Gå til innhold

Jeg lurer på...

SierDuDet

Anbefalte innlegg

...hvor mye kritikk jeg hadde fått anngående mitt innlegg om disse tre jævla utlendingene i helgen, dersom de tre som gikk til angrep ikke var negre, men nynazister.

Det var jo ikke mange som kritiserte, men 3-4 stk var det, hvor på de andre selvsagt hadde vett nok til å være enig med meg.

Men hvor mange av disse 3-4 som angrep meg her på dol ville angrepet meg om de tre fuckings idiotene som burde hatt en kule, hadde vært nynazister og ikke mørke i huden?

Sannsynligvis ingen.

Selv om jeg faktisk ikke hatt stikki, men grisa disse tre nynazistene, så hadde jeg ikke fått kjeft av en jævla sjel, men gratulasjoner.

Dobbeltmoral ut av en annen verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har nok ett (pittelite) poeng her, men jeg synes det er bra at folk reagerer på generaliseringene dine. Poenget er vel ikke om hvorvidt mørke utlendinger lager mer bråk på byen eller generelt er verre enn de hvite kriminelle, det er bare det at de _synes_ så mye bedre...Nynazister har selv valgt å stigmatisere seg, det har tross alt ikke de fleste ikke-vestlige innvandrere- flertallet er akkurat som deg og meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne kalle meg dobbeltmoralist, dersom jeg var en av de du sikta til i innlegget ditt. Jeg reagerte veldig på språkbruken din, samt at du generaliserer.

Det jeg bare lurer på er hvor lenge du har tenkt å fyre opp under rasisme-debatten her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok ett (pittelite) poeng her, men jeg synes det er bra at folk reagerer på generaliseringene dine. Poenget er vel ikke om hvorvidt mørke utlendinger lager mer bråk på byen eller generelt er verre enn de hvite kriminelle, det er bare det at de _synes_ så mye bedre...Nynazister har selv valgt å stigmatisere seg, det har tross alt ikke de fleste ikke-vestlige innvandrere- flertallet er akkurat som deg og meg!

Ca 15 % av oslos innbyggere er innvandrere, mens de står for MESTEPARTEN av volden der.

Det er med andre ord ikke et spørsmål om de synes mer i gatene enn nordmenn, da dette er FAKTA.

Over 50 % i norske fengsler er ikke opprinnelig norske, og likevel er det vel knapt 5-10 % innvandrere i Norge, og likevel sier du at de IKKE er mer voldlige enn nordmenn, de bare synes bedre???

Vel......................

Men jeg gidder ikke å diskutere det her, da dette ikke var poenget med innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke for generalisering, men;

"Poenget er vel ikke om hvorvidt mørke utlendinger lager mer bråk på byen eller generelt er verre enn de hvite kriminelle,"

Jo, det er et viktig poeng.

"det er bare det at de _synes_ så mye bedre."

Hadde det bare vært det, så hadde saken vært annerledes. Men slik er det ikke.

"................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne kalle meg dobbeltmoralist, dersom jeg var en av de du sikta til i innlegget ditt. Jeg reagerte veldig på språkbruken din, samt at du generaliserer.

Det jeg bare lurer på er hvor lenge du har tenkt å fyre opp under rasisme-debatten her...

Synes det er gøy, jeg, og jeg brenner litt for temaet.

Dessuten fikk jeg litt vann på mølla når jeg nettopp leste i aftenpostens aftennummer at det var gjengslagsmål i byen i går, da mellom disse anti-vold blitzerne og nynazister.

Kom bare da på sammenligningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjellen er at å være nynasist er noe man velger. Man har valgt et sett holdninger og en livsstil.

Å være mørkhudet er ikke et valg man har foretatt, og man kan heller ikke utifra hudfargen si noe som hva slags verdier, holdninger og livsstil som dette mennesket har.

Forresten, ang. statistikk osv. Hvor mange ganger har du passert mørkhudete som IKKE har slått deg ned? Vil du si at det har skjedd oftere eller sjeldnere enn de gangene du HAR blitt overfalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at å være nynasist er noe man velger. Man har valgt et sett holdninger og en livsstil.

Å være mørkhudet er ikke et valg man har foretatt, og man kan heller ikke utifra hudfargen si noe som hva slags verdier, holdninger og livsstil som dette mennesket har.

