Gå til innhold

De j***** røykepausene... (helt på siden)

Anbefalte innlegg

Enig med deg - så lenge det betyr at røykerne forsømmer arbeidet sitt.

Ikke trekk fram selve røykingen som et argument, det vil du nok få problemer med å nå fram med. -Om det er røyking eller ekstra turer ut for å trekke frisk luft er egentlig likegyldig. Understrek at det er prinsippet du vil få fram.

Der er jeg enig med deg, er nok fryktelig mye lettere å få gehør for saken hvis man ikke bruker argumentet med røyking.

Tror mange røykere setter seg rimelig kraftig på bakbeina, dersom det er røykingen en angriper, og ikke pausene..

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Solsikke

11

• Tom Sawyer

6

• Tornerose

5

• Lionn

3

Mest aktive i denne tråden

Hva tror du den røyklukten man puster inn inneholder? Gifte partikler fra sigaretten vedkommende røyket for 5 minutter siden. Jeg røyker ikke fordi jeg ikke vil ha den lukten rundt meg, og så må jeg finne meg i det likevel fordi egoistiske røykere skal ha rett til å forpeste omverdenen?

Tull.

En lege sa det ikke var skadelig for noen med gammel røyklukt(eller 5 minutters). Så om man røyker inne og det sitter i gardiner osv. er det altså ikke farlig, kun ubehagelig.

Det er den friske røyken du drar ned i lungene som er skadelig.

Pass deg for i det hele tatt å være ute, særlig i trafikken. Jeg vil tilråde et sterilt lukket rom for hysterikere.

Jeg er så enig med deg!

Legg sammen all pausetiden til røykerne, og gi oss andre tilsvarende lenger ferie, så skal du se noen som slutter å røyke rimelig kjapt.

Selv har jeg alltid løst dette ved at jeg tar lenger lunsjpause, eller småpauser bare for å ta dem.

Skulle kanskje heller gått en halvtime før hver dag, men hvor populært ville det vært...?

Unnskyld meg, men jeg kan ikke dy meg. Hva med all den tiden du bruker på dol f.eks?

Ingen skal komme å fortelle meg at du kan være særlig produktiv da. En liten røykepause er bare småtteri i forhold. OG det gjelder ikke bare deg, men mange andre også.

Selvsagt finnes det unntak, men......

Jeg er så enig med deg!

Legg sammen all pausetiden til røykerne, og gi oss andre tilsvarende lenger ferie, så skal du se noen som slutter å røyke rimelig kjapt.

Selv har jeg alltid løst dette ved at jeg tar lenger lunsjpause, eller småpauser bare for å ta dem.

Skulle kanskje heller gått en halvtime før hver dag, men hvor populært ville det vært...?

Hvordan skulle du egentlig målt det?

Annonse

Gjest gjennomsnittlig

Hva var så usaklig med det?

Jeg ser heller ikke den store forskjellen på om en en person går ut/på røykerom tar seg en røyk, og evt. en telefon, enn om en ikke røyker setter seg telefon og bruker den samme tiden.

Og når det gjelder pauser, iallefall i de jobber jeg har hatt, så har de ikke røykende hatt vel så lange og mange pauser som røykerne.

Lunsjen strekkes kanskje noe lenger, mens røykerne kaster i seg maten fordi de også skal rekke røyken sin, men begge er på plass omtrent samtidig.

Forskjell? Ikke i mine øyne.

Det er vel liten tvil om at gjennomsnittsrøykeren har flere pauser gjennom dagen enn gjennomsnitts ikke-røykeren... Derfor er det usaklig å si at på hennes(?) jobb, er det mange ikke-røykere har mange pauser. I mine øyne er det toppen på usaklighet.

Gjest gjennomsnittlig

Hva som er så usaklig med det da? Det er jo bare fakta. Jeg har vært oppi den røyker/ikke røyker debatten kjempe mange ganger. Deriblant ett eget møte på en av mine arbeidsplasser.

Se svaret jeg gav til Tom Sawyer

Gjest gjennomsnittlig

Du kom ikke med noen kommentar.

Men jeg vil bare understreke at hvor mange og hvor lange pauser mine kollegaer har bryr jeg meg ikke om i utgangspunktet. Om de vil ha en times lunsj så sier ikke jeg noe.

Men det er når det kommer slike kommentarer fra ikke røykere om røykere jeg reagerer :)

Hvis dine kolleger tar timeslange pauser, slik at du får tilsvarende mer å gjøre og du ikke irriterer deg over det, da er du dumsnill. Lykke til!

