Gå til innhold

fæle strekkmerker på magen

Anbefalte innlegg

Gjest Nattsvermer

har nettopp fått ei lita jente. som følger av det har det oppstått fæle strekkmerker på magen, bryst og nedover lår. dei er ca. en cm brede og 4-5 cm lange tett i tett til langt over navlen. når eg er såpass ung syns eg dette er veldig skjemmande siden dei mørke stripene viser så godt. eg veit at dei lysner med tida, men eg ser og at desse har satt sine djupe spor for alltid. har hørt at det går an å fjerne dei med plastisk kirurgi eller laser.

kor masse må til for at eg får innvilga en slik operasjon? leste at ein fikk fjerne dei dersom det var kosmetisk skjemmande. og det er det!

evt kva koster ein slik operasjon, og tar det lang tid?

håper ein lege kan svare på dette spørsmålet og at eg får hjelp, for det trenger eg!

mvh nattsvermer

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7449-f%C3%A6le-strekkmerker-p%C3%A5-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mor til 2

Sånn hadde jeg det også. Etter at jeg hadde fått den siste ungen, begynte jeg å tenke på hvordan jeg skulle bli kvitt "norgeskartet" på magen. Jeg hadde mest komplekser ang. magen, fordi om jeg hadde mye strekkmerker på lår og bryster. Jeg snakket med legen min om operasjon, men han mente at jeg ikke hadde nok overflødig hud på magen til at jeg skulle få dekket det av det offentlige. For der bryr de seg ikke om strekkmerker, men den overflødige huden. Jeg tok kontakt med en privat-klinikk og fikk pris på mageplastikk. Det kostet 20 000,-. Etter intens sparing, la jeg meg på benken og fikk bort de fleste strekkmerkene. Nå har jeg et arr som går fra hofte til hofte. Men det er bare en bagatell!

Nå har jeg vel 4 strekkmerker igjen på magen. Og det er jo det samme som ingen, hvis man tenker hvordan jeg så ut før! Jeg har jo strekkmerkene på lårene og brystene igjen, men jeg må da ha noen "bevis" på at jeg har født barn!

Det er ganske lurt å ikke ta en operasjon før du er sikker på at du ikke skal ha flere barn. Det er litt dumt å bruke masse penger på en operasjon, så blir du gravid på nytt, får like mange strekkmerker, da er jo de pengene gått "rett i dass"....

Lykke til!

Gjest Knut Erik Ånensen, Allmennlege

Til nattsvermer

Strekkmerker etter fødsel kan noen enkelte kvinner være ganske betydelige. I enkelte tilfeller kan et kosmetisk inngrep være medisinsk indisert, men oftest må en bære kostnadene selv.

For en vurdering synes jeg du skal ta en samtale med primærlegen din i første omgang. Dernest vil nok han/hun kunne råde om hva du bør foreta deg videre.

Prisen på slike inngrep varierer nok ganske mye etter hvor mye som bør gjøres. Anslagsvis 25.000.- og oppover.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...