Gå til innhold

Hvor ofte...?


Gjest ST77

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer litt på; hvor ofte går det galt tidlig i et svangerskap? Jeg vet jo at sjansene for å abortere minsker etter 12 uker, men er det nesten sånn at før det, må jeg bare finne meg i at det fremdeles er store sjanser for at jeg ikke blir mor til våren?

Det er så VELDIG mye snakk om kvinner som aboterer, så jeg undrer litt da...

Er det statistisk større sjanse for å abortere når man er førstegangs-gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Ca. 10 % av alle svangerskap ender i en spontanabort, og den største risikoen er over etter de første 12 ukene. Relativt sett er det altså overveldende stor sjangse for at du blir mor til våren. Prøv å tenk sånn istedefor fokusering på alt som kan gå galt. jeg kan ikke si at det er større sjangse for å abortere når man er første-gangsgravid. Det er så mange variabler som også teller inn, f.eks. din alder, om du røyker, tar faste medisiner, har en sykdom.......

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...