Gå til innhold

CD-RW og CD-R

Taj Mahal

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen egentlig?

CD-R beskrivelig

CD-RW over-beskrivelig

?

Hvorfor får jeg beskjed om at min nye CD-RW ikke er beskrivelig?

Lenge siden jeg har brendt cdr nå men...dette skjønner jeg ingen ting av :-|

((Help))

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En CD-R er en CD-plate som kan brennes én gang, that's it.

En CD-RW kan du brenne på flere ganger, skrive over osv. (RW = Rewriteable)

Hvis du har en CD-R brenner så nytter det ikke å stappe en CD-RW skive i den. Til det må du ha en CD-RW brenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en CD-R brenner så nytter det ikke å stappe en CD-RW skive i den. Til det må du ha en CD-RW brenner.

Hei Streken :)

Joda, jeg har en ReCordable og ReWritable cd brenner.

Derfor synes jeg det var så merkverdig at den ikke vil brenne :(

Får alså beskjed om at cd'n ikke er skrivbar...

Kanskje fabrikk feil? *håpe*

*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du forresten om det har noe og si at det står på cd'n : 10x high speed ReWritable CD?

Compatible:

* 4x-10x high speed driver

På cd brenneren min står det: 8x/4x/32x

Kanskje jeg har kjøpt noe jeg ikke kan bruke? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du forresten om det har noe og si at det står på cd'n : 10x high speed ReWritable CD?

Compatible:

* 4x-10x high speed driver

På cd brenneren min står det: 8x/4x/32x

Kanskje jeg har kjøpt noe jeg ikke kan bruke? :(

Kan ikke se noe feil i spesifikasjonene. Kan bære en fabrikasjonsfeil på plata. Har du prøvd med en annen plate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se noe feil i spesifikasjonene. Kan bære en fabrikasjonsfeil på plata. Har du prøvd med en annen plate?

Kjøpte 5 cd'r i samlet pakkning...alle reagerer på samme måte :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En CD-RW plate må klargjøres før du kan skrive på den. Nesten som en harddisk som må formatteres før du kan bruke den.

Men du burde få spørsmål om du ville gjøre det når du prøver å brenne på den.

Hvilket brenneprogram bruker du?

Prøv å klargjøre cd'en først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En CD-RW plate må klargjøres før du kan skrive på den. Nesten som en harddisk som må formatteres før du kan bruke den.

Men du burde få spørsmål om du ville gjøre det når du prøver å brenne på den.

Hvilket brenneprogram bruker du?

Prøv å klargjøre cd'en først.

Jeg bruker WinOnCD

får bare denne beskjeden: write protected....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker WinOnCD

får bare denne beskjeden: write protected....

Da må du nok "formattere" cd'en før du kan skrive til den. Husker ikke hvordan en gjør det i WinOnCd, men det ligger kanskje noe under hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Streken :)

Joda, jeg har en ReCordable og ReWritable cd brenner.

Derfor synes jeg det var så merkverdig at den ikke vil brenne :(

Får alså beskjed om at cd'n ikke er skrivbar...

Kanskje fabrikk feil? *håpe*

*s*

Beskriv hva du gjør, fra du setter cden i maskinen til du prøver å brenne. Kanskje forklaringen ligger ett eller annet sted på den veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskriv hva du gjør, fra du setter cden i maskinen til du prøver å brenne. Kanskje forklaringen ligger ett eller annet sted på den veien :)

Nei trokke det Citoyen...har brendt mange ganger før... desuten bruker jeg bestandig veiledningen :)

Prøver å formatere cd'n, men får til svar at jeg ikke vil kunne lese eller skrive på den fordi det er ulovelig operasjon.

Dette er en cd rw og programmet: Adaptec Direct cd....cd rw eraser gir meg denne beskjeden :( selv om den først spør om jeg vil formatere den og det sier jeg jo ja til...

prøver også å gå via formater på selve stasjonen, samme program kommer opp, med advarsel om at det vil ta 25- 45 min osv..

grrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du nok "formattere" cd'en før du kan skrive til den. Husker ikke hvordan en gjør det i WinOnCd, men det ligger kanskje noe under hjelp.

Jeg prøver og formatere den, men den sier det ikke er mulig og at det er ulovelig.

Disse CdRw kjøpte jeg i går og er helt nye *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, forklarer for sikkerhetens skyld :)

får ikke formatert den..

setter den inn i brenneren.

starter opp WinOnCD wizard

velger Audio

plukker frem sangene og legger dem for brenning

record

Beskjed om at den er: write protected kommer opp. CDRw kommer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei trokke det Citoyen...har brendt mange ganger før... desuten bruker jeg bestandig veiledningen :)

Prøver å formatere cd'n, men får til svar at jeg ikke vil kunne lese eller skrive på den fordi det er ulovelig operasjon.