Forresten, ang. statistikk osv. Hvor mange ganger har du passert mørkhudete som IKKE har slått deg ned? Vil du si at det har skjedd oftere eller sjeldnere enn de gangene du HAR blitt overfalt?

"Forskjellen er at å være nynasist er noe man velger. Man har valgt et sett holdninger og en livsstil."

Og man velger ikke å fly rundt å sloss?

Det er trossalt uhell når bermen savner seg i byen hver helg for å lage faen?

Mener du at man ikke velger dette selv?

"Å være mørkhudet er ikke et valg man har foretatt,"

Jeg har ikke noe i mot mørkudede, jeg har noe imot KRIMINELLE mørkhudede, akkurat som jeg har noe i mot nordmenn som flyr rundt og bare lager faen.

"og man kan heller ikke utifra hudfargen si noe som hva slags verdier, holdninger og livsstil som dette mennesket har."

Hvis du mener at jeg tror man kan se dette utifra en persons hudfarge så tror jeg kanskje du bør lese omigjen alt jeg har skrevet i disse og tidligere tråder.

"Forresten, ang. statistikk osv. Hvor mange ganger har du passert mørkhudete som IKKE har slått deg ned?"

Stort sett alltid.

" Vil du si at det har skjedd oftere eller sjeldnere enn de gangene du HAR blitt overfalt? "

Hva i helvete har dette med saken å gjøre?

Makan til vås...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Jeg syns du virker som en idiot, men kritiserte ikke innlegget fordi du aldri vil slutte med generalisering uansett hva noen sier.

Så du kan være HELT sikker på at det var flere enn 4-5 som var uenige med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du virker som en idiot, men kritiserte ikke innlegget fordi du aldri vil slutte med generalisering uansett hva noen sier.

Så du kan være HELT sikker på at det var flere enn 4-5 som var uenige med deg.

Jeg har ikke generalisert en dritt, og du klarer ikke engang å finne et jævla eksempel på hvor jeg har generalisert i forhold til utlendinger

Jeg utfordrer deg til å finne det, og når du nå sikkert svarer at "du ikke gidder, fordi jeg bare er dum", så sier det seg selv at det ikke er hold i det du skriver!

Forbanna møkkakjerring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Jeg har ikke generalisert en dritt, og du klarer ikke engang å finne et jævla eksempel på hvor jeg har generalisert i forhold til utlendinger

Jeg utfordrer deg til å finne det, og når du nå sikkert svarer at "du ikke gidder, fordi jeg bare er dum", så sier det seg selv at det ikke er hold i det du skriver!

Forbanna møkkakjerring!

Hehehe, der har du rett. Jeg gidder ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, der har du rett. Jeg gidder ikke :)

Det er forskjell på ikke å gidde og ikke å klare.

Du klarer ikke.

Jeg vet hva jeg skriver, og jeg har ALDRI skrevet noe rasistisk, ei heller generaliserende her på dol.

Rett og slett fordi jeg er alt annet enn rasist, og jeg har aldri generalisert noen på bakgrunn av farge eller hvor de er fra i verden.

Kanskje med unntak av brannsupportere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Forskjellen er at å være nynasist er noe man velger. Man har valgt et sett holdninger og en livsstil."

Og man velger ikke å fly rundt å sloss?

Det er trossalt uhell når bermen savner seg i byen hver helg for å lage faen?

Mener du at man ikke velger dette selv?

"Å være mørkhudet er ikke et valg man har foretatt,"

Jeg har ikke noe i mot mørkudede, jeg har noe imot KRIMINELLE mørkhudede, akkurat som jeg har noe i mot nordmenn som flyr rundt og bare lager faen.

"og man kan heller ikke utifra hudfargen si noe som hva slags verdier, holdninger og livsstil som dette mennesket har."

Hvis du mener at jeg tror man kan se dette utifra en persons hudfarge så tror jeg kanskje du bør lese omigjen alt jeg har skrevet i disse og tidligere tråder.

"Forresten, ang. statistikk osv. Hvor mange ganger har du passert mørkhudete som IKKE har slått deg ned?"

Stort sett alltid.

" Vil du si at det har skjedd oftere eller sjeldnere enn de gangene du HAR blitt overfalt? "

Hva i helvete har dette med saken å gjøre?

