Gå til innhold

Kan jeg ha allergi?

Anbefalte innlegg

tutti1365380383

Hei,jeg er en voksen kvinne som lurer på om jeg har fått allergi.Jeg kan helt plutselig, uten forvarsel få en fryktelig rødme i ansikt, på hender og føtter. Jeg får også hevelser spesiellt på hendene. Dette skjer vanligvis under inntak av mat å drikke,under stessede situasjoner, men også helt uten grunn når jeg slapper av og er sammen med mennesker jeg trives sammen med. Plages mye når jeg snakker i mobiltelefon. Jeg blir slapp, føler et sterkt ubehag og ser ganske "fæl" ut. Jeg liker å holde meg i form ved å gå tur i skog og mark, men i det siste har jeg følt at jeg mister pusten i bratt terreng. Jeg er ellers frisk og har normalt blodtrykk. Jeg har målt blodtrykket under anfallene og da er det er høyere enn ellers.Blodprøver viser ikke reaksjon på noen matvarer. Har i flere år arbeidet i et miljø med dårlig inneklima.Føler at jeg er bedre når jeg bruker allergimedisin,men akkurat nå plages jeg fryktelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74039-kan-jeg-ha-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde passe på å få i deg nok og riktige sporstoffer (vitaminer, mineraler, antioksidanter o.l.). Dersom du har mangel på viktige stoffer i kroppen, så vil kroppen være i ubalanse. Det vil da oppstå mangelsykdommer. Dette har jeg selv erfart og jeg har også hørt flere foredrag hvor leger og ernæringsfysiologer sier nettopp dette.

Ønsker deg lykke til og god bedring!

Hilsen Bente!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74039-kan-jeg-ha-allergi/#findComment-370231
Del på andre sider

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Det du beskriverer "elveblest" eller det vi i medisinen kaller urticaria. De aller fleste som er plaget av dette greier ikke finne frem til sikreutløsende faktorer og skjelden er det allergiske mekanismer som ligger bak. En slik periode som du nå er i, kan vare ganske lenge for så å gli over av seg selv. Stress og slitenhet generelt kan være medvirkende. Allergimedisin (antihistamin) regelmessig kan hjelpe mange, så det bør du fortsette med. De værste tilfellene må av og til også bruke kortison for å komme over de værste kneikene. Ellers vil jeg si at det er bra at du har vært gjennom en grundig medisinsk undersøkelse i tillegg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74039-kan-jeg-ha-allergi/#findComment-370370
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...