Gå til innhold

De j***** røykepausene... (helt på siden)

Anbefalte innlegg

Ehh du rufsetufsa, da er det jeg som røyker som skal ha ekstra ferie på jobben jeg har nå i alle fall :D

Jeg har en røykepause i løpet av fire timer. Den pausen varer i ca 10 min, noen ganger kortere. Matpausen til de andre strekkes gjerne i 40 min istedet for 30. Så har de en til pause i løpet av dagen på 10-15 min. Samt at de må gå på toalettet og blir borte 10 min da også.

Jeg sier ingenting på det, fordi jeg ikke synes det gjør noe. Men jeg blir irritert når ikke røykerne kommer å hevder at vi røykere stjeler arbeidstid fra arbeidsgiveren eller at ikke røykerene må få ekstra pauser. Jeg har hørt den før nemlig.

Også sist da jeg var i jobb. Ikke røykerne roper opp hvor mye tid det går bort i at vi røyker. Vel hvor mye tid går det bort på miljørommet til å lese i den tiden begge lokalavisene, samt Dagbladet og VG? Leste aldri avisene på jobb jeg.

Det er da litt forskjell at noen har dårlig mage og må sitte ufrivillig lenge på toalettet enn at du går ut og røyker, noe du strengt tatt ikke behøver. Skal man innføre maks dotid også nå? Røyking er unødvendig, det er forferdelig å jobbe rett ved siden av noen som røyker. Det sitter i håret, klærne, huden og pusten. At røykere må røyke ute forhindrer bare at man får røyken rett i ansiktet, den ekle sure lukten er der når de kommer tilbake også.

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Solsikke

11

• Tom Sawyer

6

• Tornerose

5

• Lionn

3

Mest aktive i denne tråden

Det er da litt forskjell at noen har dårlig mage og må sitte ufrivillig lenge på toalettet enn at du går ut og røyker, noe du strengt tatt ikke behøver. Skal man innføre maks dotid også nå? Røyking er unødvendig, det er forferdelig å jobbe rett ved siden av noen som røyker. Det sitter i håret, klærne, huden og pusten. At røykere må røyke ute forhindrer bare at man får røyken rett i ansiktet, den ekle sure lukten er der når de kommer tilbake også.

Hva med den ekle sure parfymen til nabodama da? Jeg blir jo helt kvalm av den. Skjønner ikke at hun kan forstå at det faktisk stinker kattpiss på hele kontoret.

(Nå tuller jeg, deler kontor med en mann. Men det kunne vært sant.)

Er du 80 år?

Hva med den ekle sure parfymen til nabodama da? Jeg blir jo helt kvalm av den. Skjønner ikke at hun kan forstå at det faktisk stinker kattpiss på hele kontoret.

(Nå tuller jeg, deler kontor med en mann. Men det kunne vært sant.)

Da kan du jo si det til henne da. Det bør da være et minimalt problem å bruke en annen parfyme når hun er på jobb.

Da kan du jo si det til henne da. Det bør da være et minimalt problem å bruke en annen parfyme når hun er på jobb.

Og dersom hun/han ikke etterfølger ønsket da?

Skal man forby henne å bruke den parfymen hun liker så godt?

Eller f.eks forby mennesker å spise hvitløk dagen før eller samme dag som de skal på jobb? (stinker ganske bra det også, for ikke å snakke om ånden dems).

Eller f.eks forby mennesker å spise hvitløk dagen før eller samme dag som de skal på jobb? (stinker ganske bra det også, for ikke å snakke om ånden dems).

Parfyme og hvitløk er ikke skadelig for andre mennesker.

Annonse

Nei vet du jeg er for høfflig til å si at hei du lukter som kattpiss. Det hadde jeg virkelig aldri fått til å sagt.

Ser for meg en endeløs rekke med forbudsskilt på diverse kontorer rundtom. Røykeforbud, parfymeforbud, prompeforbud, hvitløksforbud, svetteforbud osv....

Luften skal være gullende ren og man bør helst ikke puste heller.

Nei vet du jeg er for høfflig til å si at hei du lukter som kattpiss. Det hadde jeg virkelig aldri fått til å sagt.

