Gå til innhold

Omskjæring av voksen mann


Dykk

Anbefalte innlegg

Hei Doktor Online.

Jeg er mann, 36 år og har etter min mening -for å være rett ut- for mye forhud, samt at når forhud er trukket tilbake i erigrert tilstand er "strengen" under penishode så stram at penishodet "bukker". Dette kan være litt smertefullt under samleie - særlig ved litt friksjon.

Jeg vurderer derfor en omskjæring. Jeg hører at dette ikke har vesentlig betydning for følsomheten i penis? Hvordan vil det bli for min kjære kone? Vil hun merke noen forskjell? Jeg er klar over at forhuden har visse praktiske funksjoner som å beskytte samt holde selve hodet fuktig/vokset, men dette er vel ikke noe som man vil savne i noen særlig grad?

Ønsker å vite hvor man kan få tatt en kvalitetsmessig god omskjæring i Osloområdet? Jeg vil på et privat sykehus/klinikk, for jeg synes dette er litt pinlig og vil ikke bli behovsprøvet på et offentlig sykehus. Er det noen som kan anbefales? Er det stor fare for mislykkede operasjoner?

Hvilke typer kutt bør man ta - jeg leser at det kan gjøres med "høye/trange"-kutt (dvs. med arr ca. midt på penis og lite løst skinn) eller "lave/løse" kutt(dvs. med noe løst skinn og arr like bak penishode)?

Meget takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Drister meg til å svare på noen av spørsmålene dine, selv om de var adressert til legen...

En kamerat av meg er omskåret, vi to har aldri hatt sex, men jeg har hørt fra damen hans at hun ikke kjenner forskjell.

Selv merker han ingen plager, han tok operasjonen i en alder av 16 pga trang forhud.

I tillegg mente han at det var lettere å holde seg renslig pga alt smusset som kan gjemme seg "under der".

Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kompis som er omskjært... han sa han hadde ingen "problem" eller noe å utsette på det, bortsett fra at det kunne "lukte svidd" (altså at det svei) når han "dro kjøttet".... men det fantes alltid en måte å gjøre det på, sa han og smilte lurt.... har alltid spekulert over det der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Jeg tror det vil være klokt av deg å få spørsmålet vurder,t helst av en spesialist i urologi. Det fins et senter for urologiske spesialister på Majorstua. I farten husker jeg ikke navnet, men kontorene ligger i samnme hus som apoteket tvers overfor Majorstuahuset.Jeg tror det heter Urologisk senter.

Kona di vil ikke merke noen forskjell og du vil få det mye bedre, slippe å engste deg for smertene, som sannsynligvis skader din evne til fullt ut å kunne nyde samleiet. Lykke til.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Drister meg til å svare på noen av spørsmålene dine, selv om de var adressert til legen...

En kamerat av meg er omskåret, vi to har aldri hatt sex, men jeg har hørt fra damen hans at hun ikke kjenner forskjell.

Selv merker han ingen plager, han tok operasjonen i en alder av 16 pga trang forhud.

I tillegg mente han at det var lettere å holde seg renslig pga alt smusset som kan gjemme seg "under der".

Så det så.

Lurer inn noen svar jeg også ..:)

Det er vel mange fordeler med å være omskjært. Har hørt at følsomheten blir svakere etter hvert, slik at man kan holde på lengre. Lettere å holde rent er det vel også, og etter min mening,. mye, mye penere å se på. En tissefant med mye forhud er ikke like etisk pen som en uten, syns jeg:) Kvier meg ikke av den grunn for slike menn heller, for all del! Har en mann nå som jeg vil si har mye forhud, men ikke noe hindrer meg av den grunn, altså. Så DET var oppklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 21 år senere...

Hei hei. Jeg har nettopp blitt omskåret i en alder av 33. Jeg opererte på mandag og har gått med bandasje frem til nå og samt smørt med salve morgen og kveld rundt operasjonssåret. Problemet mitt er bare at penishodet er såpass ømt enda i den «nye» tilværelsen sin at jeg ikke enda klarer og gå med boksershorts. Er det noen her inne som kan svare meg på hvortid denne ømheten gir seg og om jeg må gå med klær for at det skal herde seg selv eller om det skjer automatisk. Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Mannemannen skrev (På 21.8.2021 den 9.45):

Hei hei. Jeg har nettopp blitt omskåret i en alder av 33. Jeg opererte på mandag og har gått med bandasje frem til nå og samt smørt med salve morgen og kveld rundt operasjonssåret. Problemet mitt er bare at penishodet er såpass ømt enda i den «nye» tilværelsen sin at jeg ikke enda klarer og gå med boksershorts. Er det noen her inne som kan svare meg på hvortid denne ømheten gir seg og om jeg må gå med klær for at det skal herde seg selv eller om det skjer automatisk. Takker for svar

Trenger vel ikke boksershorts? Finnes mye andre løse klesplagg er det varmt nok ute så er kilt fullt brukbart f.eks.  løse bokser om vinteren osv...  bare vaske selv plagget siden ikke er underbukse under det like ofte som en underbukser det...   kjortel uten truse var vanlig på bibelsk tid så da grodde det uforstyrret under der mener jeg... eneste var at noen kunne se etter under kjortelen om var ekte jøde omskåret eller  uomskåret og sorterte folk slik uomskåret ble utstøtt av omskåret... 

Endret av Pils
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pils skrev (17 minutter siden):

Trenger vel ikke boksershorts?

Du svarer på et spørsmål som er et helt år gammelt (i en 22 år gammel tråd), så problemet er trolig løst nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 minutt siden):

Du svarer på et spørsmål som er et helt år gammelt (i en 22 år gammel tråd), så problemet er trolig løst nå.

Han jeg savarte ble omskjært i fjord se over i han personlig komentar på dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pils skrev (1 time siden):

Han jeg savarte ble omskjært i fjord se over i han personlig komentar på dato.

Ja, for litt over et år siden, slik jeg skrev. Tror nok han er restituert nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...