Gå til innhold

En mann forsøkte å dra meg inn på do på et utested

Anbefalte innlegg

Han så på meg hele kvelden, skremte meg med blikket sitt. Stirrende, direkte, aggressivt. Jeg trodde han ville legge an på meg og grudde meg.

Utpå kvelden var jeg på do og mens jeg satt der begynte det å dundre på døra. Noen som må veldig tisse? Jeg fortet meg å bli ferdig.

Utenfor i gangen sto han. Forsøkte å dytte meg tilbake inn på toalettet, men jeg klarte å smyge ut under armen hans. Så sto vi i gangen. Følte meg litt tryggere der. Mange mennesker på utestedet hadde fritt innsyn til den lille opplyste gangen.

Han tok tak i meg. Med et hardt grep på overarmene mine løftet han meg opp på veggen og snerret frem at jeg var deilig og at han ville ta meg hardt! Han ville ha meg inn på do. Jeg strittet imot. Ropte. Sparket. Folk løftet hodene og så interessert på oss. MEN INGEN GJORDE NOE FOR Å HJELPE MEG!

Idet han nesten hadde fått meg inn på doen klarte jeg å få fatt i dørhåndtaket på yttersiden av døra. Dermed kunne han ikke lukke døra. Han prøvde. Han klemte armen min så jeg fikk blåmerker. Han slo meg i ansiktet og kommanderte meg til å slippe. Men å holde den døren åpen var blitt det viktigste i livet mitt og jeg slapp ikke.

Før han ga opp dunket han hodet mitt så hardt i veggen at det svartnet for meg et øyeblikk. Så gikk han, bannende. Han lovet at neste gang er det ingen nåde.. NESTE GANG?? Hvem er denne mannen, hvorfor meg?

Jeg vaklet ut fra toalettet. Bustete, blodig i munnviken, livredd.. De samme menneskene satt og så på meg. Hvisket. Jeg ga opp å anmelde der og da, selv om jeg hadde sikkert 20 vitner til det som hadde skjedd.

Hva feiler det folk???????

Fortsetter under...

Hei Reima,

For en grusom opplevelse. Ikke bare det kreket gjorde, men at ingen grep inn. Slikt hører ingen steds hjemme!

Jeg håper du aldri opplever noe slikt igjen. Med "neste gang" mente han formodentlig neste gang han forsøker noe slikt på en kvinne, og ikke at han skal angripe deg en gang til.

Forstår du er oppgitt. Vitnene trodde formodentlig dere kjente hverandre - som om kjennskap skulle ha gitt ham rett til å gjøre noe slikt.

Ønsker deg alt vel, Reima.

Med vennlig hilsen

Hei Reima,

For en grusom opplevelse. Ikke bare det kreket gjorde, men at ingen grep inn. Slikt hører ingen steds hjemme!

Jeg håper du aldri opplever noe slikt igjen. Med "neste gang" mente han formodentlig neste gang han forsøker noe slikt på en kvinne, og ikke at han skal angripe deg en gang til.

Forstår du er oppgitt. Vitnene trodde formodentlig dere kjente hverandre - som om kjennskap skulle ha gitt ham rett til å gjøre noe slikt.

Ønsker deg alt vel, Reima.

Med vennlig hilsen

Ja det var utrolig skremmende. Jeg har blitt voldtatt før men har følt meg trygg på plasser med mye folk. Hva kan vel skje når man har mennesker på alle kanter?? Nå er jeg ikke trygg der heller. Om de ikke våget å gripe inn kunne de i det minste varslet personalet på stedet.

Hei reima, det der hørtes ut som en fæl opplevelse. Det var da rart ingen reagerte.

Når jeg las innlegget ditt fikk jeg lyst til å fortelle at det ikke alltid er slik at ingen reagerer... For et par år siden jobbet kjæresten min på et utested i Oslo, og da hadde han tidligere pratet med ei vennine av han han jobbet sammen med, og ut på kvelden oppdaget han at hun var helt neddopet og at to fyrer prøvde å få henne med seg ut der ifra...han hentet han andre dørvakta og de gikk bort å pratet med de. Guttene skjønte tydlig at de var oppdaget, og prøvde å stikke av, men bare den ene kom seg unna. Jeg tror ikke jeg vil si hva de gjorde med han som ikke kom seg unna....men tror ikke han hadde det så godt de neste dagene.

Vil kanskje ikke si dette er den beste måten å reagere på da, men alt er bedre enn å ikke bry seg. Jeg synes det var kjempe leitt å høre at ingen reagerte når de såg hva som skjedde.

Klemmer om du vil ha

Håper ting går bra med deg

Ja det var utrolig skremmende. Jeg har blitt voldtatt før men har følt meg trygg på plasser med mye folk. Hva kan vel skje når man har mennesker på alle kanter?? Nå er jeg ikke trygg der heller. Om de ikke våget å gripe inn kunne de i det minste varslet personalet på stedet.

Hei Reima,

Ja, det er grusomt når folk ikke "gjør noe". Som du sier, behøver de ikke gripe inn, men kan varsle dørvaktene.

Forstår også at du er redd - kanskje ta med deg venner de neste gangene du går ut, slik at du ikke er så alene. Men det er jo helt "på tryne" at man skal føle at man behøver "livvakter"... :-(

Men en ting: er det kamera på det utestedet dette skjedde? Tror du det er mulig at de tok det opp på film? Klarer du ta kontakt med utestedet og fortelle dem hva som skjedde (og spørre dem om kamera). Det er jo i utestedets interesse å vite hva som foregår. Du er trolig ikke den første som kreket har mishandlet på den måten.

Sender deg masse styrke. Håper du med tid og stunder klarer å ha det gøy på utesteder igjen.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...