Gå til innhold

Er det tøft å bruke ordet pule?

Anbefalte innlegg

Så på Holmgang i kveld og der var det en godt voksen mann som brukte ordet pule svært ofte. Jeg må si jeg faktisk ble litt flau på hans vegne.

Er det så tøft å bruke ordet pule?

Skal det ordet brukes av oss som er voksne?

Personlig synes jeg det er slike ord som hører ungdomen til. Og ord som ikke helt passer hos oss voksne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74230-er-det-t%C3%B8ft-%C3%A5-bruke-ordet-pule/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hvis du bytter ut e'n med a samtidig som du ruller tungen når du utaler L'en bli det ækt trøndersk PULA......Da er det tøft!!!

*ler*

Da er det harry! *s*

Der æ kommer i fra e det mer:

Forspill: "Vijll du se ha før æ bryt han i dæ?"

Tror det har litt med hvor man kommer i fra, for knulle er noe dem sier her på østlandet, men det var ikke vanlig der jeg vokste opp. Mere pule der ja;)

Da er det harry! *s*

Der æ kommer i fra e det mer:

Forspill: "Vijll du se ha før æ bryt han i dæ?"

Tror det har litt med hvor man kommer i fra, for knulle er noe dem sier her på østlandet, men det var ikke vanlig der jeg vokste opp. Mere pule der ja;)

Pul pul pul pul pul....prøv selv, det er ikke harry....Ingen vet at harry er død...så hysjjjjjj!!!!

Pul pul pul pul pul....prøv selv, det er ikke harry....Ingen vet at harry er død...så hysjjjjjj!!!!

nuvel.

ordet kan nok forekomme på mine lepper i visse anledninger, men på høylys dag benyttes selvsagt "utveksle kroppsvæsker", "elske mykt og inderlig" eller "ha seg i uanstendige former";)

eller noe sånt..

Annonse

Pule er for meg et helt dagligdags begrep, som jeg kan bruke i vanlig uformell sosial og privat sammenheng. Det er et rett fram og greit ord, på linje med pikk og fitte.

Men jeg ville definitivt ikke brukt det i en debatt på TV. Da hadde jeg nok sagt "ha samleie med".

Det samme hos legen: Det blir helt feil og nokså klamt hvis jeg eller han snakker om utflod fra fitta.

Altså: Alt til sin tid. Det er naturlig å justere begrepene etter sammenhengen de brukes i.

Noen ganger er man uformell og privat, andre ganger er man saklig og mer formell.

Pule er et ekkelt ord som burde ut av vokabulare, både hos store og små.

Knulle er hakket bedre, elske er vel egentlig det fineste. Men med elske så snakker vi jo om følelser - og følelser er jo som alle vet - oppskrytt.

Nei jeg tror jeg går for penetrere!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...