Gå til innhold

Utsettelse av mensen (trionetta 28)

K, 20

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Trionetta 28, og skulle utsette mensen. Jeg hoppet over juksepillene og begynte da istedet øverst på et nytt brett. Deretter fortsatte jeg bare på det brettet som vanlig.. syntes å ha lest at det var sånn man skulle gjøre det. Er det feil? Det fungerte ikke helt da, for jeg fikk mensen 3 dager etter at jeg egentlig skulle få den. Er det normalt? Er det fortsatt like sikker beskyttelse selv om jeg ikke tok opphold med juksepillene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er helt feil å hoppe over mensen på den måten med Trionetta. Det er to hovedtyper p-piller; monofase/enfase-piller (hvor alle 21 pillene ineholder det samme), og flerfasepiller (hvor du i løpet av de 21 dagene går gjennom flere ulike typer piller, disse fasene er markert med ulik farge).

Om man tar sukkerpiller eller ingen piller de resterende 7 dagene spiller ingen rolle.

Men monofasepillene hopper man direkte fra pille 21 til første pille på neste brett (som du gjorde) når man vil hoppe over eller utsette blødningen. Men Trionetta er en flerfasepille, og med disse utsetter man mensen ved å forlenge en av fargene / fasene med piller av samme farge fra et annet brett. Du kan lese om det her:

http://search.doktoronline.no/searchbin/fsearch?_cmd=search&words=utsette+mensen+trionetta&edit=1&type=0&forum=12&entries=100&x=15&y=9

Er du usikker på om du er beskyttet, bruk kondomer i tillegg i 14 dager, da er du uansett sikker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...