Gjest snart str 40 håper jeg Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Ser ut som jeg skal få innvilget operasjon ganske snart og lurer på noen ting... Må ta full bukplastikk og det skal sannsynligvis gjøres ved Ski sykehus eller en klinikk på Lysaker. Er det noen som kan fortelle meg litt om et sånt inngrep? Forberedelser, smerter, fornøyd? Tiden etterpå, hva med hjelp hjemme og unger?? Hvor lenge har dere ventet eller har dere betalt selv? Hva slags plager hadde dere før operasjon? Hvor lang tid tar det før man kan ta seg noen lunde normalt ut f.eks. på stranden?? Har ikke brukt bikini selv på 6 år. Fortall meg alt dere gidder, mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74354-bukplastikk-erfaringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Hallo Jeg tok en full bukplastikk i januar og er kjempefornøyd med resultatet. Hadde en hengebuk etter to graviditeter(den ene med keisersnitt) og veldige strekkmerker på magen. Ble rød og sår med vond lukt under henget pluss at jeg aldri ble glad i kroppen min, derfor bestemte jeg meg for å ta en slik oprasjon. Betalte den selv ca 25000 kr. Kom på klinikken kl 0800( var veldig nervøs), ble opr ca kl 0900 kom hjem kl 1500 samme dag. Når jeg våknet etter oprasjonen var jeg omtåket, tåler ikke så godt morfinpreparater, men lettet over at alt hadde gått bra. Hadde ikke smerter, men det strammet veldig i magen. Fikk på meg en stram bukse med åpning nede slik at jeg ikke måtte ta av meg for å gå på wc. Hadde også to dren som hang ut fra magen, de ble fjernet etter to dager. I dagene etter oprasjonen hadde jeg ingen smerter, men det strammet i såret og jeg var veldig redd for at noe skulle gå galt( noe det ikke gjorde). Det var vanskelig å bevege seg, greide ikke å gå helt oppreist før etter to uker. Selvom jeg ikke greide å gå oppreist var jeg ute å gikk. Var tre ganger nede på klinikken den første uken. Den siste gangen kjørte jeg bil selv. Ang barn så anbefaler jeg at de sover borte de to første nettene( noe mine ikke gjorde og det angret jeg på), du må ha en hos deg hele tiden de to første dagene. Ta det med ro og ikke tro at du er kjekkere enn det du er. Mannen din må være klar over at han må gjøre "alt" hjemme de første ukene. Nå 7 mnd etter er magen flat, arrene er ennå litt røde men det gjør ingen ting. Jeg føler meg flott, kan(tør) gå i klær jeg aldri har gått i før. Jeg fjernet ca 1,6 liter hud og fett, men jeg gikk ikke ned i kg. Det er vist ganske uvanlig, det er mer vanlig å gå ned noen kilo. Har gått ned i bukse str da. Jeg var sykmeldt i 5 uker(jobber i hjemmesykepleien), og jeg trengte de ukene på å komme meg. Begynte å trene forsiktig etter 8 uker og nå trener jeg for fullt : )) Altså: alt gikk etter oppskriften, ingen smerter og jeg hadde gjort det igjen. Lykke til med oprasjonen. Hilsen Linda 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74354-bukplastikk-erfaringer/#findComment-388218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tørjeg? Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Hallo Jeg tok en full bukplastikk i januar og er kjempefornøyd med resultatet. Hadde en hengebuk etter to graviditeter(den ene med keisersnitt) og veldige strekkmerker på magen. Ble rød og sår med vond lukt under henget pluss at jeg aldri ble glad i kroppen min, derfor bestemte jeg meg for å ta en slik oprasjon. Betalte den selv ca 25000 kr. Kom på klinikken kl 0800( var veldig nervøs), ble opr ca kl 0900 kom hjem kl 1500 samme dag. Når jeg våknet etter oprasjonen var jeg omtåket, tåler ikke så godt morfinpreparater, men lettet over at alt hadde gått bra. Hadde ikke smerter, men det strammet veldig i magen. Fikk på meg en stram bukse med åpning nede slik at jeg ikke måtte ta av meg for å gå på wc. Hadde også to dren som hang ut fra magen, de ble fjernet etter to dager. I dagene etter oprasjonen hadde jeg ingen smerter, men det strammet i såret og jeg var veldig redd for at noe skulle gå galt( noe det ikke gjorde). Det var vanskelig å bevege seg, greide ikke å gå helt oppreist før etter to uker. Selvom jeg ikke greide å gå oppreist var jeg ute å gikk. Var tre ganger nede på klinikken den første uken. Den siste gangen kjørte jeg bil selv. Ang barn så anbefaler jeg at de sover borte de to første nettene( noe mine ikke gjorde og det angret jeg på), du må ha en hos deg hele tiden de to første dagene. Ta det med ro og ikke tro at du er kjekkere enn det du er. Mannen din må være klar over at han må gjøre "alt" hjemme de første ukene. Nå 7 mnd etter er magen flat, arrene er ennå litt røde men det gjør ingen ting. Jeg føler meg flott, kan(tør) gå i klær jeg aldri har gått i før. Jeg fjernet ca 1,6 liter hud og fett, men jeg gikk ikke ned i kg. Det er vist ganske uvanlig, det er mer vanlig å gå ned noen kilo. Har gått ned i bukse str da. Jeg var sykmeldt i 5 uker(jobber i hjemmesykepleien), og jeg trengte de ukene på å komme meg. Begynte å trene forsiktig etter 8 uker og nå trener jeg for fullt : )) Altså: alt gikk etter oppskriften, ingen smerter og jeg hadde gjort det igjen. Lykke til med oprasjonen. Hilsen Linda Jeg vurderer en slik operasjon. Var til konsultasjon i dag. Ble veldig skremt! Men klarer ikke å legge det bort likevel. Jeg har ikke så "mye" hud for mye tror jeg, og er redd for at huden skal bli for stram. De skjærer jo bort alt under navlen!!? Jeg er også ganske ang fra navlen og ned til hårfestet.. Ser for meg at jeg for alltid må gå krokbøyd fordi kirurgen tok for mye hud bort...(!) Føler du at du kan strekke deg helt ut nå? Hva med å bøye seg bakover, gjøre aerobic, strekke armene i været osv. Hvor beveglig er du nå? Hvor lenge etter følte du at du var fullt ut bevegelig? Er livende redd for at huden skal bli for stram... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74354-bukplastikk-erfaringer/#findComment-458736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.