Gå til innhold

Acryl-genser lukter svette..arg.


Gjest Acrylsvett

Anbefalte innlegg

Gjest Acrylsvett

Har en kjempefin genser, som er i 100% acryl.

Jeg er ikke spesielt plaget av svette, men når jeg har brukt denne genseren en dag så lukter den skikkelig ille.

Har noen andre samme problemet? Er det stoffet?

Er det noe som kan gjøres med dette? Lei av å vaske den hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke dette er noe uvanlig fenomen. Selv bruker jeg bare bomull rett på kroppen, og kan fint bruke en genser to dager før den vaskes. Jeg blir faktisk utilpass og nervøs av akryl rett mot kroppen, jeg.

Men det kan gå an hvis stoffet er en blanding av bomull og akryl.

Svarte jeg på spørsmålet ditt? Er slett ikke så sikker på det. Enten bør du vel vaske den etter en dag, eller bruke en liten topp under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acryl er noe møkk. Vær forsiktig med flammer, for tar den fyr sier det *poff* også er du overtent...

Og ja, det er pga. acrylen at svettelukten kommer frem...og hvis du har langt hår, tipper jeg det står litt mer ut enn vanlig?

PS: Høyspenning - livsfare

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskes før og etter bruk.

Lukter snålt etter en-to dagers bruk eller etter oppbevaring, synes jeg.

Bruk my skyllemiddel, er best mot statisk elektrisitet, og vask den i maskina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...