Gå til innhold

Ikke bestått


Gjest Sort engel

Anbefalte innlegg

Gjest Sort engel

Jeg fikk sjokk, eller egentlig ikke. Jeg følte ikke at jeg kunne stoffet godt nok, men innerst inne trodde jeg at etter teori- (bilfører)prøva så var alt stresset og maset over.

Men neida: Ikke bestått. 41 feil. Begynte å grine.

Jeg tok den sammen med ei vennine i klassen min. Hun er ei typisk 6`er type, og hun hadde bare ni feil. Var redd hun kom til å spre at jeg ikke klarte det utover skolen men det gjorde hun heldigvis ikke, bare jeg, henne og noen få til vet det.

Men tingen er: jeg føler meg så dum. Alle de andre i klassen min som har tatt teorien bestod, om ikke med glans, de bestod iallefall. Jeg går på allmennfag og har nesten bare 4`ere og 5`ere, og det er ikke noe jeg har smiska meg til. Er jo ikke dum eller, eller er jeg? Er ikke et matte- menneske, kanskje det har noe med saken og gjøre. Kunne ha skrevet et lang, tørr drøft om stoffet, men når jeg ser en situasjon på bildet foran meg, føler jeg meg plutselig rådvill. Skulle nok ha sett meg mer inn i ulike trafikksituasjoner.

Har vært veldig sårbar etter jeg strøk på prøva, gråt hele veien hjem og hadde ikke mye lyst til å reise på skolen neste dag. Ille var det også da de i klassen min begynte å snakke om vennina mi som bare hadde 9 feil og det tydeligvis lønnte seg og vere flink på skolen. Ei jente sa at det hadde vært mer irriterende å få 36 feil (som er en for mye) enn å bomme på alle oppgavene. Da sa en av de rappkjefta guttene i klassen min, da er du rett og slett bare ett poeng for dum da.Den eneste jeg vet om som har strøket, (bortsett fra bestemoren min) er en som gikk i gamleklassen min. Fælt å si det, men liker ikke å befinne meg på samme "nivå" som han. Han har trolig aldri lest ei lekse i sitt liv, er en typisk "mekkensøker". (Mener ikke rakke ned på mekaniker studenter, men generellt sett utifra skolen min, er det slik.)

Som om jeg ikke hadde det vanskelig nok fra før, som om jeg ikke slet nok med selvbildet mitt. Jeg driver med musikk, ganske flink til å male, er kreativ og alt det der. Men klarer ikke fokusere på det akkuratt nå, bare på det faktum at jeg er dum.

Iallefall litt under gjennomsnittet.

Hilsen en deppa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg :-)

Ikke depp over dette. Det betyr så lite. Du kan tross alt ta det opp igjen. Du er _ikke_ den eneste i verden som har strøket, selv om det kanskje føles sånn....

Hvis du har 4 og 5 i karakter på skolen har du vel bevist for deg selv at du på ingen måte er dum!

Hva tror du at du sier om du på oppkjøringen består med glans, og venninnen din dumper? Det er jo sånn som kan skje ikke sant. Hun er vel ikke dum av den grunn eller?

Nei, skjerpings unge dame. Du er flink. Du bare feilet litt denne gangen. Neste gang går det så myyyyyyyyyyyyye bedre. Ha tro på deg selv!

Lykke til!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Har så lyst å si til deg at jeg misunner deg dine "små" bekymringer,obs der sa jeg det hvist også.

Det jeg mener å si er jeg kan forstå du er skuffa, jeg har selv strøke både på teori og oppkjøring flere ganger, men i årenes løp har jeg lært at de katastrofe opplevelsene som det føltes som den gangen i dag toner seg som små skjønnhetsfeil på min livsveg.

Lykke til du klarer det nok, bare pugg pugg pugg det er det eneste som hjelper desverre.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om å være dum.

Når jeg tok min, var det mange spørsmål jeg måtte gjette på, da de rett og slett ikke sto i boka.

De har jo endel forskjellige tester, så ikke se bort ifra at du hadde stått dersom du hadde fått den samme som venninna di.

Bedre lykke neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å deppe!!!

Det er "ørten" personer som stryker på den prøven hver uke. Du er ikke dum fordi om det gikk litt galt denne gangen. Men du har kanskje ikke forberedt deg så godt som du har trodd. Jobb videre, bl.a. med å løse oppgaver på web'en (se annet svar), så går det nok bedre neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må du gi deg... det har da ingenting med dumskap å gjøre.

De spørsmålene på førerprøven er vanskelige, og mange av de er "lurespørsmål".

En teoritest på biltilsynet er ikke det verste du kan stryke i, altså.

Ta den en gang til, les godt over spørsmål og svar, og vips så har du lappen!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hui. Jeg er omtrent ti år eldre enn deg og har ennå ikke klart å åpne boken engang. Alle som i det hele tatt makter å sette seg inn i de greiene der er råglupe i mine øyne!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! En ting skal du ha klart for deg; du er IKKE dum!