Makan til vås...

Du kan jo bare ikke være så dum at du tror at det BARE er mørkhudete som sloss?

Om du vet at det ikke bare er disse som sloss, hvorfor er det da bare disse du klager på? Var det ille å bli banka opp, eller var det ille å bli banka opp av noen som var mørke i huden? Hvorfor tar du ikke til orde mot ALLE som er kriminelle/voldelige? Hvorfor bare sile ut de med en spesiell hudfarge?

For meg blir det da naturlig å anta at du enten har ett eller annet imot mørkhudete, eller at du tror at det kun er mørkhudete som er voldelige.

Det har blitt sagt at det finnes mange typer løgn, og at statistikk er en av dem. Jeg vil ikke kalle statistikk løgn, men det er forferdelig lett å misbruke statistikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest papirtiger

Det er forskjell på ikke å gidde og ikke å klare.

Du klarer ikke.

Jeg vet hva jeg skriver, og jeg har ALDRI skrevet noe rasistisk, ei heller generaliserende her på dol.

Rett og slett fordi jeg er alt annet enn rasist, og jeg har aldri generalisert noen på bakgrunn av farge eller hvor de er fra i verden.

Kanskje med unntak av brannsupportere.

Du er en av de mest useriøse personene på forumet, neimen om jeg GIDDER ;) å diskutere med deg :)

Kos deg neste helg på Møllers eller hvor enn folk som deg går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare ikke være så dum at du tror at det BARE er mørkhudete som sloss?

Om du vet at det ikke bare er disse som sloss, hvorfor er det da bare disse du klager på? Var det ille å bli banka opp, eller var det ille å bli banka opp av noen som var mørke i huden? Hvorfor tar du ikke til orde mot ALLE som er kriminelle/voldelige? Hvorfor bare sile ut de med en spesiell hudfarge?

For meg blir det da naturlig å anta at du enten har ett eller annet imot mørkhudete, eller at du tror at det kun er mørkhudete som er voldelige.

Det har blitt sagt at det finnes mange typer løgn, og at statistikk er en av dem. Jeg vil ikke kalle statistikk løgn, men det er forferdelig lett å misbruke statistikk.

"Du kan jo bare ikke være så dum at du tror at det BARE er mørkhudete som sloss?"

Har jeg sagt at det bare er mørkhudede som sloss?

Nei, det har jeg ikke, men jeg sier at de er STERKT overrepresantert.

Nordmenn som bedriver blind vold og annet faenskap skal selvsagt tas like hardt.

En jævel er en jævel uansett om han er blå eller hvit.

"Om du vet at det ikke bare er disse som sloss, hvorfor er det da bare disse du klager på?"

Jeg klager på dem fordi det alltid er de jeg ser.

" Var det ille å bli banka opp, eller var det ille å bli banka opp av noen som var mørke i huden?"

Det var ille å løpe derfra i frykt for at en kniv skulle komme, og jeg hadde aldri unnlatt og forsvare meg om det var 3 nordmenn som sto der.

Da kan man være rimelig sikker på at ikke kniven vil komme.

Hvor mange knivkamper leser du om i Oslo som blir begått av nordmenn? Og kan du forklare hvorfor tilnærmet all grov vold i oslos gater blir begått av folk som ikke opprinnelig er norske?

Kan du det? De består trossalt av 15 % i Oslo, og presterer likvel å stå for mer enn 3/4 av all volden!

Dette er fakta, ikke noe jeg finner på.

" Hvorfor tar du ikke til orde mot ALLE som er kriminelle/voldelige? Hvorfor bare sile ut de med en spesiell hudfarge? "

Jeg gjør det, og har aldri silet ut de med en spesiell hudfarge, men det er ofte disse man ser, da disse - selv om de bare består av ca 15 % av oslos befolkning - begår langt mer voldkriminalitet enn nordmenn.

Jeg har ikke noe mer til overs for hvite jævler, men hvis du har vært litt i oslos gater, hvis du kjenner noen som har arbeidet som dørvakter der, hvis du kjenner noen som jobber som politi eller vektere der, så hører du fort hvem som er problemet.

Og det er IKKE nordmenn.

For at dette skal kunne gjøres noe med må man gå på problemet. Dette blir ikke gjort med mindre man innser problemet, noe ikke du gjør.

