Gå til innhold

Sove i samme seng

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Hei.

Jeg vil ha teksten, eventuelt bare refrenget, til en sang hvor noe av teksten er "vi ska sov i samme seng i natt, æ kan gi dæ alt du treng i natt..." Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ellapella

Vil du værra me mæ hjæm i natt?

Ska vi sov i samme sæng i natt?

Æ kan gi dæ alt du træng i natt.

Vess du tørr!

Å kom å værra me mæ hjæm i natt!

Kom å sov i samme sæng i natt!

Æ ska gi dæ alt du træng i natt!

Vess du tørr.

Så kan jeg dessverre ikke mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Vil du værra me mæ hjæm i natt?

Ska vi sov i samme sæng i natt?

Æ kan gi dæ alt du træng i natt.

Vess du tørr!

Å kom å værra me mæ hjæm i natt!

Kom å sov i samme sæng i natt!

Æ ska gi dæ alt du træng i natt!

Vess du tørr.

Så kan jeg dessverre ikke mer

Helt perfekt! Vet du forresten hvem som synger den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er Kine Hellebust!

Dag Ingebrigtsen, ja...

Og her er teksten, sånn nogen lunde; (læng sidn æ har skrevve på trøndersk!)

Fæst'n e snart over, det bli stille, mørkt og trist.

Musikken ebbe ut, og aill går hjæm te sitt.

Men nånn ska på et nachspiel, og dæmm træng en gitarist.

Men æ e vilt fårrælska i ei dame æ ska spørr:

Vill du værra me mæ hjæm i natt? Ska vi sov i samme sæng i natt. Æ kainn gi dæ aillt du træng i natt, hvis du tør...

å værra me mæ hjæm i natt, å sov i samme sæng i natt. Æ kainn gi dæ aillt du træng i natt - hvis du tør!

Kjære, lille, søte du, æ e så gla' i dæ. Ska vi dra hjæm te mæ og ta ei flaske vin.

Men du ska på et nachspiel, og dæm træng en gitarist - så æ bli me og veinnte i nånn tima før æ spør....

Vil du værra me mæ hjæm i natt, skal vi sov i samme sæng i natt? Æ kainn gi dæ aillt du træng i natt, hvis du tørr.

...å værra me mæ hjæm i natt, å sov i samme sæng i natt. Æ kainn gi dæ aillt du træng i natt, hvis du tør.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fritt fra eget minne... men den er sånn omtrent sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag Ingebrigtsen, ja...

Og her er teksten, sånn nogen lunde; (læng sidn æ har skrevve på trøndersk!)

Fæst'n e snart over, det bli stille, mørkt og trist.

Musikken ebbe ut, og aill går hjæm te sitt.

Men nånn ska på et nachspiel, og dæmm træng en gitarist.

Men æ e vilt fårrælska i ei dame æ ska spørr:

Vill du værra me mæ hjæm i natt? Ska vi sov i samme sæng i natt. Æ kainn gi dæ aillt du træng i natt, hvis du tør...

å værra me mæ hjæm i natt, å sov i samme sæng i natt. Æ kainn gi dæ aillt du træng i natt - hvis du tør!

Kjære, lille, søte du, æ e så gla' i dæ. Ska vi dra hjæm te mæ og ta ei flaske vin.

Men du ska på et nachspiel, og dæm træng en gitarist - så æ bli me og veinnte i nånn tima før æ spør....

Vil du værra me mæ hjæm i natt, skal vi sov i samme sæng i natt? Æ kainn gi dæ aillt du træng i natt, hvis du tørr.

...å værra me mæ hjæm i natt, å sov i samme sæng i natt. Æ kainn gi dæ aillt du træng i natt, hvis du tør.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fritt fra eget minne... men den er sånn omtrent sånn...

*mimrer og nynner*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin, ja?

Jeg holdt først på å si at det var Petter Wavold, men han har den der "Koffor det", han... den er også fin... :)

Kossn sang va det da?

*venter på ny tekst fritt fra hukommelsen til Line*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kossn sang va det da?

*venter på ny tekst fritt fra hukommelsen til Line*

Ka har æplan vært før, ka e' det som skjer når det snør? E det månen som fry, eller sola som nys

Koffår e bila vårres rød, og ka har deinn vært før? Koffår e hjulan svart, koffår har nabo'n vårres bart?

Det e en lit'n gutt som spør, det e godt å vit at'n tør. Hainn veinnte speinnt på et svar som æ nånn gang kainn gi, og du og du kor vanskelig spørsmålan kainn bli.

Men når svaret e gitt, kjæm hainn me spørsmålet sitt:

Koffår det? Koffår det da? Koffår det, koffår det?

Koffår e græsset grønt, og koss farve e det? E det natta snart, når kainn mårran start?

Det e en lit'n gutt som spør, det e godt å vit at'n tør! Hainn veinnte speinnt på et svar som æ nånn gang kainn gi, og du og du kor vanskelig spørsmålan kainn bli! Men når svaret e gitt, kjæm hainn me spørsmålet sitt:

Koffår det? Koffår det da?

Koffår det, koffår det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka har æplan vært før, ka e' det som skjer når det snør? E det månen som fry, eller sola som nys

Koffår e bila vårres rød, og ka har deinn vært før? Koffår e hjulan svart, koffår har nabo'n vårres bart?

Det e en lit'n gutt som spør, det e godt å vit at'n tør. Hainn veinnte speinnt på et svar som æ nånn gang kainn gi, og du og du kor vanskelig spørsmålan kainn bli.

Men når svaret e gitt, kjæm hainn me spørsmålet sitt:

Koffår e græsset grønt, og koss farve e det? E det natta snart, når kainn mårran start?

Det e en lit'n gutt som spør, det e godt å vit at'n tør! Hainn veinnte speinnt på et svar som æ nånn gang kainn gi, og du og du kor vanskelig spørsmålan kainn bli! Men når svaret e gitt, kjæm hainn me spørsmålet sitt:

Koffår det? Koffår det da?

Koffår det, koffår det?

Nååå husker jeg den. Den er fin:-)

Du er en knupp altså:)

*printer ut teksten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nååå husker jeg den. Den er fin:-)

Du er en knupp altså:)

*printer ut teksten*

:o)

Skal du ha flere? Hehe...Akkurat den der satt forresten Petter Wavold og sang for meg en St.hansaften for mange år siden, nede i fjæra her hvor jeg bor! Husker det godt, enda jeg var temmelig bedugget, for han kom i land fra båten som han og noen kompiser kom med fra Trondheim, og hadde med gitaren sin. Jeg vet ikke hvem som var mest beruset jeg, men han nekta i alle fall å spille "Æ længte hjæm" til meg! ;o) DEN var han lei av, den! Hehe...

Isteden spilte han den sangen der, et års tid før den ble utgitt på plate. Det var litt spesielt! Og et morsomt minne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...