Gå til innhold

Sporveien - igjen :-(


Mmy

Anbefalte innlegg

"Dramatiske kollektiv-kutt i Oslo

T-baner og trikker slutter å gå en halvtime før om kvelden. Bussruter forsvinner. Billettprisene øker. Dette blir konsekvensene om ikke Oslo Sporveier får ekstrabevilgninger."

Klipp fra Dagsavisen.

Unnskyld at jeg spør - vil de jage bort resten av kundene sine?

Det er jo håpløst som det er, med innstilte avganger og forsinkelser.

I går ettermiddag skulle jeg hente på SFO (som forøvrig stenger 1630 - også en sak å klage på), banen tar ca 30 min fra Jernbanetorget og hjem. Jeg gikk for å rekke banen 1546 (ekstraavgang) - det skulle gå fint... haha. Avgangen var innstilt og men neste avgang skulle gå 1554 så jeg kunne fortsatt såvidt rekke SFO. Men neida, avgangen var forsinket minst 5 min, sannsynligvis fordi den var overfylt pga den innstilte ekstraavgangen. Da var det bare å ringe mannen, som slapp alt han hadde i hendene og raste til SFO på scootern(!).

Jeg bor og jobber i Oslo, med en effektiv reisevei på ca 45 min må jeg allikevel regne med litt over en time for å være ganske sikker på å komme fra i tide. Og nå sier meldes det om at forholdene vil bli enda værre - hva skal vi gjøre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel... Jeg har ingen barn jeg skal rekke å hente, men jeg skjønner poenget ditt veldig godt...

Jeg har en reisevei på 15 minutter - men må regne 40 minutter for å være helt sikker på å rekke jobben i tide om morgenen...

Er det rart folk kjører bil, sier jeg bare... Det tar meg 8-9 minutter... Og forskjellen på 10 og 40 minutter er ganske stor i 7-tiden om morgenen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...