Gå til innhold

Kultur: Hardingfele, skingrende demonisk støy


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Først brukte man den som brannalarm, så fant man ut at man kunne skremme rotter og utøy ut av hus med den, og så fant man opp hjemmebrenten for kunne døyve den redselfulle lyden, og dermed er det visst blitt en sport å plage seg selv med slik kultur. Skottene fant opp sekkepipa, hvor gjorde de det ? Er det ikke plager nok i denne verden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Skottene kom også opp med de grusomme ullgenserene med diamantmønster. Avlives, burde de.

Ikke bare det, de spiser noe som heter haggis, jeg har smakt det, fy..flate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare det, de spiser noe som heter haggis, jeg har smakt det, fy..flate.

Uff, ja, det er grusomt... Har ikke smakt det, men beskrivelsen i seg selv er grunn til å brekke seg.

Men de har en vidunderlig aksent, da... Så kanskje vi skulle la et par av dem leve slik at vi kan høre de snakke på oppfordring en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Uff, ja, det er grusomt... Har ikke smakt det, men beskrivelsen i seg selv er grunn til å brekke seg.

Men de har en vidunderlig aksent, da... Så kanskje vi skulle la et par av dem leve slik at vi kan høre de snakke på oppfordring en gang i blant.

Var sammen med en på ferie, han kunne ikke sole seg, da hans typisk skotske kropp (helt hvit med rødt hår overalt) ikke tålte sol, han ble rød som en skrelt tomat, eller kraftig rødflammet, aldri brun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var sammen med en på ferie, han kunne ikke sole seg, da hans typisk skotske kropp (helt hvit med rødt hår overalt) ikke tålte sol, han ble rød som en skrelt tomat, eller kraftig rødflammet, aldri brun.

Hadde vært morosamt å tvinge han ut i sollys noen dager på rad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hadde vært morosamt å tvinge han ut i sollys noen dager på rad :)

Det gikk lynfort, bare en time så forandran farge som en kokt hummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Siste nytt: man kan bli gal av lyden ! Symptomene er bl a at man hopper opp i lufta og sparker ned hatter !! Mest menn blir slik. Hold på hatten !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg får gode grøssninger av både sekkepipe og hardingfele jeg. Men orker ikke å høre på det i timesvis, nei.

Jeg får også grøsninger, men ikke gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får gode grøssninger av både sekkepipe og hardingfele jeg. Men orker ikke å høre på det i timesvis, nei.

Hvilket minner meg på...fikk Wulfi tak i ei sekkepipe den gangen...?

Eller var det noen andre som etterlyste hvor man kunne få tak i et eksemplar?

*ransake hjernekassa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...