Gå til innhold

WAIS-test


Gjest rikkle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

venninna mi har tatt den. hun kom dårlig ut. hun er pga den klassifisert som lettere psykisk utviklingshemmet. og det er helt sykt! hun er vitterlig ikke psykisk utviklingshemmet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venninna mi har tatt den. hun kom dårlig ut. hun er pga den klassifisert som lettere psykisk utviklingshemmet. og det er helt sykt! hun er vitterlig ikke psykisk utviklingshemmet!!!

Hun er neppe den skarpeste kniven i skuffen heller da??

Det er jo en grunn til at man må ta en slik test i utgangspunktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er neppe den skarpeste kniven i skuffen heller da??

Det er jo en grunn til at man må ta en slik test i utgangspunktet...

Det er jo en grunn til at man må ta en slik test i utgangspunktet...

Ja, faktisk er det nok at du har mistanke om whiplash-skade i nakken, -nok til å få henvisning til en slik test...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en grunn til at man må ta en slik test i utgangspunktet...

Ja, faktisk er det nok at du har mistanke om whiplash-skade i nakken, -nok til å få henvisning til en slik test...

.."Ja, faktisk er det nok at du har mistanke om whiplash-skade i nakken, -nok til å få henvisning til en slik test... "

Ja det støtter jeg. Er det noe som er misbrukt så er det "whiplash" diagnosen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.."Ja, faktisk er det nok at du har mistanke om whiplash-skade i nakken, -nok til å få henvisning til en slik test... "

Ja det støtter jeg. Er det noe som er misbrukt så er det "whiplash" diagnosen!

Er whiplash en diagnose i seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er whiplash en diagnose i seg selv?

Var ingen som hadde diagnosen og led av det for 20 år siden iallfall...

Strøm-allergi er også noe nytt. Folk ble liksom ikke sjuke av strømmen på 70-tallet...

Nye tider, nye lidelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ingen som hadde diagnosen og led av det for 20 år siden iallfall...

Strøm-allergi er også noe nytt. Folk ble liksom ikke sjuke av strømmen på 70-tallet...

Nye tider, nye lidelser...

Nei, for 20 år siden var det "uforklarlige nakkesmerter, antakeligvis grunnet nerveproblemer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste jeg fant på norsk. Da må du ha klart penn og papir.

http://193.69.187.228/hjemmetest/

Ellers så fant jeg denne link siden

http://home.hetnet.nl/~rijk42/iqtestlinks.html

Mensa-testen mener jeg er et veldig bra eksempel på en iq-test.

Verre når en går på spesifikk kunnskap.

Noen eksempler fra dagbladet:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/09/27/349885.html

Jeg lurer fremdeles på åssen en på en bra måte svarer på hva likheten mellom en katt og en hund er, uten å måtte ramse opp i det uendelige :-)

Eller er det kanskje det en skal gjøre? 2 ører, pels, pattedyr, 4 bein, 1 hale, 2 øyne, nyrer etc etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ingen som hadde diagnosen og led av det for 20 år siden iallfall...

Strøm-allergi er også noe nytt. Folk ble liksom ikke sjuke av strømmen på 70-tallet...

Nye tider, nye lidelser...

Det er da ikke rart? Kreft fantes heller ikke i doktorvokabularet for... ja, jeg vet ikke riktig, si 150 år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensa-testen mener jeg er et veldig bra eksempel på en iq-test.

Verre når en går på spesifikk kunnskap.

Noen eksempler fra dagbladet:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/09/27/349885.html

Jeg lurer fremdeles på åssen en på en bra måte svarer på hva likheten mellom en katt og en hund er, uten å måtte ramse opp i det uendelige :-)

Eller er det kanskje det en skal gjøre? 2 ører, pels, pattedyr, 4 bein, 1 hale, 2 øyne, nyrer etc etc

Skulle likt å lese hele WAIS testen.

Mitt svar til rikkle på om jeg har tatt WAIS testen er nei.

Tok imidlertid en annen test i går, the european iq-test. Veldig kjekk test, du svarer på nett. Også blir poengene regnet ut.

Trodde det skulle komme opp en rute hvor det stod; er du sikker på at du ikke er en snegl osv. Har tatt for mange tester på nett tydeligvis.

Jeg fikk 145 av 174 mulige. *store øyne* Men så står det selvfølgelig nederst på sida: "This site is a mirror of the European IQ-Test. This test is only an amusement. It never substitutes an expert opinion." Tviler på at jeg hadde gjordt det like bra på WAIS testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke tatt den selv, men som psykologistudent har jeg sett den flere ganger, den er ikke spesielt vanskelig. Det er ikke en test som bare deles ut til hvem som helst, jeg tviler på at den finnes på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt den selv, men som psykologistudent har jeg sett den flere ganger, den er ikke spesielt vanskelig. Det er ikke en test som bare deles ut til hvem som helst, jeg tviler på at den finnes på nettet.

Hvordan fungerer en sånn test.

Er det alternativer som følger spørsmålene?

Så på en nettside at det finnes flere forskjellige WAIS tester. Brukes det forskjellige tester til ulike symtomer? Eller kanskje det bare er oppdateringer av testen?

*nyskjærrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer en sånn test.

Er det alternativer som følger spørsmålene?

Så på en nettside at det finnes flere forskjellige WAIS tester. Brukes det forskjellige tester til ulike symtomer? Eller kanskje det bare er oppdateringer av testen?

*nyskjærrig*

Testen er delt i to deler, en verbal og en utførelsesdel. Det er forskjellige underdeler, f.eks. ordforståelse, ordforråd, korttidshukommelse, spørsmål ang praktisk informasjon og kunnskaper som de fleste mennesker bør ha fått gjennom skole osv. Noen ganger får man alternativer, f.eks. man får se en rekke figuerer og så skal plukke en av fire figurer som best passer med de andre. Andre ganger får man ikke alternativer, men blir istedet spurt om f.eks. likheten mellom en hest og en ku (f.eks. begge har fire ben).

Mange legger for mye vekt på intelligenstester, det måler bare en svært liten del av vår mentale kapasitet. F.eks. de som er med i Mensa er veldig stolte av det. Men at de scorer høyt på en IQ-test sier bare at de kan se sammenhenger mellom figurer, ser sammenhengen mellom ting (f.eks. likheten mellom en båt og en bil). Den sier ingenting om hvordan de fungerer i hverdagen, den sier ingenting om musikalske, kunstneriske evner o.l.

Det er mange forskjellige typer intelligens. Noen er kanskje ikke flink i matematikk eller flink med ord, men kan komponere nydelige melodier eller male fantastiske bilder, de er intelligente, men ikke på en måte som kan måles vha WAIS-testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen er delt i to deler, en verbal og en utførelsesdel. Det er forskjellige underdeler, f.eks. ordforståelse, ordforråd, korttidshukommelse, spørsmål ang praktisk informasjon og kunnskaper som de fleste mennesker bør ha fått gjennom skole osv. Noen ganger får man alternativer, f.eks. man får se en rekke figuerer og så skal plukke en av fire figurer som best passer med de andre. Andre ganger får man ikke alternativer, men blir istedet spurt om f.eks. likheten mellom en hest og en ku (f.eks. begge har fire ben).

Mange legger for mye vekt på intelligenstester, det måler bare en svært liten del av vår mentale kapasitet. F.eks. de som er med i Mensa er veldig stolte av det. Men at de scorer høyt på en IQ-test sier bare at de kan se sammenhenger mellom figurer, ser sammenhengen mellom ting (f.eks. likheten mellom en båt og en bil). Den sier ingenting om hvordan de fungerer i hverdagen, den sier ingenting om musikalske, kunstneriske evner o.l.

Det er mange forskjellige typer intelligens. Noen er kanskje ikke flink i matematikk eller flink med ord, men kan komponere nydelige melodier eller male fantastiske bilder, de er intelligente, men ikke på en måte som kan måles vha WAIS-testen.

Takk for ett utfyllende svar. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen er delt i to deler, en verbal og en utførelsesdel. Det er forskjellige underdeler, f.eks. ordforståelse, ordforråd, korttidshukommelse, spørsmål ang praktisk informasjon og kunnskaper som de fleste mennesker bør ha fått gjennom skole osv. Noen ganger får man alternativer, f.eks. man får se en rekke figuerer og så skal plukke en av fire figurer som best passer med de andre. Andre ganger får man ikke alternativer, men blir istedet spurt om f.eks. likheten mellom en hest og en ku (f.eks. begge har fire ben).

Mange legger for mye vekt på intelligenstester, det måler bare en svært liten del av vår mentale kapasitet. F.eks. de som er med i Mensa er veldig stolte av det. Men at de scorer høyt på en IQ-test sier bare at de kan se sammenhenger mellom figurer, ser sammenhengen mellom ting (f.eks. likheten mellom en båt og en bil). Den sier ingenting om hvordan de fungerer i hverdagen, den sier ingenting om musikalske, kunstneriske evner o.l.

Det er mange forskjellige typer intelligens. Noen er kanskje ikke flink i matematikk eller flink med ord, men kan komponere nydelige melodier eller male fantastiske bilder, de er intelligente, men ikke på en måte som kan måles vha WAIS-testen.

...Også var det "vårs andre" - som hverken kan regne eller komponere eller male eller...

;-)

*sukk* Verden er hard - og uforståelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ett utfyllende svar. :-)

En forhenværende stormester i sjakk, med IQ på 200, måtte ha moren sin til å knyte skolissene. :-)

WAIS-test LIGHT:

a) Hvor lenge varte 30-års krigen?

B) Hva slags farge hadde Napoleons hvite hest?

c) Hvor mange trinn er det i en stige?

d) Hvorfor går høna på skrå over veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forhenværende stormester i sjakk, med IQ på 200, måtte ha moren sin til å knyte skolissene. :-)

WAIS-test LIGHT:

a) Hvor lenge varte 30-års krigen?

B) Hva slags farge hadde Napoleons hvite hest?

c) Hvor mange trinn er det i en stige?

d) Hvorfor går høna på skrå over veien?

*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...