Gå til innhold

er " moren" til min egen samboer


Gjest drit lei

Anbefalte innlegg

Gjest drit lei

Etter seks års samboerskap er jeg drit lei av at jeg og min samboer ikke har en eneste felles interesse.

Han dyrker sine og jeg dyrker mine,og vi greier overhode ikke å finne på noe sammen. Jeg er lei av å engasjere seg i hans interesser med halvt hjerte,spesielt når han ikke gjør en ting for å det minste late som om han er interresert i mine.

Vi har ikke noe liv sammen. Eller rettere sagt: JEG har ikke noe liv. Vi har to barn og noen må jo være hjemme hos dem når han er ute for å dyrke sine interesser etter jobb. Ikke har jeg bil slik at jeg og barna kommer oss ut,for den tar jo han.

Føler meg mer som moren hans enn som kvinnen i hans liv...

Vi greier ikke å finne på noe Noe vi begge vil gjøre sammen. (bortsett fra å spise,gjøre husarbeid eller se på fjernsyn)

Det er greit nok med forslag om å reise bort en tur i ny og ne. Dra på kino og slike ting. Men det er ikke slike forslag jeg trenger.Jeg trenger noe mer "permanent".

Jeg trenger tips,inspirasjon og forslag til saker som min samboer og jeg kan gjøre sammen ofte. Uten at det koster noe særlig. Helst hjemme.

HVA I ALL VERDEN GJØR DERE ANDRE SAMMEN MED PARTNEREN TIL DAGLIG??? Noen som har lyst til å beskrive hvordan en velykket vanlig dag med sin partner er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alfa og omega er vel å kunne prate sammen. Kommunisere med partneren, han slepper deg inn til seg og du han til deg, det å kunne prate sammen om ting som er viktige for enten deg eller han.

Men å ha noen like interesser og hobbier er jo også viktig. Litt vanskelig å dyrke de i fellesskap når en har unger da, enkelte ihvertfall. Ikke alt som unga kan være med på, men friluftsliv da? Eller bare å være flinke til å dra ut sammen til forskjellige steder? Det beste hadde vært å fått barnevakt en gang i uka eller noe, sånn at dere fikk tid til dere sjøl, men det er de færreste som får til det. Virker som han er litt ego...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg synes "musikeren" sier noe bra i svaret sitt om kommunikasjon.

Det lyder ikke bra når du føler deg som "moren" til samboeren din. Det betyr kanskje at du har ansvaret og jobben både i familien og i parforholdet?

Slik jeg forstår problemet ditt med samboeren, må det en skikkelig opprydning til for at forholdet skal bli levedyktig.

Er du motivert for parterapi, samtaler med familierådgiver? Det kan kanskje hjelpe dere i gang med å få tak i hva problemene er og hva de gjør med dere som partnere.

P._S. Jeg håper du ikke blir ansvarlig for stadig nye tiltak om kino, turer osv. som samboeren din like stadig bare avviser.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. for en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

En koselig hverdag hos oss begynner med at vi lager middagen sammen, helst noe veldig godt :-)

Under middagen prater vi om hva vi har opplevd i løpet av dagen, på jobb o.s.v.

Etter middagen rydder vi av bordet og setter oss litt i stua og prater. Så leser vi avisa/bøker, sitter litt på nettet (vi gjør ikke dette sammen), går en tur, går på kino eller ser et program på TV.

Ofte er jeg ute med venninner og koser meg og han er å trener :-)

Slik ser en hyggelig hverdag ut hos oss, vi har ikke barn hvis det har noen betydning.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...