Gå til innhold

atopisk eksem???

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Har en datter på 10 mnd. Hun har fått utslett som minner om eksem. Noen steder er det avgrensede flekker som kan se ut som atopisk eksem mens på magen er det mere diffust, men huden er tørr og ru. Noen tips til hva dette kan være? Snakket med en lege som mente vi måtte se det an og evt smøre med litt salve. Jeg tør ikke smøre med noe i fall det bare skulle bli verre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74067-atopisk-eksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verre blir det sjelden dersom du har fått foreskrevet en salve som skal gjøre det bedre...

Men du skal være forsiktig med kortison-preparater som kan gjøre huden tynn og sår.

Gjør et forsøk med naturlig salve som roer ned eksemet og huden og bevarer fuktigheten.

Du får sikkert kjøpt en calendula-salve eller fuktighetskrem på helsekosten du kan prøve.

Jeg har pleid å lage salver selv som jeg har brukt på min sønn med atopisk eksem. Det har fungert greit. I denne har jeg både aloe vera, kamille, ringblomst (calendula) og honning.

Jeg har ikke laget noen ennå i år, men tenkte å lage litt snart. Du kunne ta kontakt med meg om et par uker, så kanskje jeg kunne sendt deg litt dersom jeg har fått laget ferdig noe til da.

Bare send en mail: [email protected]

Mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74067-atopisk-eksem/#findComment-367732
Del på andre sider

Nat1365380386

Verre blir det sjelden dersom du har fått foreskrevet en salve som skal gjøre det bedre...

Men du skal være forsiktig med kortison-preparater som kan gjøre huden tynn og sår.

Gjør et forsøk med naturlig salve som roer ned eksemet og huden og bevarer fuktigheten.

Du får sikkert kjøpt en calendula-salve eller fuktighetskrem på helsekosten du kan prøve.

Jeg har pleid å lage salver selv som jeg har brukt på min sønn med atopisk eksem. Det har fungert greit. I denne har jeg både aloe vera, kamille, ringblomst (calendula) og honning.

Jeg har ikke laget noen ennå i år, men tenkte å lage litt snart. Du kunne ta kontakt med meg om et par uker, så kanskje jeg kunne sendt deg litt dersom jeg har fått laget ferdig noe til da.

Bare send en mail: [email protected]

Mvh.

Hei!

Jeg har selv vært atopiker i 30 år, og nå har jeg fått en sønn (nå 2 1/2 år) m samme plagene. Jeg ble veldig nysgjerrig på den hjemmelagede salven din (klarer oss ikke uten kortison i dag), og lurte på om det kanskje var mulig å få kjøpe litt av den? Prøver jo alt...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74067-atopisk-eksem/#findComment-377975
Del på andre sider

Hei!

Jeg har selv vært atopiker i 30 år, og nå har jeg fått en sønn (nå 2 1/2 år) m samme plagene. Jeg ble veldig nysgjerrig på den hjemmelagede salven din (klarer oss ikke uten kortison i dag), og lurte på om det kanskje var mulig å få kjøpe litt av den? Prøver jo alt...

Jeg vet ikke om jeg har så mye igjen, men jeg kan sjekke.

Hvis ikke var planen å lage nytt nå snart. Har hatt litt problemer med å få ringblomsten til å springe ut, for jeg sådde de på et litt for skyggefullt sted i år.

Men jeg har fått noen blomster nå og har nok til å lage noen glass med salve. (Aloe vera plukket jeg i Portugal i år... He, he. De er jo så dyre her i Norge!)

Kan ikke du sende meg en mail, så skal jeg si fra med en gang jeg har de klare?

Jeg kunne jo hatt over litt på et prøveglass og bare sendt deg det så du kunne prøve først før du evt. kjøper noe?

Mailadr. mi er: [email protected]

Mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74067-atopisk-eksem/#findComment-378076
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...