Hvis dine kolleger tar timeslange pauser, slik at du får tilsvarende mer å gjøre og du ikke irriterer deg over det, da er du dumsnill. Lykke til!

Kanskje er jeg dumsnill, men hvorfor ikke være litt fleksibel? Det skaper bare ufred å begynne å ta tiden på hverandre.

Det er vel liten tvil om at gjennomsnittsrøykeren har flere pauser gjennom dagen enn gjennomsnitts ikke-røykeren... Derfor er det usaklig å si at på hennes(?) jobb, er det mange ikke-røykere har mange pauser. I mine øyne er det toppen på usaklighet.

Du jeg har jobbet svært mange plasser opp igjennom tiden og har mye å sammenligne med. De fleste plassene har det vært akkurat det samme.

Du vil overalt finne en røyker som utnytter seg maksimalt av situasjonen, på samme måte som du vil finne en ikke røyker som gjør det samme.

Unnskyld meg, men jeg kan ikke dy meg. Hva med all den tiden du bruker på dol f.eks?

Ingen skal komme å fortelle meg at du kan være særlig produktiv da. En liten røykepause er bare småtteri i forhold. OG det gjelder ikke bare deg, men mange andre også.

Selvsagt finnes det unntak, men......

Jada, det er i nåværende jobb, hvor ingen røyker og alle flåser litt. Når jeg sitter helt alene på kontoret kaster jeg gjerne bort litt tid på dol hvis det ikke er arbeid til meg.

Av innlegget ditt forstår jeg at du røyker.

Jeg skjønner godt at du reagerer, all den tid du har en jobb som gjør at det går ut over andre når noen tar seg en røykepause.Da kan man godt tenke seg litt om, og kanskje klare seg uten den ekstra røyken i løpet av arbeidsdagen.

Selv har jeg en jobb som måles veldig etter mine egne resultater, og så lenge jeg holder deadline og møter opp på de møtene jeg skal, er det egentlig bare meg selv det går ut over om jeg sitter litt for lenge på røykerommet eller tar andre pauser, for den saks skyld. Da blir det litt annerledes - jeg må selv jobbe inn den tapte tiden.

Det er - uansett årsak - en uting å la andre vente eller pålegge andre økt arbeidsbyrde av private årsaker. Forbannet irriterende med mennesker som konsekvent lar andre vente på seg i møtesituasjoner og slikt også.

Det er ofte alt for liten respekt for andres tid i jobbsammenheng, og der har dessverre vi yngre arbeidstagere en noe slettere arbeidsmoral enn generasjonen over oss.

Høres det prektig ut? Det gir jeg f¤#" i. Respekt for andres tid bør alltid være viktig.

Annonse

Det første som slo meg etter å ha lest innlegget, var at det skinner igjennom at du liker å være overhodet.

Med pedagogikken i hånden har du det på G.

Jeg synes at de ansatte som røyker og ikke røyker, har like stor rett på pause 5 min. hver time er tillatt for alle.

At det stinker av dem når de kommer inn, kan vel ikke den pedagogiske lederen i barnehagen bestemme om er rett eller galt.

Tror dere ikke at over halvparten og vel så det, av disse barna har vært i kontakt med voksne som røyker?

Pedagogikk er vel og bra men glem ikke at du har med voksne selvstendige mennesker å gjøre!!

Istedet for å slå ned på røykingen som du er så lei av, så kom fram til en ordning med de ansatte (les: enighet) om hvordan pausene skal oppstykkes.

Å jobbe med slike ledere er en uting som skaper ufred og missnøye.

Du som leder skal klare å komme fram til en ordning uten at du personlig skal trakasere de andre ansatte.

Det skal ikke være normalt å måtte spørre om å få ta seg en pause.Det er en ting at barna spør om lov, men de voksne!!!..Nei få til pauser som alle kan bli fornøyd med.Husk- Alle -ikke bare deg.

Det er slutt på den tiden man måtte stå med hatten i hånden og spørre om lov.

Slakk litt på den pedagogiske tankegangen din og se den virkelige verden i øynene.

Jeg reagerer på måten du tar opp problemet på. Du er lei av de j... røykerne, akkurat som om du er overhodet til voksne folk.

Du må komme ned av den høye hest å la nå for all del ikke den tittelen du har gå deg helt til hodet.

Og du... jeg er en ikke røyker

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...