Dette er en cd rw og programmet: Adaptec Direct cd....cd rw eraser gir meg denne beskjeden :( selv om den først spør om jeg vil formatere den og det sier jeg jo ja til...

prøver også å gå via formater på selve stasjonen, samme program kommer opp, med advarsel om at det vil ta 25- 45 min osv..

grrr

Det ante meg nemlig at det var noe sånt ja :) Jeg gjorde den samme feilen da jeg fikk min første CD-brenner, og kunne ikke skjønne hva som var galt.

Se innlegget under om hva DirectCD er. Når du formaterer CDen til dette formatet, kan du ikke brenne på den med vanlig program. Hopp over hele DirectCD-formateringsgreia, bare start brenneprogrammet som normalt og brenn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver og formatere den, men den sier det ikke er mulig og at det er ulovelig.

Disse CdRw kjøpte jeg i går og er helt nye *sukk*

Har WinOnCd på min pc hjemme. Kan prøve å brenne noen cd-rw'er når jeg kommer hjem og svare deg etterpå. Er så lenge siden sist (og da med nero) at jeg husker lite av det. Så billige som cd-er er gidder jeg ikke bruke cd-rw. Men de kan jo være kjekke for backup o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ante meg nemlig at det var noe sånt ja :) Jeg gjorde den samme feilen da jeg fikk min første CD-brenner, og kunne ikke skjønne hva som var galt.

Se innlegget under om hva DirectCD er. Når du formaterer CDen til dette formatet, kan du ikke brenne på den med vanlig program. Hopp over hele DirectCD-formateringsgreia, bare start brenneprogrammet som normalt og brenn der.

Jammen *uhuu* jeg gjorde det først!

Etter mange tappre forsøk på å brenne, prøvde jeg å bruke det programmet.

Så det må være noe annet.

Får ikke brent de som ikke er kjørt igjennom dette programmet heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har WinOnCd på min pc hjemme. Kan prøve å brenne noen cd-rw'er når jeg kommer hjem og svare deg etterpå. Er så lenge siden sist (og da med nero) at jeg husker lite av det. Så billige som cd-er er gidder jeg ikke bruke cd-rw. Men de kan jo være kjekke for backup o.l.

Det var snilt av deg :)

Selv om cd er billig, får man ikke akuratt de sangene man ønsker seg på en og samme cd :)

Skal i 30 års lag til Lørdag og hadde lyst til å ta med en cd med bare snax på ;o)

spennende og se om du får det til :) og om vi finner ut av hva problemet er *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen *uhuu* jeg gjorde det først!

Etter mange tappre forsøk på å brenne, prøvde jeg å bruke det programmet.

Så det må være noe annet.

Får ikke brent de som ikke er kjørt igjennom dette programmet heller :(

Prøv å last ned Nero. ( http://www.nero.com )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var snilt av deg :)

Selv om cd er billig, får man ikke akuratt de sangene man ønsker seg på en og samme cd :)

Skal i 30 års lag til Lørdag og hadde lyst til å ta med en cd med bare snax på ;o)

spennende og se om du får det til :) og om vi finner ut av hva problemet er *s*

Jeg hadde ingen problemer med å brenne på cd-rw. Fikk spørsmål om jeg ville formattere den og det gjorde jeg.

Hvilket OS bruker du? Jeg bruker win 98 og fikk ingen problemer der.

Du bør prøve å stenge ned direct cd. Det kan være det programmet som hindrer deg i å brenne.

Er det noen andre programmer som har med cd-brenneren å gjøre som er aktive? Prøv å steng dem ned.

Og ikke bruk direct cd for å klargjøre cd-er. Da kan de ikke brennes på vanlig måte. Men du skulle kunne formattere dem på nytt i WinOnCd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen problemer med å brenne på cd-rw. Fikk spørsmål om jeg ville formattere den og det gjorde jeg.

Hvilket OS bruker du? Jeg bruker win 98 og fikk ingen problemer der.

Du bør prøve å stenge ned direct cd. Det kan være det programmet som hindrer deg i å brenne.

Er det noen andre programmer som har med cd-brenneren å gjøre som er aktive? Prøv å steng dem ned.

Og ikke bruk direct cd for å klargjøre cd-er. Da kan de ikke brennes på vanlig måte. Men du skulle kunne formattere dem på nytt i WinOnCd.

Hei,

Jeg fikk ikke spørsmål om og formatere den :(

Jeg bruker også win 98

His jeg går for å formatere kommer DirectCD opp av seg selv...

Hvordan formatere via WinOnCD?

Jeg gikk på erase CD... men får beskjed om at cd'n er skrivebeskyttet :(

hm..har brendt mange cd'r, så litt merkelig dette her. Har vel kanskje brukt mest CDR før men...

Har prøvd både med og uten formatering. Og har ikke brukt DirectCD for å brenne.

Kjøpte disse på binders...kanskje jeg skulle klage

Takk for hjelpen :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...