Gå til innhold

Pergo.og manglende eggløsning..


Vinnie

Anbefalte innlegg

Hei Moen.

Du hadde svart på innlegget mitt men det manglet noen opplysninger om meg.

Jeg tok ultralyd av eggstokker og livmor fordi jeg har mens ca.1gang pr,år.Legen sa jeg hadde manglende eggløsninger.

Jeg fikk mens 21.okt. som du sa.

jeg kunne vente.Skal jeg begynne på ny kur nå disse dagene eller er det annerleds for meg som ikke har regelmessig menstruasjon?Jeg har jo hatt en "normal " syklus nå i forbindelse med tablettene.

Hvordan finner man ut om man har tette egledere?,jeg er redd jeg har det,ettersom jeg ikke er blitt gravid,fordi vi har hatt samleie rimelig ofte etter at jeg begynte med pergotime.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

glemte å legge til at jeg har resept på tre kurer til de to siste med 2 tabl.daglig.Men nå er jeg blitt iltt usikker fordi noen sier ar pergotime virker lenger enn en måned så man kan få cyster hvis man begynner på ny kur etter en måned?

Jeg får ingen oppfølging av legen med hormonprøver eller temp.registrering.

Tenkte jeg skulle begynne med ny kur nå i forbindelse med mens men ble litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

glemte å legge til at jeg har resept på tre kurer til de to siste med 2 tabl.daglig.Men nå er jeg blitt iltt usikker fordi noen sier ar pergotime virker lenger enn en måned så man kan få cyster hvis man begynner på ny kur etter en måned?

Jeg får ingen oppfølging av legen med hormonprøver eller temp.registrering.

Tenkte jeg skulle begynne med ny kur nå i forbindelse med mens men ble litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hei.

glemte å legge til at jeg har resept på tre kurer til de to siste med 2 tabl.daglig.Men nå er jeg blitt iltt usikker fordi noen sier ar pergotime virker lenger enn en måned så man kan få cyster hvis man begynner på ny kur etter en måned?

Jeg får ingen oppfølging av legen med hormonprøver eller temp.registrering.

Tenkte jeg skulle begynne med ny kur nå i forbindelse med mens men ble litt usikker.

Hvis det ikke er tatt blodprøver for å sjekke om kuren har virket og om behandlingen evt. må justeres, så kan du gjerne starte ny kur på 5.dagen, altså 25.10. Jeg vil anbefale deg å sjekke eggløsning med clearplan og temperaturmåling som kan starte når du er ferdig med siste tablett. Tette eggledere undersøkes ved røntgen eller en laparoskopi ("kikkhullsoperasjon" narkose). Er din mann sæd undersøkt? Lykke til med neste kur.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...