Gå til innhold

Røyk og sigaretter og hvor skadelig er det i grunn?

Gjest woman19

Anbefalte innlegg

Hei

jeg røyker sånn av og til... Ikke fast, og er ikke avhengig. men liker å ta en røyk sånn av og til...

Det jeg lurer på da, er om det er noe forskjell på alle disse typene, om det er noen som er mindre skadelig enn andre på noen måte...? Er f.eks. "mild" røyk (prince mild, petterøes mild osv) mindre skadelig?

Hva er forskjellen på alle typene? Det finnes jo så mange forskjellige typer...

Håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt er skadelig, men hvorfor røyke det sterkeste når du tar deg en røyk da?

De inneholder varierende grad av tjære og nikotin.

Hold deg til det ekstra mild/mild etc. du hvis du absolutt vil røyke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg igjen

Alt er skadelig, men hvorfor røyke det sterkeste når du tar deg en røyk da?

De inneholder varierende grad av tjære og nikotin.

Hold deg til det ekstra mild/mild etc. du hvis du absolutt vil røyke:)

Så de som er milde er litt mindre skadelige enn de vanlige? (ja, alle er skadelige!) Men jeg røyker ikke hver dag heller jeg for den del. Men liker å ta en røyk sånn av og til. Og da tenkte jeg at jeg kunne godt kjøpe meg den typen som er minst skadelig på en måte... Også trener jeg også litt.... Har dette MYE innvirkning på kondisen? Skal kanskje slutte HELT å røyke... Får se... Men for tiden synes jeg det er ok å kunne ta en røyk eller to om dagen. men stort mer enn det er det ikke.

Men er det da slik at jeg heller skal kjøpe petterøes mild enn vanlig petterøes da for eksempel?

Finnes det flere typer mild sigaretter? Også prince mild... Er det flere? Er noen værre enn andre?

Håper noen gidder ås vare, selv om jeg spør litt dumt... : o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de som er milde er litt mindre skadelige enn de vanlige? (ja, alle er skadelige!) Men jeg røyker ikke hver dag heller jeg for den del. Men liker å ta en røyk sånn av og til. Og da tenkte jeg at jeg kunne godt kjøpe meg den typen som er minst skadelig på en måte... Også trener jeg også litt.... Har dette MYE innvirkning på kondisen? Skal kanskje slutte HELT å røyke... Får se... Men for tiden synes jeg det er ok å kunne ta en røyk eller to om dagen. men stort mer enn det er det ikke.

Men er det da slik at jeg heller skal kjøpe petterøes mild enn vanlig petterøes da for eksempel?

Finnes det flere typer mild sigaretter? Også prince mild... Er det flere? Er noen værre enn andre?

Hei,

Etter det jeg husker er EU igang med å forby betegnelsen "mild" på sigaretter, nettopp fordi folk tror at "mild" = mindre skadelig (noe de ikke er).

De fleste som idag røyker 60 om dagen startet med "1-2 om dagen"! INGEN av dem trodde de skulle ble avhengige!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør etter de mildeste de har du:) Du trenger vel ikke fylle opp lungene med mer dritt enn nødvendig?

Og, ja, stort sett alle merkene har forskjellige styrker.

Røyking har innvirkning på kondis, ja. Men det merker du nok selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...