SierDuDet Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 Jeg bor heller ikke i Oslo sentrum, men du er vel en av de som ikke tror på Carl I Hagen, politiet, hun innvandrerforskningsdama som alltid er i debatter, og andre når de er på tv. Disse grusomme rasistene vil jo bare alle innvandrere veldig vondt. Det var sarkasme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74579-stikk-ut-et-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/6/#findComment-376350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 var dette ironi, eller var det noe du mente? Det var sarkasme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74579-stikk-ut-et-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/6/#findComment-376352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 5barnsmor Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 "Ja hevn vil sikkert hjelpe deg veldig. #å ta dem en gang for alle#???? Den må du utdype, mener du en gang for ALLE? Ikke for meg takk. Og mener du engang for alltid så er mord ulovlig her i landet. Nei, jeg mener ikke at de skal drepes, men lemlestes på en slik måte at de opplever det deres ofre ofte gjør. "Eller mener du bare at du kun skal sloss en gang til???" En gang til? Jeg sloss ikke denne gangen da jeg løp. Det hadde med andre ord ikke blitt "en gang til". "Hvorfor sloss utlendinger mere enn nordmenn i Oslo da? (jeg har ikke opplevd det slik her i faenskapsBergen) Er det fordi de ikke har opplevd annet enn motbør sosialt siden de kom her? Er det fordi en eller flere nordmenn en gang gav dem slik bank at de bestemte seg for at om de kom opp i en slik situasjon igjen så skulle de ta dem en gang for alle???" Jeg vet ikke, men det er det ikke min jobb å ta stilling til. "Kom deg ned på jorden, hevn har aldri løst noe som helst. Man må finne bevegrunnen for handlingene å jobbe ut fra dem. Da kan man forebygge slikt som dette." Ja, men dette fungerer ikke da utlendinger jo ikke er noe verre enn nordmenn. Når alt blir styrt av byrokrater som lukker øynene og ikke innser problemet, så kan man ikke gjøre noe med det, da man trossalt ikke kan gjøre noe med noe som man ikke engang innser at faktisk er et problem. Du er vel enig i at du fikk deg en på tryne fordi "den utvalgte" klarte å stikke av? Nå skal en annen lemlestes fordi du ikke fikk hevnet deg på "din" voldsmann??????????? Logisk - jada helt klart....med en slik holdning synes jeg du kan bare ha det så godt. Bortsett fra det synes jeg det må gjøres noe med all den blinde volden - både fra nordmenn og utlendinger.(visste du forresten at vi har flere "hvite" enn "svarte" utlendinger her i landet? Er det kun de mørke som skal lemlestes eller gjelder det første og beste som lager bråk med deg?) Ha en fin dag i alt ditt koselige og logiske raseri ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74579-stikk-ut-et-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/6/#findComment-376757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Du er vel enig i at du fikk deg en på tryne fordi "den utvalgte" klarte å stikke av? Nå skal en annen lemlestes fordi du ikke fikk hevnet deg på "din" voldsmann??????????? Logisk - jada helt klart....med en slik holdning synes jeg du kan bare ha det så godt. Bortsett fra det synes jeg det må gjøres noe med all den blinde volden - både fra nordmenn og utlendinger.(visste du forresten at vi har flere "hvite" enn "svarte" utlendinger her i landet? Er det kun de mørke som skal lemlestes eller gjelder det første og beste som lager bråk med deg?) Ha en fin dag i alt ditt koselige og logiske raseri ) "Du er vel enig i at du fikk deg en på tryne fordi "den utvalgte" klarte å stikke av?" Hæ? og logikken er at fordi den personen de egentlig skulle ta klarte å stikke av, så var det greit at de gikk til angrep på han fyren som gikk forran meg på gata? Da var det greit at de fløy på han, og så meg? *rister på hodet* "Nå skal en annen lemlestes fordi du ikke fikk hevnet deg på "din" voldsmann???????????" En annen? Har du lest det jeg har skrevet? Jeg har da aldri sagt at folk skal ta innvandrere. Les det jeg har skrevet igjen, du, og hvis du fortsatt sliter med norsken så er den gode gamle norskboka de fra ungdomskolen fin å ha i forhold til å lære seg språket vårt. "Logisk - jada helt klart....med en slik holdning synes jeg du kan bare ha det så godt. Bortsett fra det synes jeg det må gjøres noe med all den blinde volden - både fra nordmenn og utlendinger.(visste du forresten at vi har flere "hvite" enn "svarte" utlendinger her i landet? Er det kun de mørke som skal lemlestes eller gjelder det første og beste som lager bråk med deg?)" Du må jo være lettere tilbakestående og leser bare det du selv vil lese med ditt forkvaklede sinn, hvor du tydligvis har store norske språkproblemer. Av alle dumme innlegg jeg har sett her så må det her ta kaka. "Ha en fin dag i alt ditt koselige og logiske raseri )" Du også, og ta deg en liten tur på skolebenken igjen, slik at du klarer å lese det som faktisk skrives. Det er tydligvis ikke bare utlendinger som trenger å gå norsk kurs. