Gå til innhold

Hjelp meg med en oppskrift!


mariaflyfly

Anbefalte innlegg

Hett diskusjonstema i lunsjen i dag var sånne risboller eller hva det het - sånne som vi alltid fikk i bursdager da vi var små! Sånne med puffa ris og sjokolade. Noen som har en oppskrift å dele med meg og mine kolleger? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kvakkerlakk

Risboller

Ingredienser

3 ss kremfløte

1 plate (125 g) mørk eller lys kokesjokolade

50 g meierismør

2 ts vaniljesukker

5 dl puffet ris

Fremgangsmåte

Ha fløte og sjokolade i en kjele. Varm opp og rør til sjokoladen er smeltet. Tilsett smør og rør blandingen jevn og glatt.

Ta kjelen av platen. Smak til med vaniljesukker. Bland i risen og form massen til små boller som settes på et brett med bakepapir eller settes i små muffinsformer.

Sett dem kjølig så de stivner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risboller

Ingredienser

3 ss kremfløte

1 plate (125 g) mørk eller lys kokesjokolade

50 g meierismør

2 ts vaniljesukker

5 dl puffet ris

Fremgangsmåte

Ha fløte og sjokolade i en kjele. Varm opp og rør til sjokoladen er smeltet. Tilsett smør og rør blandingen jevn og glatt.

Ta kjelen av platen. Smak til med vaniljesukker. Bland i risen og form massen til små boller som settes på et brett med bakepapir eller settes i små muffinsformer.

Sett dem kjølig så de stivner.

Raskt levert! Takk skal du har. Oppskriften distribueres på intermail i dette sekund. :o) (Men når jeg så hva de inneholdt, hadde jeg ikke så veldig lyst på de lenger...) :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 pk delfia fett

3 ss sukker

3ss kaffe (sterk)

1 egg

1 pose puffet ris

1 koke sjokolade(eller annen sjokolade)

Visp eggedosis stiv,smelt fett og sjokolade over svak varme,hell i lunket kaffe.Tøm det i en tynn forsiktig stråle i eggedosisen.Bland i risen til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 pk delfia fett

3 ss sukker

3ss kaffe (sterk)

1 egg

1 pose puffet ris

1 koke sjokolade(eller annen sjokolade)

Visp eggedosis stiv,smelt fett og sjokolade over svak varme,hell i lunket kaffe.Tøm det i en tynn forsiktig stråle i eggedosisen.Bland i risen til slutt.

Dette høres ut som de gode gamle med delfia-fett, ja... Nammmmmmmmmm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal være delfia-fett og mørk kokesjokolade. Mmmmm, sånne er gode, har ikke spist dem siden jeg var 10-12 år.

*sikler*

Jeg har heller ikke spist sånne på år og dag. Se forøvrig svaret jeg fikk på foreldreforumet. Der var det til og med oppskrift på en større posjon. Og MED kaffe og delfiafett! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke spist sånne på år og dag. Se forøvrig svaret jeg fikk på foreldreforumet. Der var det til og med oppskrift på en større posjon. Og MED kaffe og delfiafett! ;o)

Størst mulig porsjon, og flest mulig barne-finger-flekker på sofa og vegger.

Det hører med. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke spist sånne på år og dag. Se forøvrig svaret jeg fikk på foreldreforumet. Der var det til og med oppskrift på en større posjon. Og MED kaffe og delfiafett! ;o)

Det betyr at du ikke leste mitt innlegg det???

Der er det også kaffe og delfia fett....

*fornærmet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 pk delfia fett

3 ss sukker

3ss kaffe (sterk)

1 egg

1 pose puffet ris

1 koke sjokolade(eller annen sjokolade)

Visp eggedosis stiv,smelt fett og sjokolade over svak varme,hell i lunket kaffe.Tøm det i en tynn forsiktig stråle i eggedosisen.Bland i risen til slutt.

Åja, de er gode:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at du ikke leste mitt innlegg det???

Der er det også kaffe og delfia fett....

*fornærmet*

du var bare litt for treig! :o) Det andre svaret kom først, og jeg måtte jobe litt! Men takk for svar i alle fall. Jeg har overtalt en kollega til å bake til i morra. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du var bare litt for treig! :o) Det andre svaret kom først, og jeg måtte jobe litt! Men takk for svar i alle fall. Jeg har overtalt en kollega til å bake til i morra. :o)

Jøjje meg du er kravstor!! jeg brukte jo bare 13 minutter..??

Da løp jeg og hentet kokeboka og ringte min mor...

Ja ja utakk er lønna når man offrer ben og teleskritt...He he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...