Gå til innhold

Jobb: hvis du har blitt sagt opp i prøvetida


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Jeg vet mange blir sagt opp i prøvetid.

Hvilken grunn fikk du oppgitt for oppsigelsen ?

Fikk du noe lønn utover den dagen du måtte fratre ?

Fikk du noe god opplæring ?

Fikk du kanskje skriftlige advarsler ? Hvor mange ?

Tror/vet du om du har noen rettigheter ?

I tilfelle hvilke ?

Jeg sitter og leser om arbeidsrett, og lurer på om noen har erfaringer.

Tyveri, skulk, forsentkomming, ordrenekt og andre grove forseelser er gode grunner, men finnes det arbeidsgivere som sier opp uten noen grunn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble sagt opp etter fem mnd på en arbeids plass grunnen var økonomiske grunner,vi var tre faste ansatte og en ekstra hjelp....

Den reele grunnen var at jeg ble gravid...Ekstra hjelpen fikk min stilling...?

Jeg kontaktet advokat og hadde en meget god sak,men da jeg fikk tilbud om den gamle jobben min tilbake feiget jeg ut og gikk tilbake dit...Jeg sykmeldte meg før de sendte ut oppsigelse,så jeg hadde lønn til jeg begynte i gamle jobben.

Siden jeg viste det ikke var noe å hente i en sak mot den useriøse butikken,valgte jeg trygghet i min gamle jobb!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...