Gå til innhold

Halvparten av akoholen som drikkes er ulovlig

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

I en pressemelding skriver Unge Høyre:

"Det er åpenbart at den utstrakte bruken av hjemmebrent og smuglersprit er uheldig. Ikke bare fordi staten taper inntekter, men mest fordi omsetningen av alkohol foregår i ukontrollerte former. På det svarte markedet gjelder verken aldersgrenser eller åpningstider. Der er det fri flyt."

KrFs talsmann, Aarøen:

- Det er veldig dramatisk og det er selvsagt tragisk at folk av en eller annen grunn, som jeg ikke kjenner, kjøper smuglersprit.- Han mener også at saken er uavhengig av norske avgifter.

Burde vi sette ned alkoholavgiftene for å få salget inn på polet i stedet for i lommene på organiserte kriminelle som nå kanskje har begått drap ?

KrF mener visst at det bare er en lærepenge fordi man kjøper ulovlig sprit. Men skal det være dødsstraff for en slik forbrytelse ?

Må vi putte så mye penger i den svenske statskassa som vi gjør ved å kjøpe på polet i Sverige ?

En bestemt boks Carlsberg øl koster kr 5 i Tyskland, kr 8 i Damnmark, kr 13 i Sverige og kr 26 i Norge. En trailersjåfør jeg kjenner smugler alene 5000 ølbokser pr mnd, og holder 20-30 kunder forsynt til kr 12 pr boks.

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Det hele er sykt.

Jeg holdt for øvrig på å kline til med klipping og liming i stad, vedrørende det samme temaet, og innlegget hadde blitt rimelig indentisk med ditt.

:)

Jeg glemte at til historien hører at den samme trailersjåføren har funnet at de to lokale butikkene selger 4-6000 bokser tilsammen. Noe handles sikkert utenom bygda, men...

Jeg glemte at til historien hører at den samme trailersjåføren har funnet at de to lokale butikkene selger 4-6000 bokser tilsammen. Noe handles sikkert utenom bygda, men...

95 % av det jeg har drukket av hvit sprit de siste 10 årene har vært sprit på kanne.

20 % av ølla jeg har kjøpt er smuggler øl (jeg trenger en ny kilde, jeg kjenner ingen som smuggler øl lenger :( )

50 % av røyken jeg røyker er smugglerrøyk (kjøpte seinest i går en kartong og jeg tar selvsagt selv med når jeg er i utlandet).

Jeg tror ikke dette er veldig uvanlig, i hvertfall ikke når man bor i Oslo området.

Annonse

...og det er det jo på tide at politikarane skjønnar.

Elles er det interessant det som vart lansert frå politiet i Aftenposten igår: at motivet for metanolomsetnaden i det siste skal vera å øydeleggje smuglarspritmarknaden. I så fall er det vel ingen tvil om kven som har sterkast motivering ?

Han var kjekk den svenske Tullsjefen også. På nyhetene i går ble det fortalt at i sverige beslaglegges det 3 ganger så mye sprit som i Norge, og det meste er på vei hit. Det ble ekstreme mengder av det. Som vår svenske venn sa: " Hva gjør ni i Norje, Tvattar ni bilarna med dette?"

Er vi så tørste?

Ulv I Faarikaal

Han var kjekk den svenske Tullsjefen også. På nyhetene i går ble det fortalt at i sverige beslaglegges det 3 ganger så mye sprit som i Norge, og det meste er på vei hit. Det ble ekstreme mengder av det. Som vår svenske venn sa: " Hva gjør ni i Norje, Tvattar ni bilarna med dette?"

Er vi så tørste?

He-he. et trailerlass med 90.000 liter er nok til ei halv ei til alle i hele Oslo kommune, store og små. Ingen vet hvor mange slike lass det fraktes, men det er mange. Politiet mener at det slikt lass distribueres av opptil 200 personer, vanligvis veldig lokalt, men det kjøres også ruter. En poltimann sa til meg at en gammel merse tungt lastet bak på vei til Oslo er en god kandidat til et spritlass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...