boit Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Hei! Jeg er en gutt på 25 år som sliter med kvalme og null energi. Dette har nå vart i 10 dager. Jeg går til lege, men vil gjerne ha en mening fra en annen lege også. Jeg er kvalm hele døgnet. Men kvalmen varierer litt. Det går helt fint å spise. Av og til hjelper det faktisk litt. Energien har forsvunnet mer og mer ettersom dagene har gått. Nå er det slitsomt å bare gå i butikken. Er et par ting som kan ha innvirkning på dette: 1. Siden slutten av juni har jeg hatt vondt i/rundt pungen. Jeg gikk først på noen tabletter for Clamydia( legene trodde det var dette, noe som var feil ) i 21 dager. Deretter gikk jeg en stund før jeg kom meg til urolog. Han påviste prostatabetennelse, og jeg fikk en 30 dagers kur på Ciproxin. Disse tablettene gjorde meg litt uvel av og til og jeg hadde lite energi. En dag eller to etter denne kuren fikk jeg veldig vondt i magen( varte ca 5-6 timer ) og var litt kvalm. En dag etter dette tok jeg meg 2 fester der jeg drakk ganske mye alkohol. Siden disse festene har jeg vært kvalm( ca 12 dager siden ). Kan dette ha noen sammenheng? Kan tablettene har gjort noen skade i magen? Jeg er forresten ikke helt frisk av prostatabetennelsen. 2. Jeg har oppdaget at kroppen min ikke liker melk noe særlig. Når jeg drikker mye melk, får jeg små prikker på rompa og beinene, som klør noe sinnsykt. Har testet meg for melkeallergi, men det hadde jeg ikke. I dag ble jeg skikkelig kvalm midt på dagen etter at jeg hadde spist 3 brødskiver med syltetøy, ost, majones og salami og drukket vann. Kan det være allergi som er årsaken til plagene? Hvis det er det, er det normalt at all energien forsvinner også? Er, som sagt, vant med å trene(2-4 ganger per uke). Hva kan være årsaken til plagene? Hvilke undersøkelser er det riktig å begynne med? Har allerede tatt ultralyd av testiklene( helt fine ), og prostata ( betennelse ). Andre ting: Er ikke svimmel, har normal avføring, magen er litt "rar" av og til, er ikke forkjøla, har ikke feber, har ikke kastet opp, er sykemeldt fra jobben. Jeg setter veldig stor pris på alle svar. Mvh en som er "litt" lei av å være syk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74402-kvalme-og-ingen-energi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Anker, spesialist i allmennmedisin Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Jeg beklager at problemstillingene du tar opp er for sammensatte til at jeg kan gi deg gode innspill pr. brev. Det er nødvendig med en vanlig samtale med deg for å komme nærmere hva som kan være årsaken til plagene dine og hva man bør gjøre videre. Med hensyn til spørsmålet om allergi kan du eventuelt framlegge dette for fagpersonene i Doktor Onlines forum om allergi. Kredittkortet ditt blir ikke belastet for henvendelsen til Doktor Online 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74402-kvalme-og-ingen-energi/#findComment-371158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.