Dette med teroriprøven er noe skikkelig hærk, men du klarer det til slutt!

Prøven har abselutt ikke noe med om man er dum eller ikke, ikke tenk slike tanker en gang!

Jeg er utdannet Siviløkonom, har høyere utdanning, jobber i en økonomiavdeling i et kjent data selskap, og strøyk på teoriprøven hele 2 ganger!!!!

3 gangen satt den, og jeg fikk en mye lettere test den siste gangen! Første gangen fikk jeg en test som var vanskelig, og fikk masse feil, andre gangen var det en test som var litt mindre vanskelig og jeg fikk litt mindre feil, siste gangen var det mye lettere spørsmål og jeg besto, endelig!!!

Jeg øvde meg masse på slutten her på nettet, var inne på en teoritest dagbladet lagde en gang (fikk lappen i fjord)

Jeg skjønner så godt hvordan du har det! Jeg ble dødsdeppa da jeg strøyk to ganger og trodde aldri jeg skulle klare det, mistet selvtilliten helt!

Men jeg lover deg den kommer tilbake den dagen du står med lappen i hånda! Og det er ikke lenge til! Når du har kommet så langt som nå må du ikke gi opp (som jeg holdt på å gjøre!)

På oppkjøringen hadde jeg først ei gammel kjærring som var skikkelig bitch! (da kjørte jeg opp i Bærum, fordi det var så lang kø på biltilsynet i Oslo) andre gangen kjørte jeg opp i Oslo, fikk en grinebiter av en gammel gubbe, som skulle vært pensjonert, spør du meg! Jeg kjørte prikkfritt, men han syntes alikevel jeg hadde LITT, for stor fart mot kryss, så han strøyk meg! Glad jeg klarte å komme meg unna han sensoren, før jeg lappa til han!! :-/

3´de gangen jeg kjørte opp, fikk jeg en kjempestilig jente-sensor (ca.35 år, tatoo på hendene og piercing i ansiktet) litt halvpønkete dame! Jeg gjorde en kjempebrøler, under oppkjøringen, MEN hun strøyk meg ikke!!! Så det med oppkjøring har mer med hvilken sensor du får, enn hvor bra du kjører akkurat der og da!

Håper det går bra med deg!!

Don´t give up!!!

LYKKE LYKKE TIL, det er SÅ deilig å ha lappen! Og det er ikke lenge til du har den!!!

Klem fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest til Sainte

Hallo! En ting skal du ha klart for deg; du er IKKE dum!

Dette med teroriprøven er noe skikkelig hærk, men du klarer det til slutt!

Prøven har abselutt ikke noe med om man er dum eller ikke, ikke tenk slike tanker en gang!

Jeg er utdannet Siviløkonom, har høyere utdanning, jobber i en økonomiavdeling i et kjent data selskap, og strøyk på teoriprøven hele 2 ganger!!!!

3 gangen satt den, og jeg fikk en mye lettere test den siste gangen! Første gangen fikk jeg en test som var vanskelig, og fikk masse feil, andre gangen var det en test som var litt mindre vanskelig og jeg fikk litt mindre feil, siste gangen var det mye lettere spørsmål og jeg besto, endelig!!!

Jeg øvde meg masse på slutten her på nettet, var inne på en teoritest dagbladet lagde en gang (fikk lappen i fjord)

Jeg skjønner så godt hvordan du har det! Jeg ble dødsdeppa da jeg strøyk to ganger og trodde aldri jeg skulle klare det, mistet selvtilliten helt!

Men jeg lover deg den kommer tilbake den dagen du står med lappen i hånda! Og det er ikke lenge til! Når du har kommet så langt som nå må du ikke gi opp (som jeg holdt på å gjøre!)

På oppkjøringen hadde jeg først ei gammel kjærring som var skikkelig bitch! (da kjørte jeg opp i Bærum, fordi det var så lang kø på biltilsynet i Oslo) andre gangen kjørte jeg opp i Oslo, fikk en grinebiter av en gammel gubbe, som skulle vært pensjonert, spør du meg! Jeg kjørte prikkfritt, men han syntes alikevel jeg hadde LITT, for stor fart mot kryss, så han strøyk meg! Glad jeg klarte å komme meg unna han sensoren, før jeg lappa til han!! :-/

3´de gangen jeg kjørte opp, fikk jeg en kjempestilig jente-sensor (ca.35 år, tatoo på hendene og piercing i ansiktet) litt halvpønkete dame! Jeg gjorde en kjempebrøler, under oppkjøringen, MEN hun strøyk meg ikke!!! Så det med oppkjøring har mer med hvilken sensor du får, enn hvor bra du kjører akkurat der og da!

Håper det går bra med deg!!

Don´t give up!!!

LYKKE LYKKE TIL, det er SÅ deilig å ha lappen! Og det er ikke lenge til du har den!!!

Klem fra meg :-)

Du har høyere utdanning osv - men du kan ikke rettskriving? Jaha. Stryke 2 ganger på teori OG oppkjøring???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...