skal sannsynligvis øke etterhvert.

Dette er jo en medisin som skal virke stemningsstabiliserende (egentlig en epilepsimedisin).

Selv har jeg ikke merket noe som helst..hverken i positiv eller negativ retning...men går på liten dose foreløpig. tror vanlig dose ligger på 200 og oppover.

Takk for svar andungen! Jeg går på 150 mg, som ved blodprøver viste seg å være det riktige nivået for meg. Ingen virkning og motsatt virkning - dette virker ikke bra. Men jeg presser fram et lite :) på egne vegne, og sender det til videre til deg for en mulig oppmuntring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar andungen! Jeg går på 150 mg, som ved blodprøver viste seg å være det riktige nivået for meg. Ingen virkning og motsatt virkning - dette virker ikke bra. Men jeg presser fram et lite :) på egne vegne, og sender det til videre til deg for en mulig oppmuntring?

Fikk ikke med meg at du dkulle øke innholdet av Lamictal. Da kan du jo ha gode sjanser. Det virker jo tydeligvis ikke likt på alle i hh. til målet med med. - så jeg håper du får god virkning! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke med meg at du dkulle øke innholdet av Lamictal. Da kan du jo ha gode sjanser. Det virker jo tydeligvis ikke likt på alle i hh. til målet med med. - så jeg håper du får god virkning! Lykke til!

Hei igjen..jeg har også tatt blodprøver men har ikke fått vite resultatene ennå..så jeg vet ikke hvor mye jeg skal øke.

Du får ha lykke til videre du også..håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nils Havard Dahl

Jeg beklager, men med så få opplysninger og uten diagnose, verken kan eller vil jeg ha synspunkt på dette.

Vennlig hilsen psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...