"For meg blir det da naturlig å anta at du enten har ett eller annet imot mørkhudete, eller at du tror at det kun er mørkhudete som er voldelige."

Jeg sier at de er MER voldlige enn nordmenn, ikke at det KUN er disse som er voldlige.

"Det har blitt sagt at det finnes mange typer løgn, og at statistikk er en av dem. Jeg vil ikke kalle statistikk løgn, men det er forferdelig lett å misbruke statistikk."

Så du tror faktisk ikke på tallene som sier at mer enn 50 % (tror det var ca 70 %) av alle fengselsplassene i Norge er besatt av utlendinger, og du tror ikke noe på tallene som sier at nærmere 100 enn 50 % av all voldskriminalitet i Oslo blir begått av ikke-opprinnelige norske, selv om disse bare består av ca 15 % av Oslos befolkning?

Svar meg på følgende:

1. Tror du ikke disse tallene?

Og hvis du tror på dem, noe ikke engang Sør eller andre her inne nekter for, da det trossalt ikke går ann å nekte for det som er FAKTA, så kommer vil til spørsmål 2.

2: Vildu ikke at dette skal gjøres noe med?

Er du ikke enig i at disse jævlene her, som selvsagt ikke er representative for innvandrere generelt, men de gjør så mye faen at de ødelegger for andre, skikkelig, innvandrere, bør gjøre noe med?

Og da kommer vi til spørsmål 3.

3: For at dette skal kunne gjøres noe med, er du ikke enig i at man da må innse at man har ett problem?

4: Tror du det går ann å snu den trenden vi har nå, hvor flere og flere unge innvandrere havner borti gjengkriminalitet osv, hvis man ikke innser problemet?

5: Er ikke du med din naivitet en av grunnene til at man ikke innser problemet, og at ingen (med unntak av FRP) tør å kalle en spade for en spade, uten å bli kalt for rasist?

6: Er ikke DU og dine meningfeller en direkte årsak til at ingenting blir gjort, til at flere og flere unge innvandrere får ødelagt sine, og andres liv, siden man ikke gjør noe?

Jeg kjenner flere innvandrere, skikkelig sådanne, og de er enig med meg.

Rett og slett fordi alle disse jævlene ødelegger for dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en av de mest useriøse personene på forumet, neimen om jeg GIDDER ;) å diskutere med deg :)

Kos deg neste helg på Møllers eller hvor enn folk som deg går.

Ja, det er JEG som har vært useriøs her nå.

Du klarer ikke engang å svare på et enkelt spørsmål som KUNNE bevist at du hadde rett og jeg hadde feil, og likevel gjør du det ikke.

Ditt beste argument til nå er: "du er en idiot", og jeg lurer på hvem det sier noe om.

Du lærte om argumentering på skolen, ikke sant? Du hadde norsk i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du kan jo bare ikke være så dum at du tror at det BARE er mørkhudete som sloss?"

Har jeg sagt at det bare er mørkhudede som sloss?

Nei, det har jeg ikke, men jeg sier at de er STERKT overrepresantert.

Nordmenn som bedriver blind vold og annet faenskap skal selvsagt tas like hardt.

En jævel er en jævel uansett om han er blå eller hvit.

"Om du vet at det ikke bare er disse som sloss, hvorfor er det da bare disse du klager på?"

Jeg klager på dem fordi det alltid er de jeg ser.

" Var det ille å bli banka opp, eller var det ille å bli banka opp av noen som var mørke i huden?"

Det var ille å løpe derfra i frykt for at en kniv skulle komme, og jeg hadde aldri unnlatt og forsvare meg om det var 3 nordmenn som sto der.

Da kan man være rimelig sikker på at ikke kniven vil komme.

Hvor mange knivkamper leser du om i Oslo som blir begått av nordmenn? Og kan du forklare hvorfor tilnærmet all grov vold i oslos gater blir begått av folk som ikke opprinnelig er norske?

Kan du det? De består trossalt av 15 % i Oslo, og presterer likvel å stå for mer enn 3/4 av all volden!

Dette er fakta, ikke noe jeg finner på.

" Hvorfor tar du ikke til orde mot ALLE som er kriminelle/voldelige? Hvorfor bare sile ut de med en spesiell hudfarge? "

Jeg gjør det, og har aldri silet ut de med en spesiell hudfarge, men det er ofte disse man ser, da disse - selv om de bare består av ca 15 % av oslos befolkning - begår langt mer voldkriminalitet enn nordmenn.

