Gå til innhold

si opp jobben, når?


Gjest jobbskifte

Anbefalte innlegg

Gjest jobbskifte

Hvis jeg skal begynne i en ny jobb 3.1.03 og har en mnd oppsigelse, må jeg si opp f.o.m 3.12.02, sant? Kan jeg sende oppsigelsen nå, eller må jeg vente til litt "nærmere"? Kan jeg risikere at de sier opp meg da evt, sånn at jeg mister jobben før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs egentlig. Noen firmaer har en regel hvor oppsigelsestiden begynner først måneden etter at man har sagt opp. Så hvis det er slik i din bedrift vil det si at om du sier opp 03.12 så begynner oppsigelsestiden din først 01.01. Det er derfor mange bedrifter får alle oppsigelsene sine levert de siste dagene i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville holdt kjeft og levert oppsigelsen i slutten av november måned.

Helt enig med andre under her mhp kurs, reiser og andre goder du kan gå glipp av.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsigelsestiden løper ALLTID fra den 1. i måneden etter at du leverer skriftlig oppsigelse. I ditt tilfelle betyr det at du må levere skriftlig oppsigelse senest siste dagen i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...