Gå til innhold

I uke 13, merker ingenting..


shannon

Anbefalte innlegg

Hei

Det er kanskje dumt å bekymre seg når man ikke har noen plager, men det virker som alle kjenner godt på et eller annet vis at de er gravide. Jeg er nå i uke 13 og så langt glemmer jeg nesten at jeg er gravid. Det eneste som har forandret seg er brystene og det skjedde jo den første uken. Ikke er jeg kvalm, ikke noe vondt....merker ingenting. Så jeg lurer jo litt på om det er noe liv der i det hele tatt. Jeg har også hørt om tilsvarende gravidideter, der barnet er født med store handikap. Er det noen sammenheng her? Kan det være et tegn på at fosteret ikke utvikler seg? Skulle nesten ønske at jeg var bittelitt kvalm i hvertfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det kan jo rett og slett tenkes at du er blant dem som slipper å plages noe særlig i det hele tatt i svangerskapet, eller kanskje er du av dem som får igjen litt senere. Prøv å gled deg over at du har det bra. Det er ikke sånn at de som ikke har så mange symptomer på at de er gravide, bærer på et enten handicaped barn eller at svangerskapet ikke er reelt. Jeg skjønner likevel hva du mener, for man har en del forventninger til hvordan det skal være, og innimellom kan man lure på om alle er veldig plaget, så mye forkus som det ofte er på det problematiske. Det er klart at de som har plager ofte prater mer om det enn de som føler at svangerskapet er ubesværlig. Jeg går ut i fra at du nå har vært på kontroll og fått bekreftet at livmoren din er forstørret. Jordmor/lege kan også finne fosterlyden på dette stadiet. Kanskje en god bekreftelse som du kan glede deg over i stunder hvor du ikke kan fatte at du faktisk er gravid.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...