Gå til innhold

Installering av webcam, USB-port virker ikke

tjaha

Anbefalte innlegg

Hei! Skal installere et Logitech QuickCam, men får en feilmelding når jeg starter installeringen, nemlig at det ikke finnes noen USB-port som fungerer! Det er jo merkelig, har i alefall to USB-porter så vidt jeg kan se. Hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan hende at USB-portene ikke er aktivert i BIOS. Nøyaktig hvordan du aktiverer dem varierer fra hovedkort til hovedkort, skal du inn og gjøre endringer i BIOS kan det være greit å ha med seg en som har gjort det før. Gjør man noe feil der kan man risikere at maskinen ikke vil virke skikkelig etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke kjører xp og har et av de VIA-hovedkortene der USB-portene ikke takler xp, så lurer jeg på om usb-portene sitter på et eget kort eller på selve hovedkortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan hende at USB-portene ikke er aktivert i BIOS. Nøyaktig hvordan du aktiverer dem varierer fra hovedkort til hovedkort, skal du inn og gjøre endringer i BIOS kan det være greit å ha med seg en som har gjort det før. Gjør man noe feil der kan man risikere at maskinen ikke vil virke skikkelig etterpå.

Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...