Gå til innhold

Canesten 1%

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har vært hos legen og fått påvist soppinfeksjon i underlivet.

Legen hennes mente at det var viktig at også jeg tok en kur mot dette.Kjæresten min kjøpte Canesten 1% til meg på apoteket.

Jeg kan ikke se at jeg har noen synlige tegn på infeksjon på penis.Men jeg har i de siste ukene hadt ubehagelig kløe i rektum.

Kan det være soppinfeksjon? Jeg er ganske rød og sår i rektum,og det klør veldig til tider. Hjelper denne salven mot mulig sopp hos meg? Skal jeg smøre kremen på hele penis eller bare rundt penishodet? Og skal jeg smøre den rundt rektum?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73817-canesten-1/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Det er helt korrekt at sexpartnere skal begge behandles når det påvises infeksjon hos den ene. Gruinnen til det er at infeksjonen kan forekomme hos den andre uten symptomer, men infeksjonen kan overføres allikevel. På denne måten kan den gå frem og tilbake mellom partnere. Konklusjonen : du bør også tar kuren. Du bør smøre det rundt på penishodet, men ikke nødvendig på skaftet. Når det gjelder endetarmåpningen er det klart at det er gode muligheter til infeksjon der. Candida, sopparten som er etter alle solemerker forårsaker denne infeksjonen, finnes normalt i tarmen hvor den er en del av den normale tarmflora. Det er først når den kommer bort fra de områder den normalt forekommer at den produserer infeksjon. Endetarmovergangen til omgivende hud er en slags gråsone der soppinfeksjonen kan forårsake kløe og betennelse, du bør også smøre rundt rektum.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73817-canesten-1/#findComment-380142
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...