Jeg har ikke noe mer til overs for hvite jævler, men hvis du har vært litt i oslos gater, hvis du kjenner noen som har arbeidet som dørvakter der, hvis du kjenner noen som jobber som politi eller vektere der, så hører du fort hvem som er problemet.

Og det er IKKE nordmenn.

For at dette skal kunne gjøres noe med må man gå på problemet. Dette blir ikke gjort med mindre man innser problemet, noe ikke du gjør.

"For meg blir det da naturlig å anta at du enten har ett eller annet imot mørkhudete, eller at du tror at det kun er mørkhudete som er voldelige."

Jeg sier at de er MER voldlige enn nordmenn, ikke at det KUN er disse som er voldlige.

"Det har blitt sagt at det finnes mange typer løgn, og at statistikk er en av dem. Jeg vil ikke kalle statistikk løgn, men det er forferdelig lett å misbruke statistikk."

Så du tror faktisk ikke på tallene som sier at mer enn 50 % (tror det var ca 70 %) av alle fengselsplassene i Norge er besatt av utlendinger, og du tror ikke noe på tallene som sier at nærmere 100 enn 50 % av all voldskriminalitet i Oslo blir begått av ikke-opprinnelige norske, selv om disse bare består av ca 15 % av Oslos befolkning?

Svar meg på følgende:

1. Tror du ikke disse tallene?

Og hvis du tror på dem, noe ikke engang Sør eller andre her inne nekter for, da det trossalt ikke går ann å nekte for det som er FAKTA, så kommer vil til spørsmål 2.

2: Vildu ikke at dette skal gjøres noe med?

Er du ikke enig i at disse jævlene her, som selvsagt ikke er representative for innvandrere generelt, men de gjør så mye faen at de ødelegger for andre, skikkelig, innvandrere, bør gjøre noe med?

Og da kommer vi til spørsmål 3.

3: For at dette skal kunne gjøres noe med, er du ikke enig i at man da må innse at man har ett problem?

4: Tror du det går ann å snu den trenden vi har nå, hvor flere og flere unge innvandrere havner borti gjengkriminalitet osv, hvis man ikke innser problemet?

5: Er ikke du med din naivitet en av grunnene til at man ikke innser problemet, og at ingen (med unntak av FRP) tør å kalle en spade for en spade, uten å bli kalt for rasist?

6: Er ikke DU og dine meningfeller en direkte årsak til at ingenting blir gjort, til at flere og flere unge innvandrere får ødelagt sine, og andres liv, siden man ikke gjør noe?

Jeg kjenner flere innvandrere, skikkelig sådanne, og de er enig med meg.

Rett og slett fordi alle disse jævlene ødelegger for dem!

Det stemmer nok at menn med utenlandsk opprinnelse er oftere å finne på slik statistikk. Hva du ikke går inn på er årsakene til dette. Du virker ikke opptatt av å finne ut hvorfor enkelte blir voldelige og hva vi kan gjøre for å forhindre det. Det ville være langt mer konstruktivt enn å skrive innlegg om "negerbermen".

Jeg sier ikke at tror på statistikken, men det finnes mange måter å misbruke statstikken på.

For å videreføre din tankegang.

Jeg har blitt utsatt for seksuelt misbruk av to menn. Begge hvite, kristne etniske nordmenn. Statstikken tilsier også at det foregår flere seksuelle overgrep i kristne miljøer enn i andre miljøer.

Rettferdiggjør det uttalelser som "det jævla kristenpakket som hopper på småjenter så snart de får sjensen"? Eller stigmatiserer jeg da en hel gruppe mennesker, også uskyldige? Har ikke du selv tatt til orde for at det er bedre om en skyldig går fri enn om 10 uskyldige blir dømt? Når du kommer med uttrykk som negerbermen, så dømmer du alle mørkhudete. Ikke bare de kriminelle.

Selvsagt vil jeg at noe skal gjøres med alt dette. Derimot vil jeg se på årsaken til at det forekommer vold, og hvordan best forhindre det. Det bør kunne gjøres på en måte som ikke bryter mot menneskerettighetene, og som tar for seg alle som er voldelige, uansett hudfarge.

