Gå til innhold

Galt studievalg


iutlandet

Anbefalte innlegg

Hei!

Er i utlandet naa og sliter veldig med motivasjonen. Har valgt ett studie jeg virkelig ikke trives i, og akkurat naa er jeg saa deppa. Ser ut til aa bli vanskelig aa faa byttet til det jeg er interressert i pga laanekassen trolig ikke stoetter det (er ikke helt sikker paa det enda da). Har haugevis med skolearbeid aa gjoere, men bare stryker, og har ikke noe liv. Har noen noen gode forslag til aa oeke min motivasjon? Er saa vanskelig aa forstaa alt naar det gaar paa engelsk, og naar det itillegg er utenfor mitt interesse felt. Er det krise om jeg bryter? Alle andre virker saa mye flinkere enn meg. Foeles som jeg har Downs i forhold. Begynner snart aa graate paa skolen igjen, isaafall blir det for andre gang. Orker ikke mer. Hilsen utbrent 22 aar gammel jente. ps! Vil ikke hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker for meg som om du enten har valgt feil studie, eller feil skole.

Jeg syns det første du bør gjøre er å avklare om "det andre studiet" finansieres av Lånekassen.

Hvis det ikke gjør det, mener jeg at det rette er å avbryte studiet, reise hjem, finne ut av hvordan du skal fikse problemet med finansiering, og så reise ut igjen.

Men vær klar over (og det er du sikkert også) at du ikke kan avbryte studiene dine så mange ganger før du ikke lenger får støtte fra Lånekassen i det hele tatt (ok, jeg er ikke 100% sikker på det der, men undersøk nå i alle fall før du bryter).

Kanskje ikke akkurat det du ville høre, men det er i alle fall min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette virkelig er feil studium og land bør du bryte. At du ikke takler engelsken er dessverre noe du burde ha tenkt på på forhånd, du skal tross alt ta høyrere utdannelse i et annet land, det sier seg selv at det krever visse kunnskaper. Jeg ha selv studert i England, og hadde aldri problemer. Mange universiteter har imidlertid engelsk-kurs og de kan lese korrektur for deg. Det er bedre å hoppe av nå enn å vente til du sitter igjen med en dårlig grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ung, du er lei, du trenger en pause fra hele greia. Drit i skolen, ta en jobb, bli kjent med andre som ikke er studenter. Faa litt avstand til skole og studenter, vanskelig spraak og umulige fag.

Foreldra dine er milevis vekke, det er bare dine egne ambisjoner (eller mangel paa fantasi) som tvinger deg til aa fortsette skolen.

Drit i den! Gaa paa fylla! Jobb, tjen penger, pul og drikk, røyk og gaa paa shopping!

Livet er mer enn pensum og grining!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ung, du er lei, du trenger en pause fra hele greia. Drit i skolen, ta en jobb, bli kjent med andre som ikke er studenter. Faa litt avstand til skole og studenter, vanskelig spraak og umulige fag.

Foreldra dine er milevis vekke, det er bare dine egne ambisjoner (eller mangel paa fantasi) som tvinger deg til aa fortsette skolen.

Drit i den! Gaa paa fylla! Jobb, tjen penger, pul og drikk, røyk og gaa paa shopping!

Livet er mer enn pensum og grining!

Du skriver: "Gaa paa fylla! Jobb, tjen penger, pul og drikk, røyk og gaa paa shopping!"

Men helst ikke alt samtidig! ;-)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Gaa paa fylla! Jobb, tjen penger, pul og drikk, røyk og gaa paa shopping!"

Men helst ikke alt samtidig! ;-)

*klem*

Nei, og ikke nødvendigvis i den rekkefølgen.

Men regner ikke med at hun printer ut innlegget mitt og følger det slavisk!

*skremt over egen påvirkningskraft*

not!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...