akib Skrevet 23. oktober 2000 Del Skrevet 23. oktober 2000 Hei, Jeg er en kvinne på 41 som i 20 år har slitt med mage/tarm problemer, grunnet store sammenvokstninger etter en kraftig bukhinnebetennelse som ung. Sammenvokstningene sitter i tykktarmen og medfører meget kraftige magesmerter hvor ingen medisiner hjelper. Jeg var i en periode på 2 år helt fin etter at sammenvoksningene og omentet ble løsnet, men de siste 2 mnd. har problemet kommet tilbake (jeg har hatt tre smertefrie dager siden begynnelsen av sept.) Jeg har vært sykehusinnlagt ved gjentatte ganger også i denne omgang, og fikk i forrige uke utført ny lapraskopi hvor synlige sammenvoksntinger ble "fjernet", men nå har problemene kommet tilbake. I følge de undersøkelser som har vært tatt finnes det ikke noen synlige årsaker til magesmertene. Smertene er helt uutholdelige, og hele livet mitt føles ødelagt. Jeg har prøvd alle mulige råd, men ikke noe hjelper mot smertene. I utgangspunktet tror jeg at jeg er en stå-på jente med stor livsapetitt, men nå virker alt helt svart og livet er helt uten mening. Har du forslag til steder jeg kan henvende meg for å få hjelp videre ? Håper på svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7478-sammenvokstninger-i-magetarm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knut Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 24. oktober 2000 Del Skrevet 24. oktober 2000 Til akib Ved denne type smerteproblematikk er det ikke enkelt å gi noe godt svar. Personlig ville jeg ha forsikret meg om at det som kan gjøres ad kirurgisk karakter er gjort. Det kan nytte å "mase" på operatør! Dernest er det viktig i hverdagen å leve regelmessig, ha jevnlig mosjon og unngå tungt fordøyelig kost for å tilstrebe jevn tarmaktivitet og gode avføringsvaner. Noen vil nok anbefale forskjellige typer alternativ medisin også. Jeg har eventuelt tro på akupunktur som en fornuftig behandling for å bedre smertebildet. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7478-sammenvokstninger-i-magetarm/#findComment-36799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.