Gå til innhold

Kjønnsykdom/autoimunsykdom ?

Anbefalte innlegg

Har nå snart i 3 år vært plaget med litt svie, utflod og rødflekket penis.

Litt kløe.

Huden er i perioder litt senisitiv. Disse plagene med svie og utflod er mer eller midre konstante, mens rødheten kommer en sjelden gang. Jeg bruker da Canestensalve og rødheten forvinner i løpet av et døgn.

Kan ikke erindre å ha sett noen blemmer eller sår. Mulig en og annen ikke vond, fargeløs nupp på penishode.

Sist vinter ble jeg skikkelig syk med halsbettenelse og øyebetennelse/katar ?

Disse bettenelsene har kommet med jevne mellomrom siden.

Jeg har vært på Olafia klinikken 3. ganger og de konstaterte uspesifikk urinrørsbettenelse.

Jeg nevnte sist gang at jeg var engstlig for genital herpes, men legen sa at jeg kunne se bort fra dette.

Jeg fikk Azitromax ved første konsultasjon og mine plager forsvant for så å komme tilbake 3-4 uker senere. Sist fikk jeg en annen type antibiotika som ikke hjalp.

Det ble hentydet at jeg bør utredes med tanke på Reiters syndrom, da jeg også er plaget med stive ledd i perioder.

Eller plages jeg med hodepine, akutt kvalme, trethet og feberfølelse. Dette også i perioder.

Dette sliter på, da jeg er i full jobb og har barn.

Føler at jeg ikke blir fult opp av primær legen.

Hva gjør jeg vidre ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74195-kj%C3%B8nnsykdomautoimunsykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg glemte å nevne at min samboer alle disse årene ikke har noen symptomer fra genitalregionen.

Det ble også tatt en prøve fra det røde utslettet fra penis for herpes og bakterier, som var negativ.

(Prøven tatt første dag ved rødhet)

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er vanskelig å stille fjerndiagnose i et problem som tydeligvis ikke enkelt å løse selv for eksperter innen det område, og tross at du gir en god beskrivelse. Etter din beskrivelse kan jeg være enig med legen(e) som sier at du kan se bort i fra herpes. Det at tilstanden responderer på antibiotika tyder egentlig på infeksjon, men beviser ikke. Spesielt siden det ble brukt helt forskjellige midler som virker mot ulike mikroorganismer. Canesten er effektiv mot sopp, og det ville vært min primær tanke. Kan det tenkes at du slutter med det for tidlig, så snart det er bedring og dermed bare demper ned infeksjonen men ikke fjerner den? Det er en mulighet. Azittromax virker på en rekke forskjellige bakterier, inkludert Chlamydia. Det er vanskelig å si hvorvidt det er sammenheng mellom dine plager fra genitalia og luft og øyesymptomer. Har det vært tatt prøve til bakteriedyrkning fra øye og hals når du har symptomer? Det kunne være en ide. De andre plagene er såpass generelle at de kan være svært forskjellige, men i alle fall tyder på at du har noe som bør systematisk undersøkes og følges opp. Jeg forstår ditt problem med fastlegen som ikke finner noe håndfast og vil/orker ikke å engasjere seg i en større oppfølgning. Reiters syndrom kan være en tanke, den har jo sammenheng med Chlamydia infeksjon, men det hjelper lite med en løs diagnose i luften. Den bør bekreftes. I tillegg til de løse tanker jeg har nevnt vil jeg nesten foreslo at du skifter fastlege om han/hun ikke engasjerer segn i din utredning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...