Gå til innhold

Temme dansemus?


Gjest Aina E

Anbefalte innlegg

Har to relativt tamme dansemus. Hørte at man gjerne kaller de det, fordi man kan trene de opp til å gjøre kunster på to bein (danse) og andre rare ting...

Har også hørt at de har blitt brukt i sånne små sirkus til oppvisning o.l.

Kunne vært kult å lære de å vippe på vippehusken til dokkehuset til ungene f.eks., eller danse på to.

He, he. Noen som har peiling på åssen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva pokker er dansemus for noe da?

mus -a el. -en, -, -ene (norr mús)

1 gråbrun smågnager i musefamilien som er mindre enn vånd og rotte husm-, markm- / katten fanger m- / være stille som en m- / skipet gikk ned med mann og m- ingenting ble berget / fjellet fødte en m- (etter Esop) skrøpelig resultat av store forberedelser

2 folkelig betegnelse for ytre kjønnsorgan hos kvinner

3 i edb: styreenhet for markøren på en dataskjerm .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mus -a el. -en, -, -ene (norr mús)

1 gråbrun smågnager i musefamilien som er mindre enn vånd og rotte husm-, markm- / katten fanger m- / være stille som en m- / skipet gikk ned med mann og m- ingenting ble berget / fjellet fødte en m- (etter Esop) skrøpelig resultat av store forberedelser

2 folkelig betegnelse for ytre kjønnsorgan hos kvinner

3 i edb: styreenhet for markøren på en dataskjerm .

Jamen... jeg har da aldri kalt kjønnsorganet mitt for dansemus. Ikke har katta mi kommet med dansemus heller. Bare spissmus og vanlig mus.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen... jeg har da aldri kalt kjønnsorganet mitt for dansemus. Ikke har katta mi kommet med dansemus heller. Bare spissmus og vanlig mus.

:o)

Joda - he, he. Det er ikke vanlige mus, men de er ca halvparten så store.

Bittesmå, altså og veldig rolige i forhold til vanlige mus. De løper ikke huggærne rundt og prøver å gjemme seg, men kryper heller frivillig opp i hånda di for å finne ut om man har mat der.

De er ganske søte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

he he musa mi danser rett som det er.....

Du må bare holde dem god og mett....;)

Jeg tviler på at musa di danser bare du gir den en ostebit...

Det må sikkert litt mer til enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - he, he. Det er ikke vanlige mus, men de er ca halvparten så store.

Bittesmå, altså og veldig rolige i forhold til vanlige mus. De løper ikke huggærne rundt og prøver å gjemme seg, men kryper heller frivillig opp i hånda di for å finne ut om man har mat der.

De er ganske søte.

Men er de nyttige til noe da?

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er de nyttige til noe da?

;o)

Det er jo det jeg lurer på, da... Hvis jeg kan få de til å danse, kanskje jeg kan dra på verdensturnè og tjene penger på de?!

Ellers tror jeg de er litt små til å spises, hvis ikke du er glad i grillspyd, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at musa di danser bare du gir den en ostebit...

Det må sikkert litt mer til enn det.

He he he, neei den må være helt ostefri....denne musa liker ikke ost..Ikke skremmer hun elefanter med snabel heller...

=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det jeg lurer på, da... Hvis jeg kan få de til å danse, kanskje jeg kan dra på verdensturnè og tjene penger på de?!

Ellers tror jeg de er litt små til å spises, hvis ikke du er glad i grillspyd, da?

Har hørt at loppesirkus er lukrativt.

Gi musene til katta og sats på det i stedet! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var noe sånt jeg mistenkte! Aina er ei luremus! :o)

Med det samme dere er der, kan dere gi meg tips til en billig ferie en til to uker uten dansemus?? Med to unger.

Er litt lei av gubben om dagen. Kanskje jeg skulle hatt han på grillspyd...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...