Jeg er helt enig i at det gjøres for lite idag. Hverdagsrasismen får herske, spesielt fordi parti som FrP har gjort det nærmest stuerent å ha meninger om sammenheng mellom hudfarge og kriminelle tendenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok at menn med utenlandsk opprinnelse er oftere å finne på slik statistikk. Hva du ikke går inn på er årsakene til dette. Du virker ikke opptatt av å finne ut hvorfor enkelte blir voldelige og hva vi kan gjøre for å forhindre det. Det ville være langt mer konstruktivt enn å skrive innlegg om "negerbermen".

Jeg sier ikke at tror på statistikken, men det finnes mange måter å misbruke statstikken på.

For å videreføre din tankegang.

Jeg har blitt utsatt for seksuelt misbruk av to menn. Begge hvite, kristne etniske nordmenn. Statstikken tilsier også at det foregår flere seksuelle overgrep i kristne miljøer enn i andre miljøer.

Rettferdiggjør det uttalelser som "det jævla kristenpakket som hopper på småjenter så snart de får sjensen"? Eller stigmatiserer jeg da en hel gruppe mennesker, også uskyldige? Har ikke du selv tatt til orde for at det er bedre om en skyldig går fri enn om 10 uskyldige blir dømt? Når du kommer med uttrykk som negerbermen, så dømmer du alle mørkhudete. Ikke bare de kriminelle.

Selvsagt vil jeg at noe skal gjøres med alt dette. Derimot vil jeg se på årsaken til at det forekommer vold, og hvordan best forhindre det. Det bør kunne gjøres på en måte som ikke bryter mot menneskerettighetene, og som tar for seg alle som er voldelige, uansett hudfarge.

Jeg er helt enig i at det gjøres for lite idag. Hverdagsrasismen får herske, spesielt fordi parti som FrP har gjort det nærmest stuerent å ha meninger om sammenheng mellom hudfarge og kriminelle tendenser.

"Det stemmer nok at menn med utenlandsk opprinnelse er oftere å finne på slik statistikk. Hva du ikke går inn på er årsakene til dette. Du virker ikke opptatt av å finne ut hvorfor enkelte blir voldelige og hva vi kan gjøre for å forhindre det."

Men det er jo akkurat det jeg vil!

Men problemet er at INGEN, med unntak av FRP (uten å skulle begynne med politikk her...) har innsett at vi har et problem, og før vi innser at vi har et problem blir ingenting gjort, ei heller å finne ut HVORFOR det er slik.

Det at ingenting har blitt gjort, fordi problemet har blit skyvd under en stol i alle år, er grunnen til at vi har et problem.

Jeg tror nå at problemet har kommet for langt til at det er MULIG å gjøre noe med det.

Men man må prøve, og da må man først innse at man har et problem. Det har ikke blitt gjort, i hvertfall ikke før i den senere tid, og selv nå skal man være jævla forsiktig og snakke for høyt om at _mange_, ikke _alle_ innvandrere er et problem.

"Det ville være langt mer konstruktivt enn å skrive innlegg om "negerbermen"."

Jeg skrev ikke innlegg om negerbermen, jeg skrev ett innlegg om den _kriminelle_ bermen, og i helgen opplevde jeg dette fra utlendinger, og det er stort sett alltid det jeg har gjort.

Ingen hadde som sagt kritisert mitt innlegg om de tre som angrep meg var nynazistberme.

"Jeg sier ikke at tror på statistikken, men det finnes mange måter å misbruke statstikken på."

Jeg har lest statistikk og har mange vektall med statistikk. Jeg vet at statistikk kan misbrukes, men dette er snakk om faktiske tall.

"Jeg har blitt utsatt for seksuelt misbruk av to menn. Begge hvite, kristne etniske nordmenn. Statstikken tilsier også at det foregår flere seksuelle overgrep i kristne miljøer enn i andre miljøer."

Ja, den statistikken har jeg også sett.

"Rettferdiggjør det uttalelser som "det jævla kristenpakket som hopper på småjenter så snart de får sjensen"?"

Hvis du snakker om DET kristenpakket som hoppet på deg, så ja. Ikke dersom du snakker om ALLE kristne, men nå har jeg heller ALDRI snakket om ALLE innvandrere, men de kriminelle.

