lotto1365380385 Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Jeg er ei jente på 22 år som i en periode har blitt plaget av flere anfall av svimmelhet og hodepine. Det kommer vanligvis midt på dagen, med svimmelhet, hodepine, kvalme og kaldsvette. Hodepinen kommer som en stikking bak øynene. Det går som regel over når jeg får lagt meg litt nedpå, og helst sovet litt. Det ble verre for ca tre uker siden, da jeg våknet om natta etter en fest, og endte med å besvime på kjøkkengulvet på vei til do. Jeg hadde stresset en del før festen, og tok besvimelsen som en reaksjon på stress og mas i forkant blandet med alkoholinntak. Jeg har et sunt kosthold og spiser frokost hver dag, samt at jeg tar jern- og c-vitamintilskudd. Sluttet også å røyke i vår. Da jeg var 14-15 år tok jeg regelmessig blodprøver (månedlig, så vidt jeg husker) fordi "stoffskiftet mitt var noe ustbilt", som jeg ble fortalt. Vet ikke om disse anfallene kan ha noe med dette å gjøre?!? Hadde ingen av de symptomene jeg nå har beskrevet på den tiden. Går forøvrig på p-piller av merket Trinordiol. Lurer fælt på hva dette kan være, og hva jeg kan gjøre- det er ikke lett å fungere i hverdagen med slike anfall nesten hver eneste dag... Hjelp! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74932-svimmelhethodepine/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Anker, spesialist i allmennmedisin Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Det er vanskelig å gi deg en vurdering av dette pr. brev. Mitt råd er at du kontakter legen din for en samtale og undersøkelse. Muligens kan han heller ikke besvare spørsmålet ditt med sikkerhet, men han kan nok med rimelig trygghet avklare om hendelsen skyldes en sykdom. Kredittkortet ditt blir ikke belastet for henvendelsen til Doktor Onlines forum om allmennmedisin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74932-svimmelhethodepine/#findComment-377565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.