Gå til innhold

FU: Hvordan skal biffen være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mange måter å tilberede den på. Hva er din favoritt?

Det beste synes jeg er å legge oksen på kjøkkenbenken, røske av horna, tørke den bak og opp på tallerken.

Nå? Få høre.

Skrevet

Jeg foretrekker at den får seg noen minutter på stekepanna før jeg spiser den. Liker den best medium stekt, av og til som pepperbiff også.

Skrevet

Så lenge den ikke sier "Møø" når jeg stikker gaffelen i den, er det OK!

MEd vennlig hilsen

Skrevet

Jeg vil ha den sløyd også.. blir så seig ellers. Halv-kilos stykker av indrefileten, stekt noe mellom rare og medium, servert med mais og smørdampet broccoli med en steike god peppersaus til. Det hele dandert på varme støpejernsfat... NAM!!!

Og Lysholmer Ice eller Mack Arctic Beer til!

Skrevet

Jeg vil ha den sløyd også.. blir så seig ellers. Halv-kilos stykker av indrefileten, stekt noe mellom rare og medium, servert med mais og smørdampet broccoli med en steike god peppersaus til. Det hele dandert på varme støpejernsfat... NAM!!!

Og Lysholmer Ice eller Mack Arctic Beer til!

Åh, nå ble jeg sulten! Jeg får ta meg et knekkebrød til trøst.

Skrevet

finnes det knekkebrød med biffsmak tro?

Skrevet

Med fiskepudding og purreløk? ;-)

Skrevet

finnes det knekkebrød med biffsmak tro?

nei, men det var en god ide!

Smaker godt med ost også da *sukk*

Skrevet

Med fiskepudding og purreløk? ;-)

Si meg, vet du hvem jeg er eller???

:))

Det er en favoritt det pålegget der..

Skrevet

Si meg, vet du hvem jeg er eller???

:))

Det er en favoritt det pålegget der..

Hehehe... ;-)

Skrevet

Marinert i masse godsaker, godt krydret, medium stekt og med masse tilbehør.

Skrevet

A-ha...gode, gamle "de-horn it, wipe it's ass and put it on the table".

Jeg liker biffen blodig mot medium.

Den bør freses raskt i stekepanne for å lukke porene, deretter blåses opp i stekeovnen i noen minutter, før den får hvile et par minutter på benken og - voilà! Perfekt, saftig biff som er stekt på yttersiden, men allikevel pipler blod når det skjæres.

Skrevet

Jeg er i grunnen ikke så begeistret for biff. Den blir litt for "tung", synes jeg.

Skrevet

Veldig blodig, bare såvidt snudd i panna. Og med masse godt tilbehør selvfølgelig.

Skrevet

A-ha...gode, gamle "de-horn it, wipe it's ass and put it on the table".

Jeg liker biffen blodig mot medium.

Den bør freses raskt i stekepanne for å lukke porene, deretter blåses opp i stekeovnen i noen minutter, før den får hvile et par minutter på benken og - voilà! Perfekt, saftig biff som er stekt på yttersiden, men allikevel pipler blod når det skjæres.

.

Skrevet

Medium minus, bakt potet eller fløtegratinerte og godt tilbehør.

Skrevet

nei, men det var en god ide!

Smaker godt med ost også da *sukk*

Knekkebrød med smøreost fra Kavli. Minimalt med karbohydrater. Så du trenger ikke overbevise deg sjøl om at fiskepudding og purreløk _er_ godt.. lissom.. nesten ikke. No sånt?

Skrevet

Jeg er i grunnen ikke så begeistret for biff. Den blir litt for "tung", synes jeg.

Enig, Altman. Å få servert digre kjøttstykker og sette tennene i dem er... for å si det pent... ikke så bra, nei.

Gjest Kåre Kverrulant
Skrevet

Well done!!!! (Og det ser ut til at jeg er den eneste her inne som liker at maten er skikkelig "dau"! ;o) Hmm.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...