Du trenger ikke si det slik da. Jeg f.eks. får migrene av røyklukt og enkelte sterke parfymer, jeg har ingen problemer med å si dette til andre mennesker. Selv om du ikke har migrene kan du vel si det samme selv?

Ehh du rufsetufsa, da er det jeg som røyker som skal ha ekstra ferie på jobben jeg har nå i alle fall :D

Jeg har en røykepause i løpet av fire timer. Den pausen varer i ca 10 min, noen ganger kortere. Matpausen til de andre strekkes gjerne i 40 min istedet for 30. Så har de en til pause i løpet av dagen på 10-15 min. Samt at de må gå på toalettet og blir borte 10 min da også.

Jeg sier ingenting på det, fordi jeg ikke synes det gjør noe. Men jeg blir irritert når ikke røykerne kommer å hevder at vi røykere stjeler arbeidstid fra arbeidsgiveren eller at ikke røykerene må få ekstra pauser. Jeg har hørt den før nemlig.

Også sist da jeg var i jobb. Ikke røykerne roper opp hvor mye tid det går bort i at vi røyker. Vel hvor mye tid går det bort på miljørommet til å lese i den tiden begge lokalavisene, samt Dagbladet og VG? Leste aldri avisene på jobb jeg.

Er det bare ikke-røykere som må må do i løpet av arbeidsdagen? Er det bare ikke-røykere som leser aviser i lunsjen eller på... eh... miljørommet?

Annonse

Det er heller ikke skadelig å sitte ved siden av en som har røyket for 5 minutter siden

Hva tror du den røyklukten man puster inn inneholder? Gifte partikler fra sigaretten vedkommende røyket for 5 minutter siden. Jeg røyker ikke fordi jeg ikke vil ha den lukten rundt meg, og så må jeg finne meg i det likevel fordi egoistiske røykere skal ha rett til å forpeste omverdenen?

Herregud da mann.

Det er sånne innstillinger som forsurer arbeidsplassene.

Setter du deg aldri ned for å ta en pause utenom lunshen?

Er enig med at det har gått for langt hvis du står igjen alene med ungene, men da kan du ta opp den problemstillingen og ikke det at de røyker

Hva tror du den røyklukten man puster inn inneholder? Gifte partikler fra sigaretten vedkommende røyket for 5 minutter siden. Jeg røyker ikke fordi jeg ikke vil ha den lukten rundt meg, og så må jeg finne meg i det likevel fordi egoistiske røykere skal ha rett til å forpeste omverdenen?

Da kan man jo si det samme om partiklene fra parfymen til nabomannen/kvinnen også da..

Er det bare ikke-røykere som må må do i løpet av arbeidsdagen? Er det bare ikke-røykere som leser aviser i lunsjen eller på... eh... miljørommet?

Ja jeg leser i alle fall ikke avisene på jobb. Eller her jeg jobber nå gjør jeg det. Fordi jeg ikke har nok arbeidsoppgaver.

Men saken er den at de fleste røykere er klar over at de er ett irritasjonsmoment. Derfor er de fleste røykere ganske forsiktige med å helle mer bensin på bålet til ikke røykerne. Ikke røykerene valser rundt i korridorene, sitter på pauserommet og jabber. Samt tar seg svært god til i lunsj og andre pauser.

Jeg selv er ganske snar i de fleste pausene mine. Men nå snakker jeg kun for meg selv da.

Ser for meg en endeløs rekke med forbudsskilt på diverse kontorer rundtom. Røykeforbud, parfymeforbud, prompeforbud, hvitløksforbud, svetteforbud osv....

Luften skal være gullende ren og man bør helst ikke puste heller.

Hehehe, den der var god Lionn.

Enig med deg - så lenge det betyr at røykerne forsømmer arbeidet sitt.

Ikke trekk fram selve røykingen som et argument, det vil du nok få problemer med å nå fram med. -Om det er røyking eller ekstra turer ut for å trekke frisk luft er egentlig likegyldig. Understrek at det er prinsippet du vil få fram.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...