" Eller stigmatiserer jeg da en hel gruppe mennesker, også uskyldige? Har ikke du selv tatt til orde for at det er bedre om en skyldig går fri enn om 10 uskyldige blir dømt?"

Jo, men jeg snakker om de KRIMINELLE, ikke ALLE.

Det har jeg skrevet i innlegg på innlegg nå, og du er noe treig som fortsatt ikke har forstått det.

Jeg tror forresten jeg skrev at det var bedre at 100 skyldige gikk fri, enn at 1 uskyldig ble dømt. Det mener jeg fortsatt.

"Når du kommer med uttrykk som negerbermen, så dømmer du alle mørkhudete. Ikke bare de kriminelle."

Jeg har aldri kommet med utrykk som "negerbermen", da dette ordet, om jeg i det hele tatt har brukt det (tror jeg bare skrev bermen...) kom i en sammenheng som gjaldt de KRIMINELLE, ikke alle.

Du har plukket ut et ord fra en hel setning, og også du forstår sannsynligvis også det at dette ordet er en liten del av en setning, og tar du ut det ordet for å bruke det alene, så kan det selvsagt misforstås.

Jeg har aldri kalt alle negre for berme, men tar du ordet ut av setningen kan det selvsagt se slik ut.

Jeg _tror_ for øvrig aldri at jeg skrev negerbermen, men bermen.

Bermen var for øvrig disse 3 negrene, så det er greit at du sier at jeg har brukt ordet "negerbermen" selv om jeg ikke har gjort det, men som sagt var dette ordet bare en liten del av en setning.

"Selvsagt vil jeg at noe skal gjøres med alt dette. Derimot vil jeg se på årsaken til at det forekommer vold, og hvordan best forhindre det. Det bør kunne gjøres på en måte som ikke bryter mot menneskerettighetene, og som tar for seg alle som er voldelige, uansett hudfarge."

Det bryter da ikke mot noen menneskerettigheter å ta en gruppe under ett?

Makan til bullshit.

Uansett, når denne lille gruppen er så ekstremt overrepresantert i forhold til voldskriminalitet så burde den sees på under ett.

Spesielt fordi oppblomstringen av kriminalitet blant gruppen utlendinger sannsynligvis kommer av helt andre greier enn hva den gjør hor voldlige nordmenn. F.eks. relgion, oppvekstvilkår, fattigdom (ja, det finnes selvsagt også hos nordmenn), oppdragelse, måter å se på ord som "ære", osv.

Det må med andre ord helt andre tiltak til mot denne gruppen enn det må mot kriminelle nordmenn.

Vold er jo for øvrig ikke noe stort problem blant nordmenn sammenlignet med utlendinger (som sagt 3/4 av volden i Oslo blir begått av innvandrere som består av ca 15 % av Oslos befolkning, og dette er EKSTREME tall!).

"Jeg er helt enig i at det gjøres for lite idag. Hverdagsrasismen får herske, spesielt fordi parti som FrP har gjort det nærmest stuerent å ha meninger om sammenheng mellom hudfarge og kriminelle tendenser."

Det er helt omvendt. Hadde andre partier faktisk åpnet øynene for mange år siden, slik at ikke problemet hadde utviklet seg, så hadde vi ikke hatt det problemet vi har i dag og FrP hadde ikke fått rett i alt de har sagt.

Det eneste man ser nå, og som også andre sier seg mer og mer enige i, er at FrP hadde rett for 15 og 20 år siden.

Så ikke skyld på dem! skyld på alle andre naive politikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Ja, det er JEG som har vært useriøs her nå.

Du klarer ikke engang å svare på et enkelt spørsmål som KUNNE bevist at du hadde rett og jeg hadde feil, og likevel gjør du det ikke.

Ditt beste argument til nå er: "du er en idiot", og jeg lurer på hvem det sier noe om.

Du lærte om argumentering på skolen, ikke sant? Du hadde norsk i det hele tatt?

Du er en idiot. Punktum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en idiot. Punktum

Og du har tydeligvis ingen argumenter.

Så kan man spørre seg hva som er verst. En intelligent oppegående person som er god til å snakke for seg, skriver godt, har argumenter i fleng, og du, som har ett eneste argument, og det svært gode argumentet som virkelig setter meg på plass, sier: du en idiot.

I rest my case.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...