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74579-stikk-ut-et-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/6/#findComment-377406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 En gang da for mange år siden gikk jeg og en fyr fra pub'en midt på natta. Halvveis til taxi'en oppdaget jeg at jeg hadde glemt veska og fyren jeg var sammen med var så snill å tilby seg å hente den. Jeg lente meg inn mot veggen på NAF huset og siden det tok litt tid å vente, så sank jeg ned og satte meg inntil søyla. Jeg var ikke full. Mens jeg satt der, så kom det tre utlendinger (etter hudfarge å dømme) gående forbi meg med ølbokser/flasker i hånda. Akkurat idet de passerte meg, så helte den ene av dem øl over meg - helt umotivert. Jeg hadde ikke sagt et ord - knapt sett på dem. Jeg ble så jævli forbanna at jeg tok av meg skolene (høyhælte), jeg strena etter dem, hoppa på den ene av dem som helte øl over meg - slo han med skoene mine og spurte hva i helvete han drep på med. Han ble nok litt perpleks, men han lappa til meg, spjæra klærne mine og smykker og halsbånd lå utover hele Storgata. Jeg fikk et helt utrolig adrenalinkick av sinne. Det hele løste seg ved at kameratene hans skilte oss og de gikk. I dag tenker jeg med gru på hva som KUNNE ha skjedd - en liten kvinne mot tre voksne fyrer. Men når det nå gikk som det gikk (bra må man si - jeg ble jo ikke skadd bortsett fra noen blåflekker), så er jeg i ettertid fornøyd med at jeg tok igjen - selv om dette strengt tatt ikke kan kalles for selvforsvar. Affekt er dog en ting - planlagt hevn no annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74579-stikk-ut-et-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/6/#findComment-380576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2002 En gang da for mange år siden gikk jeg og en fyr fra pub'en midt på natta. Halvveis til taxi'en oppdaget jeg at jeg hadde glemt veska og fyren jeg var sammen med var så snill å tilby seg å hente den. Jeg lente meg inn mot veggen på NAF huset og siden det tok litt tid å vente, så sank jeg ned og satte meg inntil søyla. Jeg var ikke full. Mens jeg satt der, så kom det tre utlendinger (etter hudfarge å dømme) gående forbi meg med ølbokser/flasker i hånda. Akkurat idet de passerte meg, så helte den ene av dem øl over meg - helt umotivert. Jeg hadde ikke sagt et ord - knapt sett på dem. Jeg ble så jævli forbanna at jeg tok av meg skolene (høyhælte), jeg strena etter dem, hoppa på den ene av dem som helte øl over meg - slo han med skoene mine og spurte hva i helvete han drep på med. Han ble nok litt perpleks, men han lappa til meg, spjæra klærne mine og smykker og halsbånd lå utover hele Storgata. Jeg fikk et helt utrolig adrenalinkick av sinne. Det hele løste seg ved at kameratene hans skilte oss og de gikk. I dag tenker jeg med gru på hva som KUNNE ha skjedd - en liten kvinne mot tre voksne fyrer. Men når det nå gikk som det gikk (bra må man si - jeg ble jo ikke skadd bortsett fra noen blåflekker), så er jeg i ettertid fornøyd med at jeg tok igjen - selv om dette strengt tatt ikke kan kalles for selvforsvar. Affekt er dog en ting - planlagt hevn no annet. Man skal selvsagt ikke planlegge sånt, men er man der så handler man i affekt, og da bør man ta igjen med renter, og litt til. Du slo noen med en sko, ja... Hmm... tenk om han hadde trynt, slått hue i fortauet og dødd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74579-stikk-ut-et-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/6/#findComment-380602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Man skal selvsagt ikke planlegge sånt, men er man der så handler man i affekt, og da bør man ta igjen med renter, og litt til. Du slo noen med en sko, ja... Hmm... tenk om han hadde trynt, slått hue i fortauet og dødd? Jeg handlet i affekt - det gjør ikke du når du planlegger en hevn på en kamerat. Affekt tas hensyn til under straffeutmålingen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74579-stikk-ut-et-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/6/#findComment-380626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2002 Jeg handlet i affekt - det gjør ikke du når du planlegger en hevn på en kamerat. Affekt tas hensyn til under straffeutmålingen Ok da... Er forsåvidt enig. Affekt i sånne situasjoner på byen er i hvertfall en fin ting! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74579-stikk-ut-et-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/6/#findComment-380631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.