Gå til innhold

Mobil - jeg trenger råd


Gjest mobilia

Anbefalte innlegg

Jeg er 100% grønn på mobilfenomenet, det vil si utover at dingsen kan ringes med og brukes til små tullemeldinger.

Kan noen gi rimelig korte, solide og pålitelige råd om hva jeg egentlig trenger av abonnement, hvilken type abonnement, hvilken telefon, fast abonnement, månedskort etc. ut fra følgende opplysninger:

* Jeg er noe hørselshemmet og helt avhengig av at jeg kan oppfatte inngående samtaler på andre måter enn ved å høre dem (jeg har aldri hørt en eneste mobiltelefon ringe). Vet at man kan ha vibrasjon på telefonen, men fa.. heller, jeg er ingen kar og vil ikke ha telefon hengende i beltet :( Har også hørt at det går an å sette på en duppeditt som lyser når telefonen ringer, anyone?

* Jeg er ikke typen til å bli mobilskravler, men har behov for å være tilgjengelig for korte inngående og ditto utgående samtaler.

* Jeg kommer antakeligvis til å ringe 50/50 andre mobiler og fasttelefoner.

* Tekstmeldinger: Ser nytten innimellom, men de gangene jeg har prøvd var det dølle greier. Altså: Minimalt med tekstmeldinger.

Kort sagt: Mobil som nytte, ikke fornøyelse.

Beklager, men jeg regner med at mobilspørsmål er gjenganger her. Likevel: Hvem, hva, hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en Nokia 3110, den kan du få til å vibrere når noen ringer/sender meldinger. Du trenger ikke henge den i beltet, det holder jo at du har den i lomma. Jeg har Telenor Privat-abonnement. Det koster 50 kr måneden, og jeg synes det er en ok pris å betale bare for å slippe å tenke på å kjøpe nytt kontantkort, dessuten er tellerskrittene billigere med vanlig abonnement enn med kontantkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok finne deg i vibbrering,du ser jo ikke om den lyser hvis den ligger i lomme eller veske.

Masse gode ungdoms tlf på markedet,jeg ville valgt Nokia 3310.Enkel å grei tlf og ikke så dyr.

Du kan jo starte med ett kontantkort for å se an bruken.

Jeg har selv et telenor abonnemang hvor jeg betaler 39 kr med 50 gratis tekstmeld i måneden..

Det finnes ett hav av ulike abonnemang,så du bør forhøre deg med forhandler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bl.a Japan Photo får du deksler til Nokia 3310/3330 som blinker når det kommer inn samtale. (Koster ca 150) I tillegg har begge telefonene vibrering. Tidligere fikk du blinkende antenner til diverse Ericsson telefoner, men nå er det omtrent ingen telefoner som har ekstern antenne lenger, så...

Men hører du hva som blir sagt i telefonen når du ikke hører den ringe? *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Nokia 3110, den kan du få til å vibrere når noen ringer/sender meldinger. Du trenger ikke henge den i beltet, det holder jo at du har den i lomma. Jeg har Telenor Privat-abonnement. Det koster 50 kr måneden, og jeg synes det er en ok pris å betale bare for å slippe å tenke på å kjøpe nytt kontantkort, dessuten er tellerskrittene billigere med vanlig abonnement enn med kontantkort.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bl.a Japan Photo får du deksler til Nokia 3310/3330 som blinker når det kommer inn samtale. (Koster ca 150) I tillegg har begge telefonene vibrering. Tidligere fikk du blinkende antenner til diverse Ericsson telefoner, men nå er det omtrent ingen telefoner som har ekstern antenne lenger, så...

Men hører du hva som blir sagt i telefonen når du ikke hører den ringe? *nysgjerrig*

Ja, jeg hører hvis folk snakker rimelig tydelig inn i luren.

Ringetonene er imidlertid altfor høye diskantlyder til at jeg oppfatter dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Nokia 3110, den kan du få til å vibrere når noen ringer/sender meldinger. Du trenger ikke henge den i beltet, det holder jo at du har den i lomma. Jeg har Telenor Privat-abonnement. Det koster 50 kr måneden, og jeg synes det er en ok pris å betale bare for å slippe å tenke på å kjøpe nytt kontantkort, dessuten er tellerskrittene billigere med vanlig abonnement enn med kontantkort.

Aha. Kontantkort fordyrer altså. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Kontantkort fordyrer altså. Takk.

Ja, det gjør det. Men hvis du bruker telefonen din ytterst lite kan det lønne seg med kontantkort likevel. Jeg betaler jo 50 kr måneden enten jeg har brukt telefonen eller ikke, det slipper du med kontantkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok finne deg i vibbrering,du ser jo ikke om den lyser hvis den ligger i lomme eller veske.

Masse gode ungdoms tlf på markedet,jeg ville valgt Nokia 3310.Enkel å grei tlf og ikke så dyr.

Du kan jo starte med ett kontantkort for å se an bruken.

Jeg har selv et telenor abonnemang hvor jeg betaler 39 kr med 50 gratis tekstmeld i måneden..

Det finnes ett hav av ulike abonnemang,så du bør forhøre deg med forhandler!

#Jeg har selv et telenor abonnemang hvor jeg betaler 39 kr med 50 gratis tekstmeld i måneden..#

Hva slags abb. er det da?? Og hvor mye koster det deg å ringe (dag/kveld)?? Ble bare litt nysgjerrig hr nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Jeg har selv et telenor abonnemang hvor jeg betaler 39 kr med 50 gratis tekstmeld i måneden..#

Hva slags abb. er det da?? Og hvor mye koster det deg å ringe (dag/kveld)?? Ble bare litt nysgjerrig hr nå..

Siden gubben tar seg av slike ting,vet jeg ikke hvilket det er og heller ikke samtalepris på dag/kveld.....

*flau*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...