Gå til innhold

Samboeravtale


Sugar Babe

Anbefalte innlegg

Hei!

Min samboer og jeg har kjøpt leilighet sammen. I den forbindelse har vi opprettet en samboeravtale som vi har lastet ned fra internet.

Den er veldig bra, men det er en liten ting som er litt uklart: Vi har lånt 90% av kjøpesummen og jeg har betalt de resterende 10% av oppsparte midler. Min samboer hadde ingen kontanter. Vi har delt lånet 50/50.

Hvordan skal dette settes opp i samboeravtalen for å gjøre det mest rettferdig for begge parter? Hva får jeg ut av boet ved et eventuelt brudd?

Noen som har gode forslag?

Takk!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Her bør en jurist si noe.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Hilsen

Berthold Grünfeld

lege/professor

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sånn kjapt

Du eier 55% av leiligheten og han 45%.

Boet kommer for seg. Dere eier det dere selv har kjøpt for egne penger, så sørg for å ikke komme i en situasjon hvor du betaler de løpende utgiftene og han det materielle. Lag detaljert avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvor fant du denne adressen?

På www.dinside.no finner du både samboeravtaler og mange andre typer kontrakter som du kan laste ned